Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Använder du bilbältet?

Ja, alltid
66
88%
Nej, Aldrig
Inga röster
0%
Ibland
9
12%
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Använder du bilbältet?

Själv så åker det alltid på, även om man endast ska 100 meter, så kommer man på: "Oj, hade jag bältet på mej? :)
Senast redigerad av 1 ~Kalle~, redigerad totalt 0 gånger.
av S.t.r.a.n.D
Kryssade i ibland men sanningen ligger nog närmare alltid än ibland men jag har det inte ALLTID alltså 100%. Använder det kasnke till 90% men om jag bara ska en kort sväng, typ ner till morsan och farsan eller nån polare om bor här i närheten så brukar jag inte göra det.
Användarvisningsbild
av forbo
Jag anväder så gott som alltid bältet.

Dom gånger som jag skippar det är om jag bara ska åka någon kilometer.
Dock är det ju väldigt dumt då en olycka även kan inträffa då, med allvarliga skador även vid låg hastighet.
Användarvisningsbild
av Brezzz
Innan jag körde volvo hade jag bälte nästan jämt. Men i XC70´n piper det så irriterande att man måste ta på sej bältet jämt för att det ska bli tyst, vilket egentligen är jättebra. Den funktionen kommer jag inte att koppla ur, man har en viss hatkärlek till den.
Användarvisningsbild
av Tomas88
Visserligen är ju Volvo säkra bilar, men inte så säkra att man kan skippa bilbälte.
av Noodles
Ja bältet är alltid på faktiskt, känns nästan 'naket' att åka i nån bil där bälte inte finns/kan användas :)
Användarvisningsbild
av Nexus
Japp det går på automatiskt. Men visst slarvar man med det på korta sträckor ibland. Som på jobbet då man ej vill skita ner bältet :wink:
av anp
Ibland bara, tyvärr.
Användarvisningsbild
av Henke850
Alltid såklart! Man flyger ju in i rutan och dör även om man krockar i lägre hastigheter.
Användarvisningsbild
av lilleman
japp alltid bältet på jag rullade med en saab 99 när man var 18år och odödlig :roll: utan bältet på vilket jag idag 22år senare har känningar av :( mvh/roger

Lyfter en gammal tråd.. jag har själv f[…]

Äkta Roundup fixar det enkelt.... var s&au[…]

Det här smakar illa, eller gör det verkl[…]

Jag kör hybrider från Volvo regelbundet[…]