Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

vetten skrev:Franska bilar är "oftast" bara skit, däremot så kan dom göra bra motorer bara dom slutade att använda sitt eget elektronikskit, som typ Lukas fast ännu värre.
Märkligt, det satt Bosch i mina tre senaste Peugeoter...

:roll:
Visst. Hade en AMAZON, 245, 745 inga problem.
855, tidig V70 med mindre problem.
Alla paugeot med stora problem. Tot 3 styck.
av manor
Jag köpte en ny 205 GTI - 1985, den var väldigt tuff och gick som ett troll.
Dock blev jag stående på motorvägen två vintrar på rad då vevhusventilationen frös och oljan trycktes ut över motorn i ett effektfullt rökmoln.

Efter gång nummer två så löstes problemet genom att montera en elvärmare (eltrådar) runt röret till vevhusventilationen...jag kände mig skeptisk och sålde den tämligen omgående efter detta.
Det mest fascinerande var att andrahandsvärdet var suveränt...jag förlorade enbart 12.000:- på 2,5 år och 5500 mil, vilket måste anses vara världsklass.
Vojje skrev:
torbjorn_75 skrev:Peugeot? Då kan man lika gärna gå.
Tydligen fler som tycker så :shock:

"PSA Peugeot Citroën skär ned 8 000 jobb och stänger en fabrik, det meddelade den förlusttyngda bilkoncernen"
Än finns det hopp :D ,

"Medan Volkswagen och Volvo toppar försäljningslistorna är Peugeot det märke som ökar sin försäljning mest i Sverige"
Vojje skrev:
Vojje skrev:
torbjorn_75 skrev:Peugeot? Då kan man lika gärna gå.
Tydligen fler som tycker så :shock:

"PSA Peugeot Citroën skär ned 8 000 jobb och stänger en fabrik, det meddelade den förlusttyngda bilkoncernen"
Än finns det hopp :D ,

"Medan Volkswagen och Volvo toppar försäljningslistorna är Peugeot det märke som ökar sin försäljning mest i Sverige"
VAD?

Psyk sjuka som sprider sig? :shock:
Antagligen, eftersom "Samtidigt blir Peugeots kunder också nöjdare. Kundnöjdheten har ökat med 3,5 procent i Vi Bilägares senaste Autoindex"

Dock bryter K. trenden och blir alltmer missnöjd :wink:
Mabuse skrev:
vetten skrev:Franska bilar är "oftast" bara skit, däremot så kan dom göra bra motorer bara dom slutade att använda sitt eget elektronikskit, som typ Lukas fast ännu värre.
Märkligt, det satt Bosch i mina tre senaste Peugeoter...

:roll:
Sant att det finns Bosch-produkter i bilarna, men det hjälper inte mycket när det är en fransman som ritat resten av elsystemet ...
Eller för den skull även programmerat mjukvaran..
3 höjdare har enligt min mening kommit från Frankrike. Citroens DS-modeller, Citroens CV2 samt Renault Dauphine Gordini. Den sistnämnda en ruggigt kul bil. Peugeot var som bäst från 50-tal och fram mot 70-tal då man mest gjorde ganska tråkiga men pålitliga bilar.
Breaking News :D

Det började gnissla där bak, sedan övergick det till ett högt skärande tjut. Nu har långtestbilen Peugeot 3008 varit på verkstad.

När bilen väl var parkerad i garaget var det bara att känna med handen över höger bakhjul. Där var mer än lovligt varmt.

Vår Peugeot 3008 togs till verkstad för översyn av bromsarna och mycket riktigt hade bromsoket kärvat och på så vis angripit höger bromsskiva. Bromsarna är nu uppsmorda och rengjorda och bromsskivan inklusive lager bytt. Samtidigt byttes också båda bromsbeläggen bak. Totalt kostade bromsproblemen oss 4 731 kronor.

Vår Peugeot 3008 fungerar annars alldeles utmärkt, frånsett att bilen fortsätter att käka H7-lampor.

Både ris och ros :-)-)
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 20
Fjærer foran V90 CC T5

Aktiv stötdämpning, Four-C (Continuously[…]

Volvo 740 startar inte

Vill tacka för hjälpen, felet är av[…]