Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av VolvoB20
Allinug skrev: tor 07 dec 2023, 10:52 Det ska ratificeras av riksdagen med 75% majoritet först och därefter behöver olika lagar ses över.
https://www.svt.se/nyheter/utrikes/nya- ... at--nx1b1t
Vad sjukt. Först skriver man under ett avtal, sen undersöker man om man kan godkänna det :-o :P

man borde väl först undersöka om avtalet är ok, sen skriva under :oops:
Användarvisningsbild
av Cotag
Allinug skrev:Vad tycker ni om nya försvarsavtalet med USA? Kan det funka istället för NATO
Det är väl mer att ses som en förberedelse inför ett NATO-medlemskap.
av Lövet
fjohan82 skrev:Turkisk politiker kräver fred i Gaza för ja till Sverige i Nato.

https://www.gp.se/nyheter/varlden/turki ... 8486a7088d
Ja att det inte överhuvudtaget handlar om vad Sverige gör längre är tydligt
Användarvisningsbild
av Cotag
– Om en permanent fred mellan Israel och Palestina uppnås, Palestina erkänns som en suverän stat, Israel går med på att betala skadestånd och Netanyahu ställs inför rätta i Haag skulle vi säga okej till ett svenskt inträde i Nato, säger Bahceli till tidningen Türkgün.

Varför nöja sig med fred mellan Israel och Palestina? Kunde ju lika görna smälla till med Världsfred med en gång.

https://sv.wikipedia.org/wiki/V%C3%A4rldsfred
Användarvisningsbild
av Allinug
Ja, om vi hade världsfred behövde vi inte bry oss om NATO. Jag tycker vi kör på världsfred!
Användarvisningsbild
av Allinug
Cotag skrev: tor 07 dec 2023, 18:22
Allinug skrev:Vad tycker ni om nya försvarsavtalet med USA? Kan det funka istället för NATO
Donald Trump vill ju att USA ska lämna NATO, så om han vinner valet blir detta avtal lite udda, eller?
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Allinug skrev: mån 11 dec 2023, 06:30
Cotag skrev: tor 07 dec 2023, 18:22
Donald Trump vill ju att USA ska lämna NATO, så om han vinner valet blir detta avtal lite udda, eller?
Han vill inte att USA ska lämna Nato. Han vill att övriga medlemmar ska bidra lika mycket som USA gör och inte bara hoppas att USA ska fixa allt.
Användarvisningsbild
av Cotag
Allinug skrev:Donald Trump vill ju att USA ska lämna NATO, så om han vinner valet blir detta avtal lite udda, eller?

Låt framrutan vara större än backspegeln!

Nato bildades 1949, jag tror inte alliansen försvinner i brådrasket även om USA av en eller annan anledning skulle skruva ner sitt deltagande eller helt lämna.
Vad jag förstått av Trumps uttalanden om Nato så säger han att all ingående länder får se till att börja dra sitt strå till stacken, det är väl en helt rimlig infallsvinkel egentligen eller?

Avtal skrivs och lämnas hela tiden, jag vet inte vad du menar med udda.
Biden-administrationen eldar såklart på i sina hjulspår och ingår så många politiskt svårbackade engagemang som möjligt för att säkerställa partiets politik så långt in i nästa mandatperiod som möjligt. Jag tolkar avtalet vi diskuterar som ett av många sådana engagemang.
  • 1
  • 93
  • 94
  • 95
  • 96
  • 97
  • 129

Nej det är inte de yttre plastglasen jag t&[…]

Hade liknande problem för några å[…]

Sälja eller laga bil, tips!

Kolla att inte ABS-kransarna fram har rostat s&oum[…]

Problemen i tråden påminner en del om […]