Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Brainy
det blir för dyra däckkostnader

Bild

När slitagevarnaren har nötts ner en bit även den så börjar det nog bli dags att byta däck...

La på vinterdäcken idag men de där får jag väl sälja på blocket eller något :wink:

Matzen köpte likadana däck i våras, hur ser dina ut? har dom klarat sig bra?

mvh
Anders
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
:shock: :lol:
Användarvisningsbild
av Nexus
Endast en säsong på nya däcken? vad är det för däck?? Hur kör du MÄNNISKA :wink: :lol: :lol:
Användarvisningsbild
av Brainy
grammse skrev:Endast en säsong på nya däcken? vad är det för däck?? Hur kör du MÄNNISKA :wink: :lol: :lol:
1.5säsong men före jag renoverade och byggde om motorn i vintras så var dom knappt nötta. Det satt 200hk i den innan.
Pirelli P... någonting.

Vad jag väl egentligen vill ha sagt är, välj däck efter don. Detta är inte på något sätt något billigt skräpdäck men när jag började fråga runt här i mitten av sommaren när jag märkte att dom nöttes väldigt mycket så fick jag höra att jag inte borde ha dem på en turbobil utan på en sugmotor med max 170hk.
Matz har ju 250hk i sin S60 och därför vore det intressant att höra hur hans klarat sig. Nu hängde ju inte han riktigt med i våra lastpallsrace i somras men det borde ändå gå att få en vink på om däcken är extremt dåliga på en effektstark bil eller om det är min körning i den bilen som blir lite extrem, har ju aldrig nött däck på det viset förut.

mvh
Anders
Användarvisningsbild
av Nexus
Hade de inte varit enklare att lyfta luren och ringa Matz :wink: :lol:
Men kan du ej strypa motorn så däcken håller längre :?: :wink: :lol: :-)))))
Användarvisningsbild
av Brainy
Matz svarar aldrig i telefon, har jag tur så kan han ringa upp inom ett par dygn ;) Större chans att få svar från honom här.

Sen lär jag ju pika honom lite för att han köper däck efter att jag har sagt att jag inte rekommenderar dom :lol:

Redan gjort, nu när vinterdäcken är på så är den strypt till 170-180hk. Långresor så kommer jag återställa mappningen när dubben körts in.
Strypning med sommardäcken på? näää, det är värt vartenda däck ;)

mvh
Anders
Användarvisningsbild
av Nexus
Utan strypning kanske du har ärliga 170-180 hk :wink: :wink: :lol: :lol:
Fundera lite på den du Anders :-)))))
Användarvisningsbild
av Brainy
grammse skrev:Utan strypning kanske du har ärliga 170-180 hk :wink: :wink: :lol: :lol:
Fundera lite på den du Anders :-)))))
Definiera ärliga hk... ärliga hk = vad bilen har när den är ny? Då kan jag säga att den går betydligt bättre än V70in både före och efter strypning.

Vad har en V70 2.4T i ärliga hk?

mvh
Anders
Användarvisningsbild
av Nexus
jaja lugn nu jag bara skämta :wink: Men har inte stora motorn i cse:n över 200 hk orginal??? har för mig en kompis pappa hade en sådan som gick som ett skållat troll (D)
Tur jag har en 2,5T med 193 ärliga hk :oops: :lol: :lol:
Xc60 MY26 Kylt handsfack

Har för mig att volvo tog bort det kylda hand[…]

Om du behöver uppdatera mjukvara vet jag inte[…]

Hej! Hur har det gått för dig? Lös[…]

På min 2012 volvo v70 1.6 D4162T har jag kon[…]