Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

av Sevak
Va och titta på en Audi A4 2.0T quattro-06a idag åt en kompis. Skulle köpt bilen men när jag öppnar bakdörrarna ser jag att han har massa svarta fläckar på med däck mönster. Frågade vad han hade gjort? Idioten hade lagt sina sommar däck på sätena och gummit från däcken hade fläckat av sig. Försökte gnugga lite med fingret men det hände inget. Min fråga är går det ens få bort såna fläckar? Kan man göra det själv? Kan en rekondfirma få bort de? Färgen på klädseln va brun.
Hur kan man köpa en så dyr bil och göra så. Han har haft bilen i 1 år o hade verkligen inte tagit hand om den. Fanns även 2 dörruppslag på lacken de va typ vitt. De hade inte gått igenom lacken men de va som vita fläckar. Kan man få bort de med polering?
Användarvisningsbild
av camaro69
Varför inte fråga en rekondfirma.

Att svara utan att ha sett det du beskriver, är lika svårt att svara på, som frågan: Hur långt är ett snöre? Öhhh... :wink:
av Sevak
camaro69 skrev:Varför inte fråga en rekondfirma.

Att svara utan att ha sett det du beskriver, är lika svårt att svara på, som frågan: Hur långt är ett snöre? Öhhh... :wink:

Är det? Kanske någon som varit med om det förut. Eller som jobbar som rekondare som vet. Öhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh
av Sevak
Tror ej det funkar med den. Tror ej däck färgar av sig om de är kalla. Tror de varit varma. Eller så har han haft de där under sommaren o de har blivit varmt i bilen.
Användarvisningsbild
av Fluffen
Brukar själv använda den svampen och nått starkare rengöringsmedel för textil om jag har någon envis fläk som inte vill ge med sig. Turtle grejjer är nog bara att glömma. :lol:
Men en rekondare med en riktigt klädseltvättsmaskin ska nog kunna få bort märkena.
Det går ju att lägga plastsäckar i baksätet eller liknande innan man trycker in däcken i baksätet, synd att vissa inte tycks bry sig. :-(O)
Senast redigerad av 1 Fluffen, redigerad totalt 0 gånger.
av Sevak
Killen som äger bilen har misshandlat den i de året han haft den. Idiot som köper bil för 300 000 o sen inte tar hand om den. Får se de är min vän som ska ha bilen han får väl åka ihop med killen till en rekondare. Han ska köpa den för 200 000 och då vill han inte chansa om de går o få bort eller inte.
av Sevak
Killen som äger bilen har misshandlat den i de året han haft den. Idiot som köper bil för 300 000 o sen inte tar hand om den. Får se de är min vän som ska ha bilen han får väl åka ihop med killen till en rekondare. Han ska köpa den för 200 000 och då vill han inte chansa om de går o få bort eller inte.
Användarvisningsbild
av camaro69
Sevak skrev:
camaro69 skrev:Varför inte fråga en rekondfirma.

Är det? Kanske någon som varit med om det förut. Eller som jobbar som rekondare som vet. Öhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh
Sevak, beror ju på hur länge däcken stått där, om det blivit mjukgörarvandring. Varför inte lägga upp en bild.
Öhhhhhh :wink:

Min frus brors systers kusins farbrors onkel har rekondfirma i Nevada. :wink:

Tack alla för svaren!!

Xc60 MY26 Kylt handsfack

Har för mig att volvo tog bort det kylda hand[…]

Om du behöver uppdatera mjukvara vet jag inte[…]

Hej! Hur har det gått för dig? Lös[…]