Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

av Addekarlsson
Så här ser det ut på orten för tillfället... *suckar och ojjar mig över denna vita bedrövelse som trillar ner...*

http://www.adde.dk/forum/061019.jpg

Mvh/ Adde (som deprimerar ihop totalt)
Användarvisningsbild
av Brainy
Vinterdäcken har du förstås lagt på?

Ska köra till arlanda nästa vecka och måste väl lägga på dem innan, inte roligt att komma tillbaka till sverige och upptäcka massvis med snö och sommarsulorna på.

Värvat v70-ägaren hit ännu?

/Anders
av Addekarlsson
Jag sadlade om till nya dubbisar igår kväll, samtidigt som jag monterade nya stänklapparna. :D Gatt ju lägga om när det varnas för 1 dm snö innan lördag. Detta snöande skulle visst sträcka sig ända ner till Gävle sägs det, men smhi har haft fel förr.... :lol:
Så numera rullas det på Uniroyal MS Plus Nordic 205/55 R16 Q, betalda av bilsäljaren, eftersom dessa ingick i bilköpet. Tur det, för 1595 kr kostar däcken st lokalt... :roll:

Nej, jag har inte lyckats med det. Han finns på annat forum, och är nöjd med det. Men, skam den som ger sig.... :D

Mvh/ Adde
Användarvisningsbild
av Brainy
Addekarlsson skrev:Detta snöande skulle visst sträcka sig ända ner till Gävle sägs det, men smhi har haft fel förr....
Mvh/ Adde
Jag ska få gasa av mig en sista gång någon av vändorna till Sthlm nästa vecka! :twisted: Sen kan jag byta till dubbdäck!

Har hållt koll på smhi.se i några dagar nu och 5-dygnsprognosen visar bara regn och alldeles för höga temperaturer för att jag ens skulle oroa mig för halka.

/Anders
Användarvisningsbild
av Ramon
Den där bilden såg sådär lagom rolig ut :( Som tur är så har det bara börjat bli kallt ute och blåsa här nere :)
av Addekarlsson
Ännu värre nu... Snöat konstant sen i morse.... Men det försvinner, för det är fortfarande plusgrader nu i alla fall. :lol:

Mvh/ Adde
Användarvisningsbild
av Scania
...ibland är det skönt att bo i skåne...här nere är vintrarna kortare och oftast mildare...(men slaskiga!)
Brukar inte behöva lägga på vinterdäcken förrän sent i november. :o
Användarvisningsbild
av Loner
Nyss varit en tur till häggenås.. sett bra mycket mer snö än sådär :(

En avåking (merca med släpvagn) och frontsmälld röd japanare..

1 olycka per 3 mil med andra ord..
av haxpet
Förra året fick jag ta den första halkan med sommarhjul. På sträckan mellan hemmet och jobbet (ca 7km) så var det minst 4 eller 5 bilar som hitta ner i dicket eller in i varandra.

Lyckligtvis så lyckades jag ta mej både till och från jobb den dagen.

Men det var en sån där dag när det ena dagen var 10 plus och nästa morgon så var det 5 cm snö och skithalt.
Användarvisningsbild
av Loner
Bjuder på dessa 2 tagna vid 12:30 snåret idag.
Riksväg 45 på väg hem från lit.

Bild
Bild

(gissa om jag bytte däck imorse)

/L
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7
Den stora annons-tråden