Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av JimmyG
Handlade för ett bra tag sen en projektor av denna snubbe, enligt anonsen och otaliga telefonsamtal skulle denna projektor vara MYCKET bra och osv osv. Köpte den i allafall för 6000 kr och den skickades ner till mej.

Väntade som en gnu på att den skulle dyka upp, vilket den gjorde ca 1 vecka efter att den blivit skickad, så jag traskar ner till utlämningsstället och löser ut den för drygt 6000 kr.

Kommer hem och packar upp den och får se att det var ju rena skiten, mao ett hemmabygge helt enkelt, trots att den såg seriös ut på bild. Kopplade in den och bliden var sne och fruktansvärt grynig. Lyfte upp den på en hylla bakom soffan för att få större bild på den när jag till min fasa får se att det trillar metallspån ur den. Skakar då på den och det rasslar i hela projektorn och MER spån kommer ut.

Ringer upp säljaren "OLLE" och efter mycket om och men köper han tillbaka den, så jag skickar upp den till han. Dum som jag var skickade jag den så att han inte behövde lösa ut den utan bara kunde plocka ut den.

DETTA GJORD JAG FÖR ATT HAN HADE FIRMA SOM JAG KÖPTE DEN FRÅN OCH HAN ÄR EN KILLE I 55 ÅRS ÅLDERN, SOM JAG TRODDE JAG KUNDE LITA PÅ.

Veckorna gick och jag fick inga pengar, pratade med han flera ggr på tlefon och mail, då han lovade att betala tillbaka snarast möjligt. det gick flera månader och inga pengar kom. hörde av mej igen och "ja, jag ska betala men jag har inte så mycket pengar just nu" va allt han sa.

Sen flyttade vi och i flytten kom pappren och mailen bort, så det tog ca 1,5 år innan jag hittade dom igen efter flytten, och återupptog mitt jagande, men inget svar på mail och när jag ringde sa han bara att " får jag ditt kontonummer så sätter jag in pengarna så fort jag kan". men inget kom då heller.

Flyttade efter en kort tid igen ut till huset vi köpte och återigen försvann alla mail och papper, vilka jag nu hittat efter ytterligare ca 1,5 år. ringde till han DIREKT idag när jag hittade pappren och pratade med han, mja mjo han kom ju ihåg att det var nått, men vill inte betala efterssom det gått så lång tid! Menade på att om han verkligen vart skyldig mej pengarna skulle jag ha kontaktat honom tidigare och att det verkar enligt han finnas en "preskibitionstid" på sånna här saker.

Det har nu gått 4 år totalt och jag har fortfarande inte fått mina pengar!

Vad ska jag göra? Killen anonserar hej villt på blocket med sitt företag IMPORTSERVICE.NU

Har även hört fler som anser at denna man är mycket oseriös, dessutom kräver han fortfarande förskottsbetalning. Har en bekant som fick vänta i över 1 månad på sina saker inann dom dök upp.

DESSUTOM har han betalningsanmärkningar denna man. Och polisen tar inte i det så länge han säger att han skall betala, kronofogden kan inte heller göra nått för han har för lite i inkomst, + flera betalningsanmärkningar, så det finns andra före mej som skall ha sina pengar!

VAD GÖR JAG?? Har du mindre "lagliga" föslag... skicka ett pm.. hehe
av Daddan
Anmäl först här:
http://www2.blocket.se/support/form/0?ca=11_s&l=0&id=4

Är det ett företag? ARN är väl överspelat men Kronofogden och Polisen SKALL göra något! Kronofogden kan i alla fall göra ett betalningsföreläggande! Brukar skrämma folk, kanske inte denna lirare... Hur är det med skatteverket? Om han inte kan betala för sitt företag så borde skatteverket väl avveckla det och betala folk?
Användarvisningsbild
av T.B
Ansökan kan du göra här:
http://www.skatteverket.se/webdav/files ... m9012.html
Mer om hur de olika momenten går till:
http://www.kronofogden.se/kfmvillfabeta ... 05212.html

Gör en ansökan, du kan inte få mer än ett svar om de är villiga att
ta tag i ditt problem då det gått väldigt lång tid.
Användarvisningsbild
av C.W.
Säger som Socker Conny 'Med ett bra baseboll trä kan man slå folk med häpnad'
:twisted:
Användarvisningsbild
av T.B
Preskription
När rätten att kräva in en fordran upphör (konsumentfordran 3 år, skatter 5 år, andra fordringar 10 år).

Finns i listan:
http://www.kronofogden.se/kfmsvarpafrag ... 04297.html

Tyvärr så verkar det som du är för sent ute.
Tycker dock att du skall söka då de inte kan svara mer än nej.
av Daddan
Kolla här:
Betalningsföreläggande
Den som vill ha betalt eller få tillbaka en sak kan ansöka om betalningsföreläggande hos kronofogdemyndigheten. Om den som ska betala eller lämna tillbaka saken inte protesterar resulterar ansökningen i ett utslag. Utslaget kan sedan ligga till grund för kronofogdemyndighetens arbete med att driva in skulden eller se till att saken lämnas tillbaka.

Detta menade jag och det kanske funkar...
Användarvisningsbild
av Brainy
T.B skrev:Preskription
När rätten att kräva in en fordran upphör (konsumentfordran 3 år, skatter 5 år, andra fordringar 10 år).

Finns i listan:
http://www.kronofogden.se/kfmsvarpafrag ... 04297.html

Tyvärr så verkar det som du är för sent ute.
Tycker dock att du skall söka då de inte kan svara mer än nej.
Jo men det gäller väl bara om han inte försöker få tillbaka på 3år, när han efter 1.5år begärde pengarna så förlängdes väl perioden med 3år? Eller måste det vara anmält hos kronofogden redan för att det ska fungera?

/Anders
Användarvisningsbild
av T.B
JimmyG skrev: Sen flyttade vi och i flytten kom pappren och mailen bort, så det tog ca 1,5 år innan jag hittade dom igen efter flytten, och återupptog mitt jagande, men inget svar på mail och när jag ringde.

återigen försvann alla mail och papper, vilka jag nu hittat efter ytterligare ca 1,5 år. ringde till han DIREKT
Det är detta som är krångligt.
Inga svar på mail utan bara telefonkontakt.
Bevisa att man verkligen ringt och att det är detta de verkligen pratat om
är ganska svårt att bevisa.
Han kommer att hävda att jag har inga mail fått och samtal?????
Som sagt skicka en ansökan och hoppas på det bästa.
Usch för tråknissar som inte vill göra rätt för sig.
Användarvisningsbild
av VolvoBengan
Ring "Slobodan" och hans vänner... det hade jag gjort :lol:

Har D4204T5 samma problem som D4204T14? nån […]

Theo's V60 T5 R-Design 2019

Trevlig bil! Kul ändå att hyfsat l&a[…]

VoC kan vara den sämsta tjänst jag betal[…]

OM RYSSEN KOMMER

Och det spekuleras i om en av Sverige donerad SAA[…]