Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Nexus
Då det diskutaras lite om skatt på båtar :evil: undrar jag om det är fler än jag som är båtägare på forumet???
Jag har en Jofa Winth 485-77:a(HT) med en Yamaha 50Hk-91:a.
Är medlem i östra hjälmarens motorbåts klubb :)
av Pachipachihand
Det har väl varit mkt prat om att ha ett båtregister igen,men många är rädd för att registrering är lika med massa extra kostnader. Rätt lätt att när man väl har varje båt registrerad att ochså börja införa skatter. . Men du behöver nog inte vara orolig så länge regeringen som sitter är kvar på tronen.

Har min båt på västkusten där det fortfarande går att kroka en torsk.

Bild
Senast redigerad av 2 Pachipachihand, redigerad totalt 0 gång.
Användarvisningsbild
av Sparkz
Ja, jag äger båt.

Nej, jag är inte bekymrad för skatten.

Bild
:lol:
Användarvisningsbild
av WestCoast
jup, äger båt. En tävlingssegelbåt, en ryds 520 och sedan har svärfar en flipper DC med 140 hk.. nej, skatt kommer och går, plånboken ser ändå likadan ut när allt är betalt ändå så varför oroa sig!
Användarvisningsbild
av Nexus
Pachipachihand skrev:Det har väl varit mkt prat om att ha ett båtregister igen,men många är rädd för att registrering är lika med massa extra kostnader. Rätt lätt att när man väl har varje båt registrerad att ochså börja införa skatter. Som inte en båt vore nog ansträngning på ens ekonomi.. Men du behöver nog inte vara orolig så länge regeringen som sitter är kvar på tronen
Jag har inget emot att registrera min båt. Enklare för polisen att hitta ägaren till ev stulen båt om den är märkt med " reg nr". Min är märkt och försäkringsbolaget har "reg nr" och alla uppgifter på båt och motor.
Skulle klara av att betala skatt på båten oxå men slipper man så är det ju inte fel. :)
Användarvisningsbild
av camaro69
Solklart så är man båtägare.

En roddbåt med liten utombordare.

Jag är inte bekymrad för båtskatten. För det är ju "häftigt att betala skatt". :wink:
Tror visst att det var Moona som sa något liknande. :wink: :lol:
av anp
Nope, äger ingen båt.

Om en båt i sig är ansträngande för ens ekonomi, då kanske man inte skulle haft båten från början?
av gonilvolvo
Ja båten är största intresset. En Flipper 850.

Driver en websida om båttypen http://www.flipper850.se
Senast redigerad av 1 gonilvolvo, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av Henke850
Jag har bara en liten roddbåt med 8 vilda hästar :). Men klart en lite större balja vore roligt, typ Smuggler eller Delta.

Finns olika körlägen beroende på b[…]

Ni gör verkligen en höna av en fjäd[…]

Jag förstår din känsla, jag kä[…]

Generator laddar ej batteriet

Gött, började hastighetsmätaren fun[…]