Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Loner
Som vissa säkert redan vet så håller jag på med ett litet villabygge, och skall ju ha ett garage till det, så ni vill jag ha inspirationsbilder INNEFRÅN era garage, behöver lite intryck vad det gäller arbetsbänkar, förvaring, färgsättning osv..

Så upp till bevis nu!

/L
Användarvisningsbild
av A80TD
Jag vill inte göra någon illamående med bilder på mitt ruckel :oops: men en detalj som jag uppskattade i ett lånat garage, var lysrörsarmaturer monterade lågt på väggarna längs med bilen.

Jag har för mig att det fanns någon bra garagetråd på byggahus.se.
Användarvisningsbild
av Nybbe_gefle
Här är några bilder på mitt garage! Bilderna är klickbara för större bild (garaget har måtten 12x3,5x3m (LxBxH) och är inrymt i källaren på min villa)

Bild
Bild
Bild
Bild

Biutrymmen i garaget:
Bild
Bild
Bild

//David
av *pettson*
en gammal tråd men jag fyller i lite, jag tog några kort och gjorde en panoramabild
färgen är vit i taket och svagt aprikos på väggarna. Verktygstavlorna är lite gråa med en högblank oljefast färg så dom går att torka av vid behov.Takfärgen ihop med väggfärgen ger ett behagligt ljus.

Bild
Användarvisningsbild
av Tomas88
Fin verkstad med bra ordning du har pettson.

Skulle varit roligt att ha nåt sånt liknande själv. Och en billyft, men de är ju inte billiga direkt.
av *pettson*
Tomas88 skrev:Fin verkstad med bra ordning du har pettson.

Skulle varit roligt att ha nåt sånt liknande själv. Och en billyft, men de är ju inte billiga direkt.
Tyvärr ställer min takstolskonstruktion till det för mej vad gäller en lyft. Men nästa garage är en lyft inplanerat i. :-)-) En lyft kostar runt 25k ny. En inte allt för dyr sak. Man får dra ned på helg ölen och ciggen (jag dricker nästan aldrig och röker inte heller så.. inte snusar jag heller).
Om man slår ut det på några år så är inte investeringen så stor. Nästa garage är planerat på MINST 60kvadrat. Helst 100. Då behöver man inga redskapsbodar och skräp utan kan ha allt sånt i samma byggnad med utan att det stör.
Användarvisningsbild
av Fluffen
Såg en ny tvåpelare för runt 12000kr på blocket, visserligen en kinamaskin men den duger ju om du bara ska hobbyskruva. :D
Vissa begagnade man ser på blocket skulle jag aldrig våga använda. :lol:
Tvåpelare är nog att föredra, tar inte så stor plats men det beror ju också till stor del på vad man tänkt göra.

Vad läser du felkod med?

Igår fick det bli byte av spolarna på […]

Cupefläkten.

Tänkte om det kunde ha något med det […]

Hej! Vilken olja är det till bakaxeln på[…]