Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av quisten
Hej !
Jag är ny gammal här på forumet men det fanns inte alltid tid att hålla alla forum updated.
Bor i en liten by utan för Trollhättan med min familj.
Gillar naturligtvis Volvo som ni förstår.
Lägger upp en bild på min ögonsten
Som alla i byn vet vem som äger (finns bara en)

Bild
Bild

Denna bilen har varit över till usa som nysåld då den andvändes av volvo"s usa chef
i ca: 2år (full utrustad) och allt fungerar klockrent. Sedan tog volvo hem bilen igen till sverige
Finns building chets och alla dokument (roligt att ha)
och jag är tredje ägaren (varav 1 i sverige) Måste få säga att detta är den goaste och pålitligaste
bil jag någon sin haft kommer alldrig att sälja denna bil med tanke på vad dessa bilar är
värda på blocket (Jag tror inte folk förstår)vilken bra bil detta är.....Mja säger vissa bensin förbrukningen då :twisted:
Inte så himmla dålig i min mening Norrlands tour 80mil =80liter soppa med fulll ac och crusecontroll
samt full semester packning inte så illa eller :D
Men i stan är den naturligtvis mycket törstigare :evil:
Då kör jag hellre en törstig och skön volvo än en bullrig liten plåt låda med 75hk från något litet land i öster.
Dom pengarna lägger jag gärna på att få färdas tryggt och skönt.
Det jag har bytt på bilen är Handbromswire :evil: och motortemp givare det är allt ifs har bilen bara rullat snart 15000 mil men i mitt tycke en skottsäker bil
Det var allt tror jag snälla moderatorer få flytta mig om jag lagt min tråd fel..... :D
Quisten

Ps: Tror bilderna var lite för stora så allt kom inte med....
Användarvisningsbild
av MoteX740
Vilken Tjusig bil :D

Välkommen till Jagrullar.se,,, igen 8)
Trodde man körde saab om man bodde nära trollhättan :roll: :wink:

// Sebbe
Användarvisningsbild
av Brainy
Hej och välkommen hit!

Flyttar tråden till klotterplanket. Hojta till om du istället vill ha den som garagettråd så flyttar jag den dit.

mvh
Anders
av metalHJ
Grymt härlig 960! Du har smak för modellvalen... 960'in lär troligtvis aldrig dö ut, men bara ett fåtal förunnat att verkligen fastna för den! Men det är som du säger, den större motorn skrämmer många. Men jag har samma uppfattning som dig, min drar 1.05 - 1.1 blandat!. Är bilen bara välservad och välskött så är den inte mycket värre bränsletörstare än 940'in!

Du gav mig helt plötsligt lite inspiration till att köpa nyare 960 :lol:
Användarvisningsbild
av Guligan
Vi har en V40 2,0T Trophy -03 som andrabil. Kanonfin, tror jag det när vi bara kör 300 mil om året med den. Skulle sååå gärna vilja byta mot en 965 eller V90 -97:a eller -98:a. Då säger "tanten" att den drar för mycket bensin, jovisst gör den det men det spelar rock´n roll när man kör så få mil. Jag gillar skarpt de senare 960-modellerna, grattis quisten till en fin bil. (Kanske att jag har en susning om vem som var första ägare till din bil :-)
Användarvisningsbild
av quisten
Guligan skrev:Vi har en V40 2,0T Trophy -03 som andrabil. Kanonfin, tror jag det när vi bara kör 300 mil om året med den. Skulle sååå gärna vilja byta mot en 965 eller V90 -97:a eller -98:a. Då säger "tanten" att den drar för mycket bensin, jovisst gör den det men det spelar rock´n roll när man kör så få mil. Jag gillar skarpt de senare 960-modellerna, grattis quisten till en fin bil. (Kanske att jag har en susning om vem som var första ägare till din bil :-)
Tack för alla glada och possitiva komentarer.... :D
Guligan var bor du ?? vi kan byta bilar en helg så din fru/tjej/tanten kan åka volvos sista bil innan Ford elendet
tog över.(isf utveklade volvo s80) men endå....! Min fru älskar att köra volvon fast hon har en splitt ny skoda.
(Förstår inte varför)
En suverän bil med egen karisma.Det gjorde Olofström fabriken riktigt bra i mitt tycke.
I mina bil handlingar står det Björn Holte som första ägare i americat..........
Gott nytt år på er alla..... :D
Mvh:Quisten
Ps:Jag har ägt bilen sedan 05 då med 10k på mätaren

Tjenare! Fråga inte hur, men har råkat[…]

Den stora annons-tråden

Undrar hur många mil man kan pressa ur en M[…]

Motoroljenivå

Jag har en V 50 automat 2011 men en D 4 motor. Den[…]

Bokat för besiktning, kunde inte tacka nej […]