Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

av mercedes benz
det kanske är någon på detta eminenta forum som kan hjälpa mig.

ska tömma min mors dator, med windows -98 & Outlook Express, hon har bortåt 5-600 hundra mail som hon vill spara.

när jag öppnar ett mail kan jag gå längst upp till vänster och klicka på "arkiv" och därefter "spara som" mailen sparas då undan där jag vill ha dom, för att sedan kunna brännas på en cd.

men så fort jag markera två eller fler mail försvinner "spara som"

hur jag än försöker kan jag bara spara dom ett och ett.

det bästa hade ju varit att bara kunna markera alla mail eller ta hela mappen som dom ligger i och spara undan.

går det på något sätt, tro?

dom ska alltså sparas undan på en cd för att sedan, enkelt, kunna öppnas i outlok express igen, efter att datorn har rensats.

super tack på förhand om någon har nå´t tips.
Användarvisningsbild
av Brainy
I vanliga outlook fungerar Arkiv -> importera/Exportera -> exportera till en fil. Du får då välja om du vill spara inkorgen, skickat, osv i denna fil. Gör så varje gång jag blåser om datorn och sen när jag installerat igen så väljer jag importera från fil.

Hur det ser ut i outlook express kommer jag faktiskt inte ihåg men det bör vara något liknande. Testa!

Förslagsvis så testar du exportera mailen och testar sedan att importera dem i en annan dator innan du formaterar så du vet att det fungerat.

mvh
Anders
av matzen10
Jag har ett program som heter: BackRex - Outlook Express Backup. Det säkerhetskopierar allt. Även kontoinställningarna.
Man gör en back-up och filen sparas på valfri plats och sedan e det bara att bränna den.

M V H
---> M10

Är det inte på V50 som EVAP-ventil och […]

Vilken storlek ska det va på bromsskivor fra[…]

"T.ex får du inte kallstarta motorn p&[…]

Hej! Har en gammal Volvo 740 GLE från -89 o[…]