- mån 07 dec 2009, 18:51
I ditt inlägg från igår:
Och så nästa sak som jag inte förstår. Du säger att smittspridningen fortsätter trots att man är vaccinerad.
Igår skrev du:
I vilket fall så är det lättare att värja sig mot sjukdomen om den framförallt är en kontaktsmitta och inte en aerosolsmitta, "men på nåt konstigt sätt så är det nåt många har svårt för"
Vart vill jag då komma? Jo som svar på den fråga du själv ställer:
- Krisen består till stor del i att folk, som du, sprider desinformation som tex att vaccin ej hjälper.
Vaccin, penicillin och rena händer är fortfarande de absolut bästa vi har för att värja oss mot sjukdomar. Givetvis ska detta användas med eftertanke(förutom rena händer, det är väl alltid att föredra...)
*pettson* skrev: Och nej.. det är inte vaccinets förtjänst, allt för få är vaccinerade för att kunna säga att det beror på vaccinet att det hela vänt.Och idag skriver du:
*pettson* skrev: Frågan är.. är jag uppe i det blå eller läste jag innantill?..http://www.aftonbladet.se/nyheter/svini ... 6232395.ab Rätt eller fel? Ingen vet därför kan man inte tillskriva varesej vaccin eller icke vaccin nånting, fakta är bara att det gått ned och ingen vet varför.Nu är du i.a.f på rätt spår(och du får det att låta som att du har haft samma åsikt fast kappan vänds mellan vindpustarna).
Och så nästa sak som jag inte förstår. Du säger att smittspridningen fortsätter trots att man är vaccinerad.
Igår skrev du:
*pettson* skrev: Med andra ord, även om ALLA vaccinerades så skulle fortfarande en stor del bli sjuka och smittan skulle forfarande spridas.Och idag:
*pettson* skrev: Du är alltså en lika bra yttrevärd för virus vaccinerad som icke vaccinerad.samt
*pettson* skrev: Frågan lyder: Hur länge kan ett virus leva utanför människokroppen?Det innebär ju att om alla är vaccinerade skulle sjukdomen vara utrotad efter max tolv timmar, om vaccinet ger hundraprocentigt skydd.
SVAR: Från tre timmar upp till tolv timmar beroende på typ av virus, men även beroende på temperatur- och fuktförhållanden. :shock:
I vilket fall så är det lättare att värja sig mot sjukdomen om den framförallt är en kontaktsmitta och inte en aerosolsmitta, "men på nåt konstigt sätt så är det nåt många har svårt för"
Vart vill jag då komma? Jo som svar på den fråga du själv ställer:
*pettson* skrev: Undrar fortfarande vad krisen består i?
- Krisen består till stor del i att folk, som du, sprider desinformation som tex att vaccin ej hjälper.
Vaccin, penicillin och rena händer är fortfarande de absolut bästa vi har för att värja oss mot sjukdomar. Givetvis ska detta användas med eftertanke(förutom rena händer, det är väl alltid att föredra...)
mrE, Volvo 940S B230FK, MY1997