Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

av agh39
Hej.
Finns det överhuvud taget några kvinnor som är medlemmar i detta forum?
Borde det inte kvoteras in kvinnor så att vi män tar vårt ansvar så att jämställdheten tar plats även här :)

Tänker mig att det inte får bli fler män som medlemmar så länge kvinnornas antal understiger, säg 40% .

Är detta inte ett modernt forum, tänker på detta med kvotering i styrelser som blir lag snart.
"Nuvarande strukturer är inte bara djupt orättvisa, utan innebär även ett stort slöseri med kompetens."
http://www.svd.se/naringsliv/nyheter/va ... 746430.svd

Nog vill väl vi ha ett rättvist forum? :)

PS:Jag vet att jag har för lite att göra
av Schmoyoho
Jag tycker vi kvoterar in ägare av andra bilmärken också så att minst 25% av medlemmarna äger bilar av andra fabrikat än Volvo, för då får vi med mångfald i bilden också. Då blir det ännu rättvisare.
Användarvisningsbild
av SvenB
Varför inte kvotera in viss procent Volvolastbilar också. :)
Användarvisningsbild
av gubbstrutt
jösses grabbar det skulle väl vara trevligt :D .
håller med op fler brudar.

Med vänlig hälsning gubbstrutt.
Senast redigerad av 1 gubbstrutt, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av P210
Har bara sett ett inlägg av en kvinnlig medlem, dessutom ursäktade hon sig så mycket i förväg för sin genustillhörighet, känns lite som att gjuta fast sig i könsrollerna direkt;
Volvo 850 2.5 se -95, startspärr! :-(

Inläggav katastrofkuttan lör 26 apr 2014, 22:29

Hej!
Har en 850 med startspärr, en svart liten plastnyckel man stoppar i ett hål så ska en lampa slockna och bilen starta! Lampan slocknar inte med någon av mina två nycklar. Finns det något sätt att koppla förbi detta eller fixa det??
Förklara riktigt bra eftersom jag ju är ett fruntimmer! B-)
Användarvisningsbild
av gubbstrutt
har sett två kvinnliga anv namn här skulle jag vilja inflika. sen vet man ju inte vem som
sitter bakom något anv namn ;-// .

gubbstrutt.
Användarvisningsbild
av SvenB
Det fanns för en tid ett nickname "Dieselflatan". Men nu när jag letade på Garagettråden verkar det ha bytt till "emastar". Om det är en kvinna vet vi ju inte.
Användarvisningsbild
av Micce1980
Kvotering är det sämsta anser jag. Du blockerar män för att nå ett kvinnligt procenttal. Dessutom är väl könsdiskriminering inget att jobba aktivt med? Bättre att locka med något som drar kvinnor istället för att blockera män. Vill ha detta till ett öppet forum där man som kvinna oavsett ålder och kompetens kan ge och ta av vårt underbara forum.
av agh39
Hej Micce1980.

Jaså, du förstod inte ironin :D

Självklart kommer det inte att kvoteras in någon här pga kön eller etnicitet.

Jag skrev på grund av att jag tycker det är konstigt att det är så få kvinnor (vad jag vet) som är representerade här.
Antagligen för att de inte har intresse av det, vad vet jag, tråkigt är det iaf.

Då kom jag på att det kanske är därför de inte heller är representerade i samma utsträckning som män i bolagsstyrelser, trots det kommer det antagligen bli kvotering av dem. Konstig värld vi lever i :-O)
av Schmoyoho
agh39 skrev:Jag skrev på grund av att jag tycker det är konstigt att det är så få kvinnor (vad jag vet) som är representerade här.
Antagligen för att de inte har intresse av det, vad vet jag, tråkigt är det iaf.
Enklast är ju om alla medlemmar med döttrar på forumet börjar indoktrinera sina barn i Volvos goda. Jag är förvisso varken tjej eller direkt indoktrinerad, men växte upp i princip exklusivt med Volvo-bilar i nästan hela släkten och det verkar ju ha lagt en minst sagt solid grund för ett Volvo-intresse :D

Det pratas om att adaptiva farthållaren an[…]

DennisCA's Volvo 850 -97

Det höll på att gå åt helsi[…]

Problem bromsar (luftning)

Du har felet där bak. Förmodligen en d&a[…]

Vårda v90 2025

Tackar ,har folierat lampor, takkant och trö[…]