Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av taxi
..eller snarare batteriet. Efter att ha stått i en vecka ute i mellan 15-25 minusgrader så går jag ut lördag morgon (21 minusgrader) larmar av med fjärren, startar och kör iväg!
Centrallåset låter inte ens trött! Stereon funkar perfekt, och efter några minuter har jag varmt och skönt i kupén.

Denna bil kommer få allt den vill ha i fortsättningen.
V70 -00 36 000 mil.
av Schmoyoho
Är ingen batteriexpert men om batteriet är någorlunda nytt så hade jag nog inte förväntat mig mycket mindre. Eller blir bilen sju gånger så djupfryst för att den stått en vecka mot för om den stått en dag?
Användarvisningsbild
av taxi
Jag tänkte lite på allt som kan kärva, när det är gammalt och kallt. Och det faktum att inget verkar dra ur batteriet i smyg, så att säga.
Användarvisningsbild
av GT-mannen
Min bil visade sig från sin absolut bästa sida idag. Har fått stå orörd i två månader men hoppade igång utan problem trots att varken batteriladdare eller motorvärmare var inkopplade. Visserligen är det nollgradigt idag, men det har ju varit neråt 20 minus vissa dagar de senaste veckorna så man tycker ju att batteriet borde ha protesterat lite. Har dock ingen aning om hur gammalt batteriet är, men tror inte det är lika gammalt som bilen.

/Håkan
Användarvisningsbild
av taxi
Visst är skönt när det bara funkar? Min oro var mest för centrallåset, men det kanske bara är Saab som har problem med frysta och kärvande låsmotorer?
Rullade nyligen hem från Ullared med fyra vuxna och fullt i skuffen också, inget klagomål alls :D
installera dragkrok

+1 Köp utan elsats.

Är väl ingen adaptiv farthållar[…]

Venturatuning T8 2024

Samma här var intresserad men hade velat haft[…]

Har en spökande V60 här som ibland kan f[…]