Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

av OrsonGbg
Är sugen på att uppgradera till Windows vista men vet inte vilken version jag ska ha. Värstingvarianten vet jag dock att jag knappast behöver, så då kanske jag ska ha den enklaste eller näst enklaste? Home basic eller home premium?

Jag har en P4 3.4:a med 2 gig DDR2 ram så prestandamässigt borde Vista fungera?
Användarvisningsbild
av VolvoBengan
Oja... utan problem :lol:
Användarvisningsbild
av Mats
Ska du använda den hemma så skulle jag föreslå Home Premium.
Med Basic får du inte alla snygga effekter på gränssnittet.
Sen får du Mediacenter i Premium också :)
av OrsonGbg
Ok tack för svaren :D

Vista home premium kostar 2895 på Inet.se, jag får ta en sväng förbi där imorgon.

Förresten, varför så stor prisskillnad på ifall jag köper det till ny dator eller inte? 1125 kr vs 2895 :???:
Användarvisningsbild
av frilins
Kom ihåg att du måste ha ett grafikkort som är Vistaready om din dator ska kunna klara av att visa alla grafiska läckerheter.
av OrsonGbg
Jag har ett Geforce 7800 SLI, funkar det? Hoppas det annars blir det en dyr datamånad :???:
Användarvisningsbild
av Brainy
OrsonGbg skrev:Ok tack för svaren :D

Vista home premium kostar 2895 på Inet.se, jag får ta en sväng förbi där imorgon.

Förresten, varför så stor prisskillnad på ifall jag köper det till ny dator eller inte? 1125 kr vs 2895 :???:
OEM-licens, dels så köper väl t.ex. hp in stort antal datorer, det följer inte med någon kartong utan i bästa fall en bruksanvisning, hp får ta på sig en del av supporten. Ptja det ihopräknat ger ett lägre pris. Dock brukar det kunna gå att köpa oem-licenser utan att köpa dator av mindre nogräknade handlare.

/Anders
av V40ThoppE
Jag har hört att man bara kan byta moderkort, cpu 3ggr sen måste man ha en ny licens. kan det stämma?
det var nått om att microsoft tycker att har man uppgraderat så många gånger så är det inte samma dator längre??
Användarvisningsbild
av frilins
OrsonGbg skrev:Jag har ett Geforce 7800 SLI, funkar det? Hoppas det annars blir det en dyr datamånad :???:
Vet ej, kanske någon annan vet...?
av Daddan
Någon som skulle vara förvånad om Microsoft gjort en "Microsoft", dvs släppt Vista utan att ha testat fullt ut och med en massa kryphål och barnsjukdomar som bäddar för nya virusattacker och buggar som när XP kom? Rekommendationerna är än så länge att som hemmaanvändare avvakta lite. Fast det är alltid kul att impa på grannen och kompisar.
Uppdatering går inte in?

Du kan testa att göra en omstart av bilens da[…]

Släpper vatten

Känn om det är blött under mattor[…]

Byte inre styrled

Jag får ge mig på att värma och b[…]

Original kittet runt gångjärnen har spr[…]