Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av V70BiFuel03
He he... Sophie är faktiskt en väldigt harmonisk & glad hund även om hon kan se ut som att hon är lite sur ibland.

Men, en lite fråga... finns det inget sätt som man kan köra i auto mode utan att blixten poppar upp hela tiden (förutom att köra i P mode)... på min Canon compact kamera så kan jag ju via en knapp avaktivera blixt funktionen. Har försökt att kolla via menyn på D80´n men kan inte hitta något...
Användarvisningsbild
av V70BiFuel03
Brainded skrev:Jag har tyvärrr inte hittat något sätt och stör mig mycket på det. Den kan ju tom poppa upp utomhus i dagsljus :(
Hhm... vid ett par tillfällen så höll jag tummen över blixten så att jag förhindrade den till att poppa upp. Men, vågar inte fortsätta med det då jag inte vet om det kan skada funktionen.

Här är ett par bilder till på hunden....nu har hon iof skäl till att se sur ut då husse väcker henne ur skönhets sömnen :)

Bild

Bild

Ska nog ta & försöka skaffa en SB-600 blixt så snart som möjligt i alla fall.... färgerna blir för mörka på något sätt...

Edit: märker att hela bilden inte syns då man länkar till den i ett inlägg....misstänker att det är en forum inställning för att hålla tråden jämn eller något...
Användarvisningsbild
av Brainy
Mjo du bryter mot forumsreglerna med dem
OBS!!!! Bredden på bilden får INTE vara större än 700 pixlar, höjden får INTE vara större än 500 pixlar och filstorleken får INTE vara större än 60KB detta för att dom som har modem ska kunna surfa på forumet.
Men jag åker bort nu och har inte sett något :twisted: En fototråd borde ju kunna vara ett undantag.
Användarvisningsbild
av V70BiFuel03
Brainded skrev:Mjo du bryter mot forumsreglerna med dem
OBS!!!! Bredden på bilden får INTE vara större än 700 pixlar, höjden får INTE vara större än 500 pixlar och filstorleken får INTE vara större än 60KB detta för att dom som har modem ska kunna surfa på forumet.
Men jag åker bort nu och har inte sett något :twisted: En fototråd borde ju kunna vara ett undantag.
Aha, då förstår jag.
Men jag håller med... angående fototråden. hade inte en tanke på det med modem.... bara att jag inte belastade Jagrullar med storleken på bilderna iom att jag länkar till Photobucket.
av Lövet
Hur många procent modemanvändare finns det på det här forumet egentligen? Kanske dags att uppdatera reglerna en aning och modernisera dem?

Tycker bildstorleken var alldeles lagom att visa (1024x768)" på forumet, man ser tydligt vad de föreställer utan att ta upp flera sidor i anspråk.

Men det kanske vi kan avhandla på annat ställe?
Användarvisningsbild
av halmstaden
mobilt bredband har väl en del iaf på sommaren, 384kb/s på vissa ställen. (typ norrland :lol: )

Angående blixten som poppar upp så finns det väl ett läge på programratten som är en "ingen-blixt"-symbol? Bredvid AUTO-läget. Jag har det på min D40.
Men som sagt, jag kör alltid på P, (om jag inte har S, A eller manuellt). Visar det sig att slutartiderna blir för långa, så vrider man upp ISO-talet manuellt, gillar det mycket bättre än att låta kameran styra, detta är trots allt en systemkamera.
Läs i manualen om hur ni ställer in ISO manuellt.
Lycka till

/merzo
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 19

Hämtat den från verkstaden där den[…]

Timbro vill en massa saker. Det betyder sälla[…]

Kylvätsketemperaturen är av intresse f&[…]