Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Biografen i Kilcullen på Irland har försetts med stolar från Volvo S80 i hela salongen. Här är det ingen som lämnar bion innan filmen är slut :wink:

Enligt en opartisk undersökning gjord av undersökningsföretaget Pol, så är den förväntade medianlivslängden på de Volvo som är i trafik idag 18,6 år!

Volvo krocktestar bilar, reparerar, och krocktestar igen för att vara säker på att en reparerad bil är säker.

Volvo älgkrocktestar bilar.
Källa:volvocars.se

Jag vidhåller fortfarande att Volvo bygger världens säkraste bilar, inte tror jag Toyota eller Nissan lägger ner så mycket tid på säkerhetsarbete, huvudsaken är där att de klarar 5 stjärnor i n-cap., Har jag rätt?
Användarvisningsbild
av Fluffen
Älgtestet tycker jag de borde ha beröm för, är det något annat märke som gör det?
Var det inte Toyota Hilux som höll på att välta i nått undamanövertest? :lol:
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Fluffen skrev: Var det inte Toyota Hilux som höll på att välta i nått undamanövertest? :lol:
Japp, och nu gör de reklam för att Avensis är sveriges säkraste bil pfffff.... (HMM) Det har nog inte kommit så mycket statistik från V70II ännu..

/Kalle
Användarvisningsbild
av Tomas88
~Kalle~ skrev:
Japp, och nu gör de reklam för att Avensis är sveriges säkraste bil pfffff.... (HMM) Det har nog inte kommit så mycket statistik från V70II ännu..

/Kalle
Ja vad grundar man detta på egentligen?
Volvo MÅSTE ju ändå vara säkrare! :wink:
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Jag håller med dig Tomas! :)

Dom grundar det på Folksams statistik över verkliga olyckor
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Gå in på "Hur säker är bilen" http://www.folksam.se/testergodarad

Hmm.. 240 och V70N är båda lika säkra i verkliga olyckor.

toyota hiace -96 är säkrare äv V70 II ps.Toyota hiace 2003- har 3 stjärnor i ncap

"Toyota Avensis är säkraste bilen i Sverige
I 2007 års säkerhetsrankning ”Hur säker är bilen” från Folksam hamnar Toyota Avensis 03-, Saab 9-5 98-, Saab 9-3 (98-03) samt Mitsubishi Galant 97-03 i topp. Samtliga har minst 30% högre säkerhet än medelbilen. Allra bäst resultat fick Toyota Avensis. För första gången toppas listan av ett icke-europeiskt bilmärke."

/Kalle
av S.t.r.a.n.D
~Kalle~ skrev:Biografen i Kilcullen på Irland har försetts med stolar från Volvo S80 i hela salongen. Här är det ingen som lämnar bion innan filmen är slut :wink:

Haha, coolt. Var hittade du den infon?
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Volvocars.se

Ja det skulle vara kul om de fick sånt i sverige också 8)
av S.t.r.a.n.D
~Kalle~ skrev:Volvocars.se

Ja det skulle vara kul om de fick sånt i sverige också 8)
Kan inte hitta. Under vilken kategori??
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Volvocars.se--> Upplev Volvo -->Kvalitet--> "Visste du?" en liten ruta i övre högra hörnet
Underkänd på avgasrening

Bra tips!

Cupefläkten.

Det är så att jag har en v60 D3 2012. […]

Jag skulle gissa att mångledaren med en dsub[…]

Ojämn gång.

Min XC70 1 -99/00 rullar ojämnt på tom[…]