Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av vetten
Tycker att det är lite knäppt att man annonserar ut sin bil på ex.vis Blocket utan att sätta ut bild eller typ "inte min bil på bilden men likadan" :-(O) själv kollar jag aldrig in en annons som saknar bild av bilen, man vill ju ha en liten uppfattning om vad man ev. ska kolla på och om man är intresserad. Det kan ju inte vara så svårt att om man inte har en digitalkamera själv så har säkert nån i ens bekantskapskrets det och kan vara behjälplig, jag är helt säker på att dom flesta av er resonerar som jag men det vore ju kul att höra era åsikter :D

vetten
Användarvisningsbild
av CarMan
o lika iriterande är det när man andvänder "mediat" internett & sen vägrar svara på mail till sinn annons.

annonserar man på internett ska man svara på mail, enners kan man annonsera i en papperstidning tycker jag.

& det är ju en självklarhat att tabort annonsen när varan är såld!
av kaffe_koppen
Samma här. Kollar aldrig annonser utan bild och jag bryr mig aldrig om annonsen, när det står "ej min på bilden".
Användarvisningsbild
av CarMan
kaffe_koppen skrev:Samma här. Kollar aldrig annonser utan bild och jag bryr mig aldrig om annonsen, när det står "ej min på bilden".
"ej min på bilden" brukar betyda. Jag vågar inte visa kort på min "grej" för den är stulen, alternativt Jag vågar inte visa kort på min "grej" för den är i mycket dåligt skick.
av OC-RA
Helt klart så tycker jag att sätter man in en annons på nätet så borde det ju vara självklart att man kan maila till personen ifråga. Dom ggr jag handlat över nätet har affären alltid börjat med ett mail.
Och som ni andra redan sagt, ingen bild inget mail från mig.
Användarvisningsbild
av V70BiFuel03
CarMan skrev:o lika iriterande är det när man andvänder "mediat" internett & sen vägrar svara på mail till sinn annons.

annonserar man på internett ska man svara på mail, enners kan man annonsera i en papperstidning tycker jag.

& det är ju en självklarhat att tabort annonsen när varan är såld!

Jag förstår vad du menar med "mediat"... MEN, efter att ha sålt en hel del under årens lopp både via blocket & tradera så kan jag inte riktigt hålla med dig. Sätter jag ut en annons innehåller den bild samt utförlig info om produkten. Vad jag oxå skriver är att jag INTE svarar på mail utan vill att spekulanter RINGER på mobilen. Tycker ni inte att det låter lite dumt när folk skriver "lånad mail" ?!? Vem f-an lånar en mail? Detta skrivs naturligtvis som en liten vit lögn så att de ska styra eventuell respons till att ringa.

Min erfarenhet är att även då jag uttryckligen skriver att jag inte svarar på mail osv....så nog fan får man ett visst antal mail i inboxen med idiot frågor. Jag har ALDRIG sålt en vara till någon annan än de som har ringt & INGEN av de som har ringt har mailat först.

Så länge man skriver utförligt i annonsen & har ett attraktivt pris så får man varan såld UTAN att behöva slösa tid på oseriösa (säger inte att du är det CarMan) retards som inte kan läsa innantill & försöker att få en att nappa på att svara på ett brevväns mail.

Ja, det finns även de som får en kick utav att ringa & snacka en bra stund utan att vara intresserade.

Det där beror nog helt på box. Jag har […]

Lossa dörrhandtag volvo v70 2013

Ingen som kan ge en hint? Har googlat, kollat, l[…]

Huven indikerar öppen

Sitter i vänster huvlås, vill jag minna[…]

Hej! Jag har sökt på nätet i timm[…]