Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Ja jag hoppas för dom arbetare som under de senaste veckorna har gått i ovisshet.

Synd att jag inte hittar en vol:-) för SAAB :) för jag hoppas att detta är SANT.
Om jag får vara pessimistisk så får jag väl säga att det i bästa fall är så att de visar upp en gemensam avsiktsförklaring där GM förklarar att de har för avsikt att sälja till spyker och spyker för avsikt att köpa, dvs det är veckor med ovisst jobb kvar antagligen ändå...

Men ja man ska ju aldrig säga aldrig.. Bara int. spyker styckar saab i smådelar och lägger ner det... eller kk.
Bara för att SAAB överlever på något sätt betyder ju inte att det behöver bli någon skillnad för de människor SAAB har försörjt. Vem vet, det kanske bara blir typ 40 anställda i slutändan.
Regeringen håller presskonferens om 5min, bekräftar dom att dom gett klartecken till ett eib-lån så tror jag vi kan vara väldigt säkra på att spyker inte lär säga upp alla förutom 40pers.

Men det ska bli väldigt intressant att höra vad som ingått i köpet.

Sen blir det några väldigt tuffa år för saab att överleva.
Hoppas bara att Spyker inte styckar och flyttar, utan att Saab får stanna i Trollhättan.
Ska ju helt klart bli intressant att se hur framtida Saabar kommer att se ut.
Kan det rent ut av komma en ny Sonett eller kanske något lite vassare?
Ja varför inte säger jag.
Fritt översatt så sa Victor Muller på frågan om produktionen kommer att stanna i Trollhättan att Saab är så förknippat med Sverige att köparna inte skulle köpa bilen om produktionen flyttades från sverige. Vill köparna ha en bil från Kina så köper dom en (här hörde jag inte vilket totalt okänt märke han sa).

/Anders
Vad tror du det kommer satsas på för typ av kärror ?? Blir det mer mot BMW eller mot Spykers nuvarande utbud??
Själv skulle jag vilja se att dom går lite tillbaka i tiden ex en ny SAAB 99:a :)
Det är en som jag ser det riktig Ur SAAB :)
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11

Ja det har aldrig varit så mycket lekstuga […]

..Nu borde ju läget vara ca 100 miljarder k[…]

OM RYSSEN KOMMER

… ”aldrig försökte” =[…]

Roligt när ett av mina gammla inlägg bid[…]