Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

I Aftonbladet visas en bildsekvens på hur en DVD-spelare fastspänd på ryggstödet till framstolen lossnar och träffar barnet rakt i ansiktet vid en påkörning bakifrån i 32 (!) km/h. Skrämmande... :???:

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/s ... 93,00.html

Mobiltelefoner och annat som sitter i hållare på instrumentbrädan kan också lossna och bli livsfarliga projektiler.
av Frigge
Ja, det var lite skrämmande.
Mina 2 har en varsin skärm hängandes över nackskydden på framstolarna så detta var ingen rolig läsning :cry:
av matzen10
En av anledningarna till att jag tycker det är värt att betala liiite extra för RTI:n jämfört med de sugkoppsförsedda eftermarknadsprodukterna. Den andra anledningen är att det oftast e snyggare med original (tycker jag)!

Lite av samma diskussion som varit i annan tråd apropå att man ska välja kombimodellen för att den lastar bättre (vs. t.ex. S60) men långt från alla tänker på att ha lastnät/galler; åtminstone de flesta jag själv sett som varit lastade rejält har inte haft det. Bara att kolla nu i semestertider, när byggmaterial och vanliga väskor packas.
Inte för att jag är rabiat säkerhetstänkare men en del saker tänker jag på iaf... Alltid något..

---> Matz
av kaffe_koppen
när jag va på halkbanan för några månader sedan fick jag ställa mig på en våg som räkna ut hur mycket jag skulle väga i en krock, undrar om det var i 50 km/h. Jag vägde i alla fall närmare ett ton. Så nu för tiden är det inte nån annans problem om jag åker i en bil med någon som inte har bälte, skulle det smälla och jag skulle få den andra personen på mig som då väger en sju helvetes massa så är det mitt problem också.

Hej Prova stänga av AC.n vid start. Varit e[…]

Volvo 945 STARTAR EJ

Startspärren klipper väl bara soppan? […]

Körde med husvagn till och från Kroatie[…]

Ny Kartuppdatering

Det vet jag inte heller. Skulle kunna fråga […]