Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av volvos80
drawman skrev:Hahahahahaha! mmm sure "polismyndigheten"

Haha en bevisfråga... har du bevis? hehe

hihi GOD JUL
av matzen10
Uppdatering: har kört i 180 med min S60. Omkörning på BRED väg och i fullt dagsljus och inga andra bilar närvarande. Kan stolt meddela att jag f*n inte vågade mer! Nosar man på medelåldern & har familj då blir det gärna svettigt redan på 30-sträckan! :lol:

Har förresten en granne, vars son + kompis, som körde på grusväg härom veckan, krachade ner i ett krondike. Sonen lär ska modulera om truten och kompisen hans har de skeppat till Uppsala där han fortfarande hålls nedsövd i väntan på att kroppen ska välja riktning; bättre eller sämre.
Tänk hur snabbt livet kan ändra skepnad; och ibland utsätter man sig t.o.m. självmant för en sådan situation ex.vis genom att kräma ur max av bilen! Egentligen inte klokt.

M V H
---> Matz
av OC-RA
Jag kan bara inte låta bli Matzen, VEM körde du om omdet inte fanns några andra bilar närvarande.
GOD JUL:
Användarvisningsbild
av Brainy
Men den bilen hade han ju lämnat långt bakom sig innan han hunnit få upp sin tomhylsa till slöhög i de hastigheterna :wink:

Lite ironi på morgonkvisten, hoppas ingen misstycker.

/Anders
av matzen10
OC-RA skrev:Jag kan bara inte låta bli Matzen, VEM körde du om omdet inte fanns några andra bilar närvarande.
GOD JUL:
Hmm.. Det var alltså inga övriga bilar närvarande, förutom min egen och den jag körde om.. Inga andra framför eller bakom som "störde" :P
Klarnar det i glöggångorna? :D Det var förresten en sumpig 9-5 Aero som fick stryka på foten :lol: :lol:

M V H
---> Matz
av Luthor
Har varit uppe och nosat på 250-strecket ett par gånger, men sedan vi fick barn så går jag sällan över 200 (är inte värt det)... Det mest otäcka när det börjar gå riktigt fort är de små nivåskillnader i vägen som knappt känns vid 100-strecket, men som gör att bilen ibland lättar när man dubblat farten (svettigt när DSTC aktiveras i de farterna :twisted:)...
Senast redigerad av 1 Luthor, redigerad totalt 0 gånger.
av OC-RA
Är inte alla 9-5 aero sumpiga?
Nu ska vi inte vara sånna Matzen, vad vore världen utan tråkningar?
av matzen10
OC-RA skrev:Är inte alla 9-5 aero sumpiga?
Nu ska vi inte vara sånna Matzen, vad vore världen utan tråkningar?
Precis! Jag är knappast känslig! :lol:
Frågan är vad Brainded säger apropå Aero, hehe...

M V H
---> Matz
Användarvisningsbild
av Brainy
Matzen: Säger Andra Avundsjuka Bilägare (SAAB) :wink:

Näe jag håller med om att Aeron är lite sunkig med bara 225hk orginal, tur att min inte är i närheten av det :lol:

Var f.ö. dags för uppstart av den idag efter drygt 1.5mån med urlyft motor. Nu är den bra fin! Körde bara igenom den lite med biltemaolja idag så den lämnade aldrig garaget. Imorgon ska jag byta ut den mot Mobil 1 och sen blir det första provturen med nyrenoverad motor och nyfunna pållar :)

/Anders
Användarvisningsbild
av g00ey
Men är det inte riskabelt att köra över 200 km/h även med dagens moderna bilar? Är de verkligen byggda för så höga hastigheter även om motorn kan leverera denna?
Om man kör för våghalsigt med en motorcykel kan den börja vobbla och greja. Jag misstänker att det kan uppstå liknande otrevligheter med bilar om man kommer upp i för höga hastigheter. Hjulen är ju inte helt perfekt vägda och det förekommer glapp i fram/bakvagn/drivlina som jag tror kan leda till farliga vibrationer vid höga hastigheter som ligger utanför "normalkörning" eller vad tillverkarna uppger att bilen är byggd för.
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 14
Storlek bromsskivor fram T4 R-design

Vilken storlek ska det va på bromsskivor f[…]

Läckande retur V70 drive

Om du inte hittar en ny oring så tror att du[…]

Mätarn är i bott har 5 volt i kabeln til[…]