Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Ramon
Började spela streetracing-spelet Juiced igår till PC. Jag hann inte köra så mkt innan jag blev helt såld på detta suveräna spel. Grafiken är riktigt snygg (fast jag inte har ett så hett grafikkort längre :( ), körkänslan är på topp och spelupplägget är bra det med. Har man en ratt kommer den väl till pass då detta spel lutar mer åt realism och bilsimulator än åt arkad-hållet.

Juiced liknar Need For Speed Underground en hel del. Man köper sina bilar, gamla som nya, man hottar upp dem med nya trimdelar, man stylar bilen, lackar om den och sen ger man sig in i en tävling. Det finns många positiva saker i detta spel. Man kör bl.a. I ett "crew" eller gäng som det kallas på svenska. Till en början är du själv i ditt gäng.

Sedan innan man påbörjar en tävling, så kan man satsa pengar mot en motståndare, detta är riktigt kul faktiskt. Man ser bl.a. Hur många hästkrafter samt vilka bilar motståndarna tävlar med, sen så kan man börja satsa mot en bil. De som har mkt färre hästar vågar så klart inte satsa så mkt mot dig, medan de som har mer prestanda än du har, kanske vill satsa mer än du vill. Sen så kan man alltid öka på eller minska de satsade pengarna...

När man kör så får man sedan "respektpoäng" av motståndarna beroende på hur bra man kör, hur sällan man krockar, poängplacering, ifall man vinner mot motståndaren man satsat pengar med, så ger denna oftast mer respektpoäng än övriga med tanke på att du slog denne... I takt med att ens respekt växer och man vinner pengar, så låser man hela tiden upp nya saker i spelet, såsom styling och trim. Sedan efter ett tag när man har mkt respekt så kan man få erbjudanden från motståndare som frågar om de får vara med i ditt gäng, detta kan man antingen acceptera eller neka. Ifall man har någon/några gängmedlemmar, så behöver man inte alltid köra själv, utan man kan kolla på när ens gängmedlem kör. Vidare så finns det vissa tävlingar där gäng tävlar mot gäng.

Samtliga bilar samt produkter är licensierade och finns således på riktigt. Det finns ungefär 50st bilar att välja bland (finns tyvärr inte Volvo :cry:). Man stylar och trimmar i ett garage som det ju bör vara. Grafiken är riktigt snygg som jag nämnde tidigare, bilens lack glänser och allt är riktigt imponerande. Jag tycker faktiskt att detta spel är bättre än Need For Speed Underground på väldigt många sätt. Ganska stor variation på banorna också. Många olika sätt att köra på, t.ex. Sprint (likadant spelsätt som "Drag" i NFSU) och Show Off. Det sistnämnda påminner lite om tävlingsformen "Drifting" som finns i verkligheten. Show Off går ut på att man skall styla så mkt som möjligt på vägen, göra fina bredställ i kurvan, handbromssvängar, 180 graders sladdar osv. Man får på detta vis respektpoäng från publiken som finns på banan (i Show Off kör man utan motståndare på banan).

Åter till grafiken. När man kraschar med bilen så flyger det omkring delar och lacken trycks in och bucklas, den skrapas och motordelar förstörs på ett väldigt verkligt sätt. Det ännu verkligare är att man efter tävlingen inte får bilen i nyskick igen som i många andra spel, utan man blir "tvungen" att reparera den... Jag skrev tvungen inom citationstecken för man måste inte, men bilen kommer då dels gå sämre samt att du får mindre respektpoäng om du glider fram med en knappt körbar bil...

Hehe, en gång hade jag riktigt tur, jag köpte i princip upp alla mina pengar, hade typ $5000 kvar... Jag satsade ca $4200, men förlorade för jag blev inprejad i ett räcke sista varvet innan mål :evil: Efter att tävlingen var avslutad, så hade jag inte pengar till att reparera bilen, för jag hade ju så klart stylat den fint och då kostar reparationen mer också, väldigt realistiskt... Tur som jag har så ringde en snubbe (kommer inte riktigt ihåg vem denne var, om det var en motståndare eller inte...) och sa att han kunde reparera bilen åt mig :D

När man satsar pengar mot en motståndare förresten, så lägger denne till dig i mobilen, så kan man sedan kontakta motståndaren för ett race... Vilken mobil man vill ha får man välja strax efter att man skapat en egen "player" i spelet. Mobilmärkena är licensierade de med, finns bl.a. Sony Ericsson.

Hehe, innan jag reparerade bilen, så såg man i garaget hur pass paj allting var. Jag blev riktigt imponerad av skademodelleringen i detta spel. Det syndes klart och tydligt på vilken sida bilen hade knuffats emot räcket i svängen, det var skrapor och bucklor i lacken, väldigt snygga var de också. Förresten, när jag blev prejjad in i räcket, så kom det efter ett tag fram en text på skärmen som påpekade att jag inte har mkt lustgas kvar, hmm, tänkte jag, jag använde ju inte gasen nyss... Någon sekund efter kom en text fram som talade om för mig att min NOS-tub läcker. Detta på grund av att bilen pajade så mkt. Äh, tänkte jag, lika bra att använda det lilla som finns, tills det inte hinner läcka ut... Gött ljud är det också i spelet, både billjud och övriga ljud. Man kan t.o.m. Uppgradera bilens tuta... Man kan köpa ljudsystem i bilen, licensierat det med, allt är det som sagt. Bland sterona finns Alpine osv.

Ja, riktigt bra spel det här, jag rekommenderar det varmt, värd varenda krona. Jag såg på GameRankings att Juiced inte fått så bra av kända amerikanska spelhemsidor såsom GameSpot och IGN, de hade gett spelet ca 6.6, väldigt förvånanade. Jag läste ej deras artiklar, bryr mig inte om det då jag tycker det är så bra som det är, spelar hellre :D GameReactor hade gett det 9/10 iaf... Jag tänkte lägga in lite bilder från spelet, men imgspot hade problem med databasen då jag skulle göra det, så jag hänvisar till nedan nämnda hemsidor vid intresse.

Spring och köp detta spel snarast! Ni kommer att ha mååånga roliga speltimmar framför er...

Juiced [PC] på GameReacor
http://www.gamereactor.se/texter/?id=4278

Juiced [PC] på GameRankings
http://www.gamerankings.com/htmlpages2/ ... p?q=juiced
Senast redigerad av 1 Ramon, redigerad totalt 0 gånger.
av S.t.r.a.n.D
Faan vad skönt att höra. Har precis skaffat det och det blir väl att instellera ikväll.
Användarvisningsbild
av Ramon
Faan vad skönt att höra. Har precis skaffat det och det blir väl att instellera ikväll.
Gör det! Du kommer inte att ångra dig... Kan ju nämna att jag inte sovit en minut i natt (installerade det igår kväll)... Satt upp ända sen dess, hela morgonen och förmiddagen, tills jag stack till gymmet, ska snart börja spela igen. Blir inte mkt sömn idag heller, om något :D Hehe, tur att jag tog studenten för två veckor sedan, så man inte har skola och så längre.

Förresten, man kan inte "fuska" på tävlingarna på så vis att man stänger av mitt i en tävling ifall det går dåligt... Jag har t.o.m. Testat att köra ALT+F4 mitt i en tävling då det inte gick bra, och jag hade satsat mkt pengar som jag inte ville förlora. Men till min stora förvåning så hade pengarna dragits från mitt konto i spelet fast jag avslutat spelet på detta vis... Och någon save-fil man kan kopiera som "backup" har jag inte lyckats hitta än. Så förbered dig på att förlora mkt pengar ibland, då blir man ju inte så glad. Men det känns å andra sidan gött när man gått från ca $200 till $61 000, som jag gjorde. Det är bara att köra flera tävlingar och antingen inte satsa något eller satsa väldigt lite. Jag hade tur att min bil var nästintill fulltrimmad, hade den inte vart det så kanske jag inte hade kunnat vinna tillbaka pengarna för motståndarna hade bättre prestanda i sina bilar. I det fallet hade jag inte kunnat göra annat än att sälja bilen och köpa ny.

Kom på ett tips förresten. När man trimmar bilar, så kan man antingen uppgradera bilen till en "klass", om man är på t.ex. Klass 8, ifall man uppgraderar så kommer bilen hamna i Klass 7. Eller man kan även köpa delarna för sig, så kommer bilen upp i klass sedan, ifall man inte har pengar till att köpa allt som tillhör en klass så kan man välja detta alternativ.

Men nu till tipset. Det finns en mätare som man ser hur mkt man behöver trimma för att komma till nästa klass. Ifall du är på klass 8 och ser att du är mot slutet av mätaren, och då kanske du köper en turbo samt sportluftfilter. Då kommer du över till klass 7, men mätaren kommer att vara i början av klass 7. Då är det bättre att ställa in trimchipet så man stryper motorn lite, så bilen inte får så mkt hästar. För då så kommer du över till klass 8 igen, men mätaren kommer att vara full, vilket betyder att du kommer att ha en maxad klass 8-bil. Ifall du hade haft kvar allt trim så att bilen hamnat i klass 7, men mätaren precis startat, så kommer tävlingarna bli ganska svåra, då en klass regleras av bilens hästar och med tanke på att du precis gått över till klass 7 så har du en "dålig" klass 7 bil och kan således möta motståndare som har 40-60hk mer än dig, och det kan bli lite kämpigt...

Hoppas du förstår vad jag menar, låter lite krångligare än vad det är, men du lär märka vad jag menar då du börjat spela spelet...
Senast redigerad av 1 Ramon, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av Ramon
Tänkte jag klistrar in bilder på mina nuvarande räserbilar... En svart Honda CR-X samt en röd Mitsubishi Lancer Evolution VI.

Bild

Bild
av S.t.r.a.n.D
Tack för tipset. Jag förstod precis vad du menade.

Jag har bara hunnit prova det en liten stund och det var klart imponerande.

Det där med att förlora pengar kan vara riktigt jobbigt, det vet man från andra spel. Och det att det inte går att stänga av och börja om kan vara bra på ett sätt för då går allt rätt till. Kan man fuska så kan jag bara inte låta bli att göra det efter ett tag, även fast jag egentligen inte vill så gör jag det ändå.

Så måste man såklart upp tidigt imorgon och jobba så det lär inte bli så mycke spel ikväll, men jag lär nog lira en del imorgon.

Rekommenderar detta spel till er andra som gillar bilspel, speciellt NFSU m.m. Riktigt coolt var det.
Användarvisningsbild
av mrsniper
Provar det just nu. Värkar riktigt fett.... 8) :-E
Användarvisningsbild
av volvokillen
hur måga bilar och banor finns det??
Användarvisningsbild
av Ramon
Över 50 licensierade bilar, över 200 tredjepartsprodukter (styling och trim, även dessa licensierade). Angående antalet banor så kommer jag inte riktigt ihåg, inte spelat på semestern och nu när jag kom hem så kraschade min hårddisk i ena datorn :evil: Så jag kan tyvärr inte kolla upp det för tillfället.

PS. Ifall du har valmöjlighet, köp ALDRIG en Western Digital hårddisk! De är kassa som bara den, ändå fast de är dyrare än t.ex. Maxtor som är mkt tystare och snabbare och billigare. Hade en WD förut med ("Volvo lånedator") som hela tiden kraschade och till slut pajade hela disken, så jag skicka in den till servicen och fick en ny. Nu har även denna disk kraschat cirkus 8ggr :-(O) En annan sak med WD är att de ger ifrån sig ett väldigt irriterande ljud, likt tinnitus, det liksom tjuter om disken då datorn är på. Det gjorde den första disken som pajade, sen så var den nya jag fick ganska tyst, men efter ett antal veckor så började även denna tjuta :evil: Bör tilläggas att jag har operativsystemet på WD:n, vilket den antagligen inte gillar, för hade jag endast lagrat filer på den så hade den antagligen inte kraschat än.

Byt Batteri !

Håller med om 21" 7-Open Spoke Matt Te[…]

Troligen en 2013 XC70, som hör hemma här[…]

Det är även nytt grönt packning p&a[…]