Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Disturbed är riktigt bra, lite mera rockigt och inte så trashigt! Kan vara skönt med ren sångröst ibland också :-)-)

Kommer se dom i sommar, tillsammans med många andra. Bandlistan har börjats skriva iordning för Metaltown, och det ser lika hett ut detta året eller vad sägs om:

Disturbed
Trivium
Children of Bodom
Pain
Volbeat
Dragonforce
Dir en grey
Municipal Waste

Flera tillkommer... Men hittils ser Disturbed ut att bli festival etta! http://www.metaltown.se

Sen har jag börjat kika på Sweden Rock Festival, och det räckte med att In Flames skulle dit så var det givet :D
Lite mer smakprov blir:

Motörhead
Dream Theater
Hammerfall
Amon Amarth
Soilwork

Naturligtvis mycket mer än så, men bara detta är värt 1990:- Sen gott umgänge, och husvagn bakom 960'in så ser sommaren redan nu väldigt hoppfull ut! http://www.swedenrock.com

I övrigt vankas Deathstars i Februari, I Linköping! Fnular starkt på att gå... Ett litet men dock så härligt deathmetal band från Sverige!
Soilwork lirade på Metaltown förra året :) Tillsammans med In Flames som då var festival etta!

Hur som hellst, Soilwork drar inte alls lika mycket folk som In Flames trots att dom lirar samma stuk av metal. Men In Flames är mer sammansvetsat, och musiken i helhet synkar så perfekt med Anders sång. Dock är jag personligen ett stort fan av Soilwork också, och diggar Björns sång skarpt. Men det faller in lite mera i mängden under trash, medans In Flames har nog verkligen skapat sig ett eget sound med åren!

Men ett skarpt tips, se Soilwork live! Dom är riktigt bra, och triggar publiken bra... Bara dom håller sig till de "rätta" låtarna. Sist tyckte jag dom körde för mycket av "A Sworn to a great divide" :| Och det är helt enkelt inte lika mycket Soilwork som exempelvis "Stabbing the drama" eller "figure number five". Mera av sistnämnda så blir deras gig riktigt heta! :-)-)
Synd egentligen att de inte är större, för Soilwork är ett bra band det med. Figure Number Five, As We Speak och The Bringer så brukar det kunna bli lite röj :) Men InFlames har ju lidit av samma bekymmer under spelningarna i år, för mycket från nya skivan, men det är väl pliktskyldigast. Men ibland slår det lite fel ut, som... undrar var på spelningen på annexet där de startade spelningen med The Chosen Pessimist vilket väl inte vore mitt förstaval för låt att inleda med.
Marlboroman skrev:Men InFlames har ju lidit av samma bekymmer under spelningarna i år, för mycket från nya skivan, men det är väl pliktskyldigast. Men ibland slår det lite fel ut, som... undrar var på spelningen på annexet där de startade spelningen med The Chosen Pessimist vilket väl inte vore mitt förstaval för låt att inleda med.
Jag blev däremot ganska chockad, när man stod längst fram aspeppad till att börja rocka... Istället fick man börja hångla, vilket jag inte hade räknat med förrens in i mitten av koncerten :roll: Men jag fick mitt, så fort låten system kom hoppade jag högt och hjälpte grabbarna i mosh piten :mrgreen: vilken triggande låt det är. Och inte tala om trigger eller in search for 1.

Men faktum är att koncerten i annexet faktiskt var ganska varierad, och enligt min smak en riktigt bra spelning från deras sida. Dock lite chockande att dom INTE avslutade koncerten efter my sweet shadow, utan dundrar vidare... Jag var hur som hellst, kanonnöjd med spelningen! Däremot var spelningen på metaltown i sommras, rent för mycket "A sense of purpose". Fast vi hade trevligt ändå, hamnade jämte ett gäng skåningar som var riktigt glada i headbanging och höll god fart trots de nya låtvalen :mrgreen:

Ska du på SRF i sommar?
LowRider skrev:Japp här lyssnas de mest på metal av olika slag.
Vi är allätare inom metallen.
Dottern på snart 2 headbangar till musiken åxå...men tro fan de när hon har PANTERA som andra namn 8)
Fick du sånt flyt att träffa en hårdrocksbrud som gick med på att döpa dottern till Pantera i andra namn? :wink:

Jag är övertygad om att din dotter blir framgångsrik :-)-)
metalHJ skrev:
LowRider skrev:Japp här lyssnas de mest på metal av olika slag.
Vi är allätare inom metallen.
Dottern på snart 2 headbangar till musiken åxå...men tro fan de när hon har PANTERA som andra namn 8)
Fick du sånt flyt att träffa en hårdrocksbrud som gick med på att döpa dottern till Pantera i andra namn? :wink:

Jag är övertygad om att din dotter blir framgångsrik :-)-)

Ja visst fan hade jag sån tur.
Men sen var de väl inte hela historien.
Pantera kommer efter min drömbil. DeTomaso Pantera. Men sen att de är ett ruskigt bra band gör ju inte saken sämmre.
Hon har ju 3 bilmärken som namn varav de första har vi lagt till en bokstav..Novah Pantera Elise

Så nog kommer hon att gå långt.
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11

Frontspoiler 39854555 Tröskel V […]

Kanske dålig kontakt, ska försöka […]

Foringer / Bussinger V90 CC

Om du bör byta mer än endast bakre l&aum[…]

Felkod B5