Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Nexus
kolla in denna annonsen. årets klipp???? Beror på vad han ska ha och hur mycket man vill lägga ner på reparera ac:n.
Det är massor som går på att det bara är att fylla ac:n. men står man med slut notan på 10-15000 kr kanske det inte bara var att "fylla " på!

http://www.blocket.se/vi/12214252.htm?ca=12_s
Senast redigerad av 1 Nexus, redigerad totalt 0 gånger.
av Kongo
ptja, det beror väl på hur många dollars slutnotan landar på....30-35 k skulle man väl kunna ge och kalla det ett klipp...Men du kanske vet vad han begär som lägst eller? Tänkte bara eftersom du kan uttala dig om att det inte var ett klipp tänkte ja... :???:
Användarvisningsbild
av Nexus
Kongo skrev:ptja, det beror väl på hur många dollars slutnotan landar på....30-35 k skulle man väl kunna ge och kalla det ett klipp...Men du kanske vet vad han begär som lägst eller? Tänkte bara eftersom du kan uttala dig om att det inte var ett klipp tänkte ja... :???:
Okej jag förfastade mig lite :oops: Tyckte bara inte annonsen lät särskillt seriöst!

Allt är i kanon skick! inga bekymmer med bilen MEN..................
av Kongo
grammse skrev:
Kongo skrev:ptja, det beror väl på hur många dollars slutnotan landar på....30-35 k skulle man väl kunna ge och kalla det ett klipp...Men du kanske vet vad han begär som lägst eller? Tänkte bara eftersom du kan uttala dig om att det inte var ett klipp tänkte ja... :???:
Okej jag förfastade mig lite :oops: Tyckte bara inte annonsen lät särskillt seriöst!

Nja, så där jätte seriöst är det kanske inte, lägger inga värderingar i det, då han vill sälja sin bil,klart man måste framhäva det som är bra :D
Men det där med att ac,n inte funkar MEN det är BARA att fylla den den, sån är klart oseriöst tycker jag...Om det nu bara vore att fylla på lite vaför gör man inte det då innan man säljer så den ev spekulanten kan ge fan i att pruta av den andledningen iaf... :roll: :wink:
Användarvisningsbild
av Nexus
Kongo skrev:
grammse skrev:

Nja, så där jätte seriöst är det kanske inte, lägger inga värderingar i det, då han vill sälja sin bil,klart man måste framhäva det som är bra :D
Men det där med att ac,n inte funkar MEN det är BARA att fylla den den, sån är klart oseriöst tycker jag...Om det nu bara vore att fylla på lite vaför gör man inte det då innan man säljer så den ev spekulanten kan ge fan i att pruta av den andledningen iaf... :roll: :wink:
Jo det var så jag mena :oops: . ofta läser man att det BARA är att byta en liten sak eller justera lite. Varför är det då inte fixat om det är så enkelt kan man fråga sig :???: :???:
av timebandit
Det med AC'n är kanske inte det bästa skrivet ;)
Sedan reagerar jag lite på detta också:

* Mycket påkostad på sistone

Alltså, är inte alla bilar som är hyfsade eller bra mycket påkostade på ett eller annat sätt? =) Sedan är det väl ingen som bryr sig direkt hur mycket man lagt ner på att laga/fixa till bilen??
Användarvisningsbild
av mrEasywin
Jajo. Många verker tro att kylmedlet i ac:n är en förbrukningsvara. Undrar hur många som lämnar in sin kyl/frys för påfyllning...
Användarvisningsbild
av Sparkz
Allt som kan tänkas strula har jag redan bytt ifall det skulle börja strula.
8<----
* Tyvärr så är bilen inte helt felfri...
* Två sprickor i vindrutan finns (gick igenom besiktningen)
* Ac:n är tom, men ska tydligen bara vara att fylla på.
*Kommentar överflödig*

Sidospår:
* Mycket påkostad på sistone
Som t ex?
Man ser ofta saker som "växellåda nyss bytt" i annonser. Jaha, på vilket sätt gör det bilen mer attraktiv? Ska jag inte förvänta mig en fungerande växellåda?
Användarvisningsbild
av ola_volvo
är det "bara" att fylla på ac gas så måste ju den gammla gasen försvunnit någonstans och dom gammla s/v70 har en tendens att ha dåliga kondensatorer som börjar läcka.

står det på en annons att lådan är byt är det något man ska tänka på det behöver inte betyda något positivt.
Det är ungefär som att skriva nya bakdäck till en bakhjulsdriven bil eller tvärt om på en framhjulsdriven, det finns ju en orsak till att man bytt dessa saker och det brukar oftast vara en tung gasfot.
av Addekarlsson
Flyttar till klotterplanket, och påpekar att det finns en tråd för blocket-annonser i avdelningen klotterplanket. :wink:

Mvh/ Adde

Hur mycket brukar det kosta att hyra en elektrik[…]

Lambdalampan lyser

Vilka felkoder har du?? Inga felkoder men lambda[…]

Folk som kör idiotiskt i tjänsten. Blev […]

ÅF GLT/Turbofjädrar?

Höjden är egentligen inte så vikti[…]