Moderator: Moderatorer
Frigge skrev:Hmmmm.... Första April har väl ändå varit :roll:Ja när man byter oljan i lådan så ska man ju Lufta samtidigt, men jag vet inte riktigt hur man gör!....
Kanske förstår jag inte vad du menar ??
Addekarlsson skrev:Nja, man luftar inte, man spolar lådan. Det innebär att man kör igenom olja tills ny fräsch olja kommer.Njaaa, men det var ju så jag menade , och det är ju som att lufta! ;)
Jag lämnade in min 960 till Bilbolaget, och det kostade omkring tusenlappen har jag för mig.
Mvh/ Adde
F_Palle skrev:Så när du t.ex. luftar bromsarna så kör du förutom att trycka ur all luft även ur all bromsvätska? och kallar dessutom denna procedur enbart för luftning? :shock:Addekarlsson skrev:Nja, man luftar inte, man spolar lådan. Det innebär att man kör igenom olja tills ny fräsch olja kommer.Njaaa, men det var ju så jag menade , och det är ju som att lufta! ;)
Jag lämnade in min 960 till Bilbolaget, och det kostade omkring tusenlappen har jag för mig.
Mvh/ Adde
Åter till om nån i Boråstrakterna kan tänka sig göra detta??
F_Palle skrev:När man byter olja byter man olja.....Frigge skrev:Hmmmm.... Första April har väl ändå varit :roll:Ja när man byter oljan i lådan så ska man ju Lufta samtidigt, men jag vet inte riktigt hur man gör!....
Kanske förstår jag inte vad du menar ??
Inte ni 2 heller antar jag då? :)
//Fredrik