Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

av Cicaro
Jag och min fru har alltid skämtat om att vi kommer hem till Volvoland när vi kommit upp till Norrland eftersom var och varannan bil på parkeringen på e-center(ja jag vet, södra norrland) är en volvo. 8)

Nu insåg jag i lördags när vi kom hem från affären att vi verkar bo i lilla volvoland i stockholm eftersom på våran parkering var 8 av de 12 närmsta bilarna en volvo... :lol:

Därför börjar fundera på vad andra har för definitioner på volvoland? Var går gränsen :?:
Användarvisningsbild
av Brainy
När jag såg rubriken så trodde jag direkt att du ville ha en förklaring till varför vi bytte namn från volvoland till jagrullar ;)

Men gränser till det där är ju helt och hållet upp till dig själv. Hade 8 av 12 varit Volvo så nog tycker jag det är lite volvoland alltid.
av Cicaro
Tja inte det jag tänkte på men vi kan ju ta en förklaring till det som kuriosa om det ligger något roligt bakom det :D
av Cicaro
elakt... nog kunde dom bjussat på det när det inte är någon som tjänar flis på det, kan ju förstått om det var en bilhandel eller något... :evil:

aja jagrullar fungerar finfint det med :)
Användarvisningsbild
av Brainy
Problemet var som jag minns det inte att forumet heter volvoland men att de streamers, t-shirtar o dyl som säljs i shoppen har forumsnamnet på(Volvoland).
av Cicaro
Småsint kallar jag det... :( men men

som positivt får man väl säga att det iaf hindrar den nya indiska budgetbilen att sätta volvologga på sig :)
Användarvisningsbild
av cybermunk
Volvo Är det inte det ända som står nära entren på dom flesta varuhus :P skämt å sido.
Användarvisningsbild
av Ticken
Skratt, volvoland.. då tänkte jag spontant att dit skulle man ta med barnen..

Kom ungar så åker vi till volvoland, skit i disneyland och legoland och allt vad det finns. vi åker till volvoland så får ni träffa kalle-kolv och viktor-vevstake och köra amazon i rally hörnan..

/Turbo+
Användarvisningsbild
av Tomas88
Kalle-kolv och Viktor-vevstake :lol:

Ja den sortens Volvoland kanske skulle va nåt att satsa på. :wink:

Tråkigt att aviseringarna inte är m[…]

"1975-1984 Volvo 242 244 245 DL Center Cap Hu[…]

Halvljus

Jag har en V50 -11 som jag var och besikta. Jag fi[…]

Är det en bärarmsbussning som håll[…]