Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Guligan
Jag blir också lite irriterad - men främst för att opinionen svänger så snabbt både här och på A-Blaskan pga en tafflig video vars syfte mer verkar vara att, som Variosboy är inne på, upprätt hålla Polisens förtroende snarare än användas i målet mot Jonny. Var finns källkritiken?

Ett exempel: Om vi ger en dokumentärfilmare X Tkr och han spelar in en regisserad video för Jonnys räkning, med hans upplevelser av att ha blåljusen i häcken. Vänder opinionen återigen till Jonnys fördel? Skulle tro det.
Användarvisningsbild
av Variosboy
Nu är det ju omöjligt för mig att bevisa, men det fösta jag tänkte när jag såg första artikeln i AB var att det ligger en hund begraven, och jag har inte ändrat uppfattning trots allt som skrivits och polisens uttalande och videon osv..

Sen att många vänder kappan efter vinden och svänger, ja det är ju tyvärr sant, men det är nog samma sorts individer som svänger som också på fullt allvar tror på vad AB skriver!
av Linqid
Guligan skrev:Jag blir också lite irriterad - men främst för att opinionen svänger så snabbt både här och på A-Blaskan pga en tafflig video vars syfte mer verkar vara att, som Variosboy är inne på, upprätt hålla Polisens förtroende snarare än användas i målet mot Jonny. Var finns källkritiken?

Ett exempel: Om vi ger en dokumentärfilmare X Tkr och han spelar in en regisserad video för Jonnys räkning, med hans upplevelser av att ha blåljusen i häcken. Vänder opinionen återigen till Jonnys fördel? Skulle tro det.
Ptja... svenska folket är inte smartare än så helt enkelt. 90 % verkar ju blint lita på det Aftonbladet skriver tills motsatsen bevisas. I allt för många fall bevisas aldrig motsatsen - och AB:s version blir till sanning.

Jag hade min åsikt klar från början. Att Jonnys version inte innehöll hela sanningen behövde man inte vara någon MVG-elev för att förstå.
Användarvisningsbild
av Severin
Linqid skrev:Jag hade min åsikt klar från början. Att Jonnys version inte innehöll hela sanningen behövde man inte vara någon MVG-elev för att förstå.
Ja det brukar låta så med facit ihand
Användarvisningsbild
av Variosboy
Severin skrev:
Linqid skrev:Jag hade min åsikt klar från början. Att Jonnys version inte innehöll hela sanningen behövde man inte vara någon MVG-elev för att förstå.
Ja det brukar låta så med facit ihand
Nu var det ju inte mig du skrev till, men i alla fall:

Facit i hand? Vad jag vet så är väl inte rätten klar med sin bedömning, eller? För det är väl ändå Facit!? :wink: :roll:
Användarvisningsbild
av Severin
Du har rätt men det jag menade va att med polisens video så har många ändrat sig och med den informationen så är det väldigt lätt att säga i efterhand att det låg en hund begraven när man läste artikeln första gången
av Linqid
Severin skrev:Du har rätt men det jag menade va att med polisens video så har många ändrat sig och med den informationen så är det väldigt lätt att säga i efterhand att det låg en hund begraven när man läste artikeln första gången
Vart vill du komma? Att jag hittar på att jag inte trodde på Jonny från början? Vilken jävla dagisnivå.
Användarvisningsbild
av Fluffen
Fattade det som att detta går till rätten och då är det ju bara att vänta och se vad de säger, det är ingen idè att vi sitter här och skapar osämja när ingen av oss vet riktigt vad som hände.
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11

Hej, Jag köpte en 2014s Volvo v60 för un[…]

blev ju riktigt bra där! dom gläns[…]

Monterade till slut MOST blåtands modulen me[…]

Bra att det löste sig, dock jag är 99% s[…]