Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

av Xotica
Någonstans i USA knallade en man in på Circle-K (en mataffär som liknar 7-11), la en 20-dollarsedel på disken och bad om att få växla den. Då biträdet öppnade kassalådan tog mannen fram en pistol och sa att han ville ha alla pengar som fanns i lådan. Biträdet lydde honom, och tömde lådan. Mannen tog pengarna och försvann från brottsplatsen, och lämnade sin 20-dollarsedel på disken. Hur mycket pengar fanns då i kassalådan som tjuven fick? 15 dollar!
av Xotica
Polisen i Key West, Florida arresterade i Oktober studeranden Jason Maloney då han och några kompisar hade bestämt sig för att pröva på att röka marijuana bakom en byggnad. De hade ingen aning om att byggnaden var stadens polisbyggnad och att de stod precis under den fläkt som blåste in frisk luft i polisbyggnaden. Poliserna bestämde sig för att gå ut och titta i gränden då hela rummet började lukta marijuana.
av Xotica
Jose Sanchez, arresterades och anklagades för rånet mot en Hill-Rom Corp affär i New Jersey då det visade sig att den pappersbit som rånaren stuckit i dörren för att hindra den från att slå igen var en fortkörningsbot utställd på Sanchez, med både namn och adress på den.
av Xotica
David Leon Phillips, och tre andra män anklagades för förfalskning då de försökt betala middagen på en Krystalrestaurang med förfalskade tiodollarsedlar. Polisen meddelade att sedlarna var av så dålig kvalité att de tvivlade på att Secret Service ens skulle starta en utredning av det hela. Det var inte bara det att sedlarna hade körts i en vanlig kopiator i stället för en laserprinter, de var också helt svartvita.
av Xotica
Sommarhettan blev för mycket för den inbrottstjuv som hade tänkt råna en villa i den schweiziska staden Riehen. Husets ägare hittade honom sovande i en säng. Innan tjuven tuppade av hade han samlat ihop de saker han tänkte stjäla, men att bära dem till bilen, som stod utanför, var en alltför stor ansträngning. Polisen i Riehen sade att den fyrtiotreårige mannen var påverkad av alkohol och mediciner. Detta kombinerat med 35 graders värme fick tjuven på fall.
av Xotica
Det finns dumma tjuvar, och så finns det verkligt dumma tjuvar. I Luleå knallade en tjuv, med stulna tablettförpackningar innanför jackan, in på polisstationen och bad om att få skjuts. Där kände en polis igen honom från ett bilinbrott tidigare på kvällen, och arresterade honom. På plats.
av Xotica
En inbrottstjuv i Antwerpen överraskades av huset ägare, flydde ut genom husets bakdörr, klättrade över en mur som var nära tre meter hög, och när han hoppade ner på andra sidan upptäckte han att han hade landat på stadsfängelset bakgård.
av Xotica
En dam stod inför rätta för en trafikförseelse, och då hon tillfrågades om sitt yrke sa hon att hon var lärare. Då domaren fick höra detta reste han sig upp från sin plats och sa: "Jag har väntat i åratal på att en lärare skulle komma in i min domstol." Sedan log han brett och fortsatte: "Sätt er nu där borta och skriv 'Jag ska inte köra mot rött ljus.' femhundra gånger."
av Xotica
En domare i Louisville tyckte att juryn överdrev lite då de rekommenderade ett straff på 5,005 år i fängelse för en man som fälldes för fem rån och en kidnappning. Domaren sänkte straffet till 1,001 år.
av Xotica
En advokat som försvarade en man anklagad för inbrott prövade följande försvar: "Min klient stack enbart in armen genom fönstret och avlägsnade några oväsentliga varor. Hans arm är inte han själv, och jag kan inte förstå hur ni kan straffa hela individen för ett brott som endast hans arm har gjort sig skyldig till." Domaren svarade: "Det var bra formulerat, och om jag använder er logik så dömer jag den åklagades arm till ett år i fängelse. Den åklagade kan göra den sällskap, eller så kan han välja att inte göra det. Det är upp till honom."
Den åklagade log och med sin advokats hjälp lossade han sin artificiella arm, la den på bordet och lämnade rättssalen.
  • 1
  • 81
  • 82
  • 83
  • 84
  • 85
  • 199
Smäller höger fram

Senaste nytt, på bilsemestern långt he[…]

Det kan vara lite krångligt att veta p&arin[…]

Oki , be at dom letar efter RTTI patch , det var […]

Kopplingspedal knarrar