Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Jag tänkte, vad skönt nu kan jag äntligen få mina Polaris 17 fälgar hem. Jag hittade fälgarna på en blocket annons och efter att ha mailat säljaren och kommit överens om priset ringde jag killen, han sa att han har redan skickade dem och att jag skulle Swisha pengarna .
Nu har det gått 3 veckor! Inga kollinummer, inga fälgar och har inte lyckats få tillbaka mina 4000 kr än.
Han kommunicerar och är ganska så där artig men hal som fisk, ljuger konstant och kommer med tomma löften. Jag har anmält honom.
Han är en ung kille kallar sig Rasmus från Svenljunga! Och har 5 volvo
Så hoppas ni inte råkar ut för bedrägeri som jag gjorde.
Det var tråkigt för dig :(.

Jag själv undviker att beställa saker online om man inte kan få det på faktura och på blocket kan det vara svårt därför brukar jag bara kolla annonser som är nära mig då är det bara att åka och kika ifall det är något att ha och visar det sig att det är det så betalar jag kontant och får grejerna direkt.
svergie2 skrev:Nu har du ju hans nummer och namn, bor han långt ifrån dig? Inga bekanta i den staden?
Det är sällan bedragare lurar folk under eget namn. Numret går förmodligen till ett oregistrerat kontantkort och banken kommer aldrig i helvete lämna ut vem som har kontot.
llesrof skrev:
svergie2 skrev:Nu har du ju hans nummer och namn, bor han långt ifrån dig? Inga bekanta i den staden?
Det är sällan bedragare lurar folk under eget namn. Numret går förmodligen till ett oregistrerat kontantkort och banken kommer aldrig i helvete lämna ut vem som har kontot.
Har du använt Swish någon gång? När man ska godkänna betalningen så ser man namnet på ägaren till bankkontot. :)
Senast redigerad av 1 svergie2, redigerad totalt 0 gånger.
I brist på laglig rättvisa så brukar ibland hembesök utanför deras bostad om man nu vet var den ligger där du kan kancka på och fråga efter hur vederbörande tänkt sig lösa det hela logiskt eller så ställer dig en stund och studerar läget när du vet att rötägget tittar som ofta ger någon form av effekt i rätt och fel hos rötägget när de sällan är beredda på att de lurade ger igen.Men som sagt, vi är alla olika.,En del sväljer skiten och andra ger igen beroende på hur tåliga vi är i livet.Detta skrivet av egen erfarenhet av andras försök att lura mig.
svergie2 skrev:
llesrof skrev:
Har du använt Swish någon gång? När man ska godkänna betalningen så ser man namnet på ägaren till bankkontot. :)
Ja, ett par gånger. Men mig veterligen har dessa personer inte haft ett oregistrerat kontantkort kopplat till betaltjänsten. Frågan är ju om det är kontoägarens namn man ser eller namnet på ägaren av telefonnumret? Men det kanske du vet så upplys mig i så fall :D
installera dragkrok

+1 Köp utan elsats.

Är väl ingen adaptiv farthållar[…]

Venturatuning T8 2024

Samma här var intresserad men hade velat haft[…]

Har en spökande V60 här som ibland kan f[…]