- sön 15 mar 2015, 18:44
#957831
Hej,
Jag har letat länge och väl efter vad jag ska ha för grill. När jag väl bestämde mig för en weber spirit e310 så var http://www.electroworld.se billigast på denna.
Jag hade aldrig handlat av dem tidigare men sett dem ofta på prisjakt när jag letat efter andra produkter så min syn av dem var att de är skapligt stora men tillräckligt ovanliga för att jag inte skulle ha handlat av dem tidigare.
Jag googlade därför på dem för att se om jag kunde hitta något negativt innan jag genomförde mitt köp. Det verkade bra så jag slog till och handlade. Då min erfarenhet tyvärr inte blev så positiv så vill jag nu delge min historia på en sajt som har bra genomslagskraft på google.
Köpet gick förhållandevis smidigt och leveransen var högt över förväntan, jag fick direkt vid beställning välja när den skulle levereras i en lista med lediga tider.
Dagen före leverans så fick jag sms med påminnelse och före de kom så ringde också chauffören och dubbelkollade att jag var hemma. När han väl kom hit så var det inte till tomtgränsfrakt som jag trodde utan han frågade vart jag ville ha den och bar den dit
-)
Lycklig och glad i hågen så satte jag igång och monterade grillen för att få göra premiärgrillningen bara för att upptäcka att det inte fanns någon gasregulator med i kartongen.
Mycket konstigt då jag redan vid köp funderade på detta och kollade electroworlds "frågor och svar" för produkten där det stod att regulator ingick.
Tittade även i manualen (Den svenska) där det står att regulator ingår.
Det har väl missats tänkte jag och konstaterade att det inte skulle bli något grillande ikväll, jaja, jag mailar electroworld så löser det väl sig tänker jag och sätter mig vid datorn.
Då ser jag plötsligt det här

Regulator ingår ej!
Den texten var jag helt övertygad om att den inte stod när jag beställde så jag kollade med google cache där det går att se hur websidor sett ut vid tidigare tillfällen

Mycket riktigt, per den 6e mars så stod inte detta utan det här har de upptäckt när köparna börjat kontakta dem och då lagt till texten.
Under frågor och svar så står dock fortfarande samma sak som när jag beställde, att regulator igår.

Håller man musen över PerMagnus namn så framgår det att han är anställd på electroworld så svaret borde gå att lita på.
Då är det ju inga problem tänkte jag och mailade electroworld och förklarade att jag beställt före denna text blev tillagd och bifogade det ovan från google cache samt "frågor och svar" som jag gått på när jag köpte och frågade hur vi löser detta. Övertygad om att de skulle skicka en ny regulator till mig.
Fick då först ett autosvar att de på vardagar svarar inom 24h, det gjorde de inte men svarade igår, ytterligare mer än ett halvtdygn senare, jaja ingen big deal.
Om det inte vore för vad de svarade

De menar alltså att jag ska köpa en sådan lös från dom fast det vid köp framgick på deras sajt att det skulle ingå och även i produktens bruksanvisning står att den ska ingå.
Hade detta varit en miss från Webers sida så borde ju de i sin tur fått ett gäng regulatorer från weber och då borde det inte varit något problem så det går ju för en konspiratorisk att börja fundera på om de plockar ur regulatorerna för att köpa dem löst?
För lite pengar för att jag ska orka bråka med dem för att få rätt men jag anser också att firmor som vill köra över sina kunder förtjänar att detta sprids så här var min historia och nu får ni bilda er egen uppfattning om ni tycker det är tillräckligt bra kundvård för att ni ska handla av dem, jag tänker inte göra det igen.
Jag orkade som sagt inte tjaffsa för att få en av dem så jag åkte till elgiganten och köpte mig en regulator

Har grillat i eftermiddag och är kalasnöjd med grillen! :D :D :D
http://www.electroworld.se/product/hem- ... gasolgrill
https://www.electroworld.se/
Jag har letat länge och väl efter vad jag ska ha för grill. När jag väl bestämde mig för en weber spirit e310 så var http://www.electroworld.se billigast på denna.
Jag hade aldrig handlat av dem tidigare men sett dem ofta på prisjakt när jag letat efter andra produkter så min syn av dem var att de är skapligt stora men tillräckligt ovanliga för att jag inte skulle ha handlat av dem tidigare.
Jag googlade därför på dem för att se om jag kunde hitta något negativt innan jag genomförde mitt köp. Det verkade bra så jag slog till och handlade. Då min erfarenhet tyvärr inte blev så positiv så vill jag nu delge min historia på en sajt som har bra genomslagskraft på google.
Köpet gick förhållandevis smidigt och leveransen var högt över förväntan, jag fick direkt vid beställning välja när den skulle levereras i en lista med lediga tider.
Dagen före leverans så fick jag sms med påminnelse och före de kom så ringde också chauffören och dubbelkollade att jag var hemma. När han väl kom hit så var det inte till tomtgränsfrakt som jag trodde utan han frågade vart jag ville ha den och bar den dit

Lycklig och glad i hågen så satte jag igång och monterade grillen för att få göra premiärgrillningen bara för att upptäcka att det inte fanns någon gasregulator med i kartongen.
Mycket konstigt då jag redan vid köp funderade på detta och kollade electroworlds "frågor och svar" för produkten där det stod att regulator ingick.
Tittade även i manualen (Den svenska) där det står att regulator ingår.
Det har väl missats tänkte jag och konstaterade att det inte skulle bli något grillande ikväll, jaja, jag mailar electroworld så löser det väl sig tänker jag och sätter mig vid datorn.
Då ser jag plötsligt det här

Regulator ingår ej!
Den texten var jag helt övertygad om att den inte stod när jag beställde så jag kollade med google cache där det går att se hur websidor sett ut vid tidigare tillfällen

Mycket riktigt, per den 6e mars så stod inte detta utan det här har de upptäckt när köparna börjat kontakta dem och då lagt till texten.
Under frågor och svar så står dock fortfarande samma sak som när jag beställde, att regulator igår.

Håller man musen över PerMagnus namn så framgår det att han är anställd på electroworld så svaret borde gå att lita på.
Då är det ju inga problem tänkte jag och mailade electroworld och förklarade att jag beställt före denna text blev tillagd och bifogade det ovan från google cache samt "frågor och svar" som jag gått på när jag köpte och frågade hur vi löser detta. Övertygad om att de skulle skicka en ny regulator till mig.
Fick då först ett autosvar att de på vardagar svarar inom 24h, det gjorde de inte men svarade igår, ytterligare mer än ett halvtdygn senare, jaja ingen big deal.
Om det inte vore för vad de svarade

De menar alltså att jag ska köpa en sådan lös från dom fast det vid köp framgick på deras sajt att det skulle ingå och även i produktens bruksanvisning står att den ska ingå.
Hade detta varit en miss från Webers sida så borde ju de i sin tur fått ett gäng regulatorer från weber och då borde det inte varit något problem så det går ju för en konspiratorisk att börja fundera på om de plockar ur regulatorerna för att köpa dem löst?
För lite pengar för att jag ska orka bråka med dem för att få rätt men jag anser också att firmor som vill köra över sina kunder förtjänar att detta sprids så här var min historia och nu får ni bilda er egen uppfattning om ni tycker det är tillräckligt bra kundvård för att ni ska handla av dem, jag tänker inte göra det igen.
Jag orkade som sagt inte tjaffsa för att få en av dem så jag åkte till elgiganten och köpte mig en regulator

Har grillat i eftermiddag och är kalasnöjd med grillen! :D :D :D
http://www.electroworld.se/product/hem- ... gasolgrill
https://www.electroworld.se/