Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Brainy
Var in med sambons bmw på besiktning idag.

Efter att ha betalt och satt mig i bilen så ser jag att han gett mig en värt att veta på att det inte går att läsa av distansmätaren. Det står heller inte på besiktningsprotokollet hur långt den har gått.

Jaha, slår på tändningen för att kolla själv och konstaterar att om han kunnat tänka sig att fråga mig hur man ställer upp instrumentbelysningen,som nu var på lägsta, när han nu uppenbarligen inte klarade det själv istället för att bara vara allmänt sur och avsnoppa alla mina försök att vara social så hade det inte behövt stå så på protokollet :lol: :lol: :lol:

Däremot så hade han lyckats nollställa trippmätaren för mig.

Och jag kan inte låta bli att flina över att han inte lyckades läsa av den :twisted:

mvh
Anders
Användarvisningsbild
av Nexus
:lol: Lycka till med den förklaringen för nästa köpare av bilen :wink:
Okänd mätarställning :wink: :lol: 8)
Men kunde han ej skriva ut ett nytt protokoll???? jag hade inte accepterat "okänd mätarställning" :x
av Marbas
De som inte kommer in på polishögskolan eller klarar av utbildningen försöker bli väktare.

De som inte klarar av att bli väktare, blir ordförande i diverse föreningar.

De som inte blir valda till ordförande, blir "den som alltid har åsikter om allt och har alltid rätt".

Om ingen lyssnar på killen som "alltid har åsikter..." blir han bilbesiktigare.

Hittar inte besiktningsmannen något fel eller förstår sig inte riktigt på besiktningsobjektet, så gnäller han lite och nollställer trippmätaren...

För känsliga läsare, bäst att tillägga att detta var ironi :lol:.
Användarvisningsbild
av Nexus
För känsliga läsare, bäst att tillägga att detta var ironi :lol:.[/
Jag tycker det stämmer bra det du skrev. :lol: maktmissbruk fy f_n :x
Användarvisningsbild
av Brainy
grammse skrev::lol: Lycka till med den förklaringen för nästa köpare av bilen :wink:
Men kunde han ej skriva ut ett nytt protokoll???? jag hade inte accepterat "okänd mätarställning" :x
Det var ombesiktningen, det 2veckor gamla protokollet med dålig handbroms står mätarställningen på så det är ingen katastrof.

mvh
Anders
Användarvisningsbild
av Nexus
Brainded skrev:
grammse skrev::lol: Lycka till med den förklaringen för nästa köpare av bilen :wink:
Det var ombesiktningen, det 2veckor gamla protokollet med dålig handbroms står mätarställningen på så det är ingen katastrof.

mvh
Anders
:D
av *pettson*
Brainded skrev:

mvh
Anders
Bara för det är skojjigt hade jag tvingat honom genom diverse tjat och gnat/pikningar om okunnighet att gå ut och kika på mätarställningen och
göra om hela altet.. Det är hans förbannade skyldighet.
Användarvisningsbild
av C.W.
det var väl för väl att han lyckades PRINTA ut besikningsprotokollet isf att skriva av det för hand. :lol:
Användarvisningsbild
av Nexus
*pettson* skrev:
Brainded skrev:

mvh
Anders
Bara för det är skojjigt hade jag tvingat honom genom diverse tjat och gnat/pikningar om okunnighet att gå ut och kika på mätarställningen och
göra om hela altet.. Det är hans förbannade skyldighet.
Helt rätt *pettson*. Man ska ge igen med samma metoder de använder sig av :evil:
Senast redigerad av 1 Nexus, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av Brainy
Såhär i efterhand så skulle jag ju självklart gått tillbaka in i bilhallen och med hög ton "HAHA Klarade du inte av att ställa upp instrumentbelysningen så det gick att läsa av miltalen? Ska jag följa med ut och hjälpa dig eller tar du med en kollega?" ;)

Hans kollegor hade ju iaf fått roligt men det är lätt att vara efterklok :)

mvh
Anders

Men herrejävlar, åk till lokala verksta[…]

Har kvar lite i denna 20250812_111420.jpg F&arin[…]

MartinS V60 D4 R-Design

Vingen sitter med clips och dubbelhäftande, m[…]

Hej! Efter att pluggat in bilen i en felkodsl&au[…]