Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

av OC-RA
På det glada 70-talet var jag chaufför en kväll till en kompis i hans Pontiac Grand Ville , lite osäker på stavningen där. Bilen var bestyckad med en något uppskrämd 455. Vi var uppe i ca 200-210 och behövde alla tre filerna på motorvägen(två vanliga plus vägrenen). Om man jämnför med dagens bilar kan man lugnt säga att utvecklingen gått fram. Men det är klart om alla hade lika usla vägegenskaper som Pontiacen så skulle man nog hålla sig i skinnet lite mer.
av Thomas J
Med min gamla 850R "lite" trimmad har jag åkt 270 km/t. polaren körde efter med sin båge så farten stämmer ganska bra. Mvh Thomas 8)
Användarvisningsbild
av Cimmen
260km/h i min dåvarande M5 Touring enfiligt med vajeräcke på båda sidor... smalt var det! Men skoj :)
av Cicaro
200 km/h har jag varit uppe i, fast det itne är att rekkomendera :P
Användarvisningsbild
av Qaskiz
Min gamla 240 fick jag upp i 200 enligt mätaren, sen hur fort det gick egentligen vet jag inte. 850´n har jag haft uppe i 190 men sen var de totalstopp
Användarvisningsbild
av eccy243
Ja, ni... Hade hållit fulla spett från Östersund norrut på E45. Nerför Litsbacken klockade jag 210 knyck med min 744 GLE -88. Helt otrimmad, original B 230E. Den ylade bra på 4an, ut på Litsbron sackade den till 190... Gick förvånansvärt stabilt ändå...
av Daggis2
37 knyck med min helt otrimmade Puch Florida!!!!!!
Användarvisningsbild
av Hasse63
De snabbarte jag har kört är 290km/h och det på Nürburgring. Det var en härlig känsla att låta BMW:n varva ur ordenligt på varje växel och jag minns än idag när mobilen ringde precis vid en omkörning: "Fan nu ringer hon igen och jag som snart har personligt varvrekord på gång" när jag sa vad jag gjorde så sukade hon bara och bad mig hänga tvätten som va i maskin , och eftersom ölen var slut så tryckte jag på Pause och pussade gumman hejdå och sprang ner i tvättstugan och...
av Alminjo
225 kmh med S60 (170hk) automat. Bilen klarade inte mer men höll konstant hastighet i ca 20 min....
av OrsonGbg
Snabbaste jag åkt med är 290 km/h mätarfart, turbomatad Bmw 528:a för några år sedan. Kändes mycket långsammare. Snabbaste jag kört är 230 km/h med en Saab 900 turbo. Min egna bil har jag nog "bara" haft uppe i 180 km/h, den ska dock göra 235 km/h så vitt jag vet :wink:

Har på äldre dagar blivit lite nojjig för höga hastigheter, kalla det mognad eller vad som helst...
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 14

Jag gissar på nåt knas med "clock[…]

Kan det vara dålig vattenpump? Ej bytt […]

Bilruta-strömställare.JPG Bilia sä[…]

Jo,bra med mellanservice men att det skulle p&arin[…]