Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av VolvoB20
Allinug skrev: fre 28 okt 2022, 12:23 Jag betalar 40 öre/kwh och kommer nu att få kompensation på 50 öre/kwh. Lysande!
Lysande, detta är lök på laxen... för du har väl dessutom redan fått 100 öre tillbaka redan på de 40 öre du betalade under förra vintern. eller så kan du gräma dig att du inte brände av massor mer el, för då hade du gått ännu mera pluss... :party: :party: :party:
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Det är kablarna som varit avstängda för service som räddat elpriset nu på sistone

När dom kopplas in igen nu när det blir kallt kan vi väl toppa på 10 kr/kwh
Användarvisningsbild
av Derank
Ja, nu kanske folk kan sluta gnälla på elpriset ett tag framöver, iaf de som får igen mer än de betalat för.
Användarvisningsbild
av lennarte
Derank skrev: fre 28 okt 2022, 20:23 Ja, nu kanske folk kan sluta gnälla på elpriset ett tag framöver, iaf de som får igen mer än de betalat för.
Är det som gnällt över att fått tillbaka för mycket???
"Dom" har ju inte ens något bestämt än. Det finns ju ingen (än) som fått något. Allt vi diskuterar här är ju (än så länge) spekulationer. Inget är bestämt, EU har kanske ett och annat att säga om det också. När (eventuella) pengar finns på kontot kan vi vara nöjda, men vägen dit är (kanske) både lång och krokig.....
Användarvisningsbild
av Allinug
VolvoB20 skrev: fre 28 okt 2022, 15:18
Allinug skrev: fre 28 okt 2022, 12:23 Jag betalar 40 öre/kwh och kommer nu att få kompensation på 50 öre/kwh. Lysande!
Lysande, detta är lök på laxen... för du har väl dessutom redan fått 100 öre tillbaka redan på de 40 öre du betalade under förra vintern. eller så kan du gräma dig att du inte brände av massor mer el, för då hade du gått ännu mera pluss... :party: :party: :party:
Jag fick typ 100 kr tillbaka sist, eftersom man fick ersättning för det belopp som gick över en viss gräns. Men, nästa år ska elavtalet omförhandlas och då vet man aldrig vad det blir.
av Bannad
Var det den retroaktiva elersättningen som medborgare trodde skulle komma?
Nu säjs inget om den framtida elersättningen som lovats.
av Lockis
Allinug skrev: lör 29 okt 2022, 15:36
VolvoB20 skrev: fre 28 okt 2022, 15:18
Jag fick typ 100 kr tillbaka sist, eftersom man fick ersättning för det belopp som gick över en viss gräns. Men, nästa år ska elavtalet omförhandlas och då vet man aldrig vad det blir.
Förra gången fick man tillbaka baserar på förbrukningen.
Användarvisningsbild
av Allinug
Ja, det var en ersättningstrappa som började vid 700 kWh (för dec, jan, feb). Så då blev det strax över, och det gav 100 kr. Jag kan tycka att det kunde gått till någon som verkligen kämpade med elkostnaderna i stället, t ex någon företagare som kanske gick i konkurs nu.
  • 1
  • 77
  • 78
  • 79
  • 80
  • 81
  • 280
Högt motorljud

Köp en skiva till motorhuven. IMG_1818.jpeg[…]

Du skriver B230. Är det en A eller K och den […]

745 -88B med 16V motorn. IF Skadeförsäk[…]

Jag har Steg 4 i min V70 D4 AWD 2015. Om du vill h[…]