Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

av Lövet
Som sagt: När det inte kommer några fler fördelar av att säga nej så säger de ja https://www.dn.se/varlden/turkiskt-utsk ... ge-i-nato/
Användarvisningsbild
av Derank
är det ens något att bry sig om, Nato el ej, jag bryr mig då verkligen inte, och kan väl erkänna att jag inet heller fattar vad det innebär att vara inne el ute, och det är rätt skönt att skita i politiken, det blir som det blir iaf vare sig man vill eller inte. Lilla jag kan knappast påverka iaf. eller lilla sverige för den delen
Användarvisningsbild
av Allinug
Om nu Sverige skulle hoppa av NATO-ansökan, blir då Erdogan utan sina F16-plan?
av Lövet
Allinug skrev:Om nu Sverige skulle hoppa av NATO-ansökan, blir då Erdogan utan sina F16-plan?
Haha, det vore väl den ultimata vändningen? "Haha, vi skiter i det här nu. Vi är ju ändå inklämda mellan Finland, Norge och Danmark så det går inte invadera oss utan att involvera Nato ändå. Så flyg vidare ni i era gamla fornminnen!"
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Derank skrev: ons 27 dec 2023, 04:04 är det ens något att bry sig om, Nato el ej, jag bryr mig då verkligen inte, och kan väl erkänna att jag inet heller fattar vad det innebär att vara inne el ute, och det är rätt skönt att skita i politiken, det blir som det blir iaf vare sig man vill eller inte. Lilla jag kan knappast påverka iaf. eller lilla sverige för den delen
Beror på vilket land vi pratar om, hade inte Estland Lettland och Litauen varit med I Nato hade Putin/Ryssland plockat dem direkt, långt före Ukraina, nu kan de tacka sin lyckliga stjärna att de hann gå med innan.

Ukraina/Europa hade också haft fred om de hunnit gå med. Nu var det ju tyvärr rätt mycket korruption för 20 år sedan vilket fördröjde deras medlemsskap och Putin/Ryssland vågade därför anfalla

Vi har ju en buffert av Natoländer mellan oss och Ryssland nu så för oss är det ju inte akut längre.
Senast redigerad av 1 VolvoB20, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Lövet skrev: tis 26 dec 2023, 17:33 Som sagt: När det inte kommer några fler fördelar av att säga nej så säger de ja https://www.dn.se/varlden/turkiskt-utsk ... ge-i-nato/
Verkar ju vara en väldigt lång väg att vandra innan Turkiet godkänner oss i Parlamentet. Blir det inget stridsflyg från USA blir det väl stopp och tillbaka på ruta ett igen
av Lövet
VolvoB20 skrev:
Lövet skrev: tis 26 dec 2023, 17:33 Som sagt: När det inte kommer några fler fördelar av att säga nej så säger de ja https://www.dn.se/varlden/turkiskt-utsk ... ge-i-nato/
Verkar ju vara en väldigt lång väg att vandra innan Turkiet godkänner oss i Parlamentet. Blir det inget stridsflyg från USA blir det väl stopp och tillbaka på ruta ett igen
Klart det kommer bli. Till slut. Turkiet har sin chans nu att vara i strålkastarljuset och vill försöka utnyttja det så mycket som möjligt. När de inte får fler fördelar av att krångla kommer man sluta med det.
  • 1
  • 94
  • 95
  • 96
  • 97
  • 98
  • 129
Batterifråga?

har lämnat 70 serien nu och har bara en my24 […]

Nej det är inte de yttre plastglasen jag t&[…]

Hade liknande problem för några å[…]

Sälja eller laga bil, tips!