Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Variosboy
Guligan skrev:Och alla här inne litar blint på polisens rekonstruktionsvideo... :roll:
Lika blint som på aftonbladets utsaga! :roll:
av Linqid
Guligan skrev:Och alla här inne litar blint på polisens rekonstruktionsvideo... :roll:
Nja, han har säkert förskönat något till sin fördel han också. Men vilken vettigt funtad person litar mer på en person som nyss blivit av med sitt körkort och åkt på 3600 kr i böter och nu gör allt för att slippa straff än en polisman som inte har någon som helst anledning till att sätta dit Jonny bara för att jävlas?
av llesrof
Eftersom man är tvungen att välja vem man skall lita på i det här fallet då det inte verkar finnas något mellanting så väljer jag att lita på en polis. Polisen har inget egenintresse i att sätta dig Johnny. Däremot har Johnny ett egenintresse i att slingra sig undan sitt ansvar och Atonblaskan har ett egenintresse i att folk läser det de skriver om. Så ja, jag väljer polisens version utifrån de förutsättningar som jag känner till men jag är medveten om att sanningen kan vara något helt annat.
Användarvisningsbild
av Variosboy
Linqid skrev:
Nja, han har säkert förskönat något till sin fördel han också. Men vilken vettigt funtad person litar mer på en person som nyss blivit av med sitt körkort och åkt på 3600 kr i böter och nu gör allt för att slippa straff än en polisman som inte har någon som helst anledning till att sätta dit Jonny bara för att jävlas?
Min personliga uppfattning är att att han inte ska ha sitt körkort tillbaka!
Är mäkta trött på alla som ska prata runt sina "brott". Det är så tröttsamt å höra på folk som ska skylla på allt möjligt.. Oavsett vad det gäller..
Men vad vet jag, kanske ligger det i människans natur att neka till alla dumheter man gör!?!?
av Linqid
Variosboy skrev:
Linqid skrev:
Min personliga uppfattning är att att han inte ska ha sitt körkort tillbaka!
Är mäkta trött på alla som ska prata runt sina "brott". Det är så tröttsamt å höra på folk som ska skylla på allt möjligt.. Oavsett vad det gäller..
Men vad vet jag, kanske ligger det i människans natur att neka till alla dumheter man gör!?!?
Att han skulle få behålla sitt körkort även efter förhandlingarna i Tingsrätten behöver vi nog inte oroa oss för, med den bevisning som finns (inkl. polismannens vittnesuppgifter) ska det mycket till för att Jonny ska vinna.

Ja, det är en jävla massa snyfhistorier i Aftonbladet nu för tiden. Det är ALLTID någon annans fel...
av Marbas
Så du menar att polisen har kört en annan sträcka i sin rekonstruktionsvideo än där det hände?
av blådåren
Nej, men i en annan hastighet !, men det får man inte säga !!, för då blir man tydligen idiotförklarad av en del här...

Jonny är körd och det ska han vara!, han har helt enkelt gjort bort sej men försöker slingra sej undan, "easy as that" , att ta till AB och köra en snyftvals kunde ju funkat om han hade haft torrt på fötterna!, men det har han ju inte....
Användarvisningsbild
av Guligan
Är det någon som kör snyftvals är det väl snarare värmlandspolisen. Man anser sig tydligen såpass förorättad att man går ut i media med en regisserad video som förmodligen skulle sparats som partsinlaga till rättegång.
Användarvisningsbild
av Variosboy
Guligan skrev:Är det någon som kör snyftvals är det väl snarare värmlandspolisen. Man anser sig tydligen såpass förorättad att man går ut i media med en regisserad video som förmodligen skulle sparats som partsinlaga till rättegång.
Det gjorde dom ju som ett svar på Jonnys töntiga tilltag med snyftvals i media!
Tror inte att polisen hade valt att publicera, eller för den delen ens göra en rekonstruktionsvideo om det inte förgåtts av en snyftvals från Jonny.
Skulle också tro att dom jobbar en del med att hålla nere polisföraktet som finns, och särskilt när det som i det här fallet verkar vara 100% ogrundat..
av Linqid
Guligan skrev:Är det någon som kör snyftvals är det väl snarare värmlandspolisen. Man anser sig tydligen såpass förorättad att man går ut i media med en regisserad video som förmodligen skulle sparats som partsinlaga till rättegång.
Så du tycker inte att Jonnys historia i Aftonbladet går under kategorin snyftvals? :shock: Väljer du helt att blunda för det faktum att han, jag säger det igen, har åkt på 3600 kr i böter och förlorat sitt körkort (som han dessutom behöver i arbetet)? Han har med andra ord inget att förlora - medan polisen i sin tur inte har något på att vinna i att sätta dit Jonny.

Angående videon förutsätter jag i så fall att om du hade smutskastat av hela svenska folket pga av en vinklad artikel i AB så hade du bara tackat och tagit emot. Polisen motiverar sitt agerande, hur du kan få det till en snyftvals är för mig oförklarligt.

Fan, nästan så att man blir irriterad. Att det alltid ska vara så jävla synd om alla.
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11

Sätta en slang på avtappningen i block[…]

Jag har fått ihop den för hand, men d&[…]

Vilken grad på slipduk rekommenderar du? […]

Högt motorljud

Har en helt ny T6 laddhybrid och upplever att mo[…]