Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Sparkz skrev:Ja, jag var på metalown i år.
Men jag träffade en tjej jag brukar prata med på festivaler, och hon hade med sig en Jelzin bag-in-box men utan box i ryggsäcken. Har bara en minneslucka, men den är lång... :roll:
Haha :-)-) Så det kan gå under paradisvistelsen... Men jag var inte guds barn själv, började kröka 7 på lördagmorronen och var färdig halv 4 på natten :-O) De sista timmarna på Sticky fingers (Efterfesten) är lite luddiga :roll: Söndagen spenderades på Liseberg :lol: Måttligt road mitt huvud var när vi tog en färd med Berg o dalbanan.

Vilken nytta man kan ha av Volvon ibland, detta året var den både transportmedel, hotell och festplats. :mrgreen:
Jag gillar inte den hårdare metalen utan nöjer mig med t.ex. evanesence, nigthwish och dreamtheater.

Några favoriter är Leter to dana och hollow years så det är den typen av musik där det iaf går att höra att de sjunger och inte bara vrålar ;)

Sen ska jag väl inte sticka under stolen med att jag och ett par till vilt headbangandes stod och sjöng (nåja) karaoke till Du hast för flertalet år sedan.
Metallica, ramstein, acdc mfl. är inga band som jag lyssnar på men det finns garanterat låtar med dem som jag lyssnar på.

Jag är schlagernörd 8)
Lillebror däremot är hårdrockare ut i fingerspetsarna med hår långt ner på ryggen och spelar gura i något band som jag inte har en aning om vad dom heter (det vet dom nog knappt själva heller).

mvh
Anders
Imponerande Anders :-)-)

Nightwish räcker gott o väl för att du ska ha lite tycke för hårdrocken i alla fall. Grejen är ju mer att det är en kultur, och inte "bara" musik. Men du är en bit på vägen, så låt dig inspireras av brorsan och kom till en värld full av härligt folk 8)

Skämtåsido, gillar du inte musiken så gör du inte. Jag förstår att vissa uppfattar det som rent skrän och aggresiv musik, men för mig handlar det om en livsstil och hur man är som människa. Dels älskar jag musik, och kan inte leva utan den. Dels är hårdrocken triggande, och låter mig släppa lös precis hur jag vill och när jag vill - inombords! Samtidigt som den koncentrerar mig, och ger mig ro.

Men Rammstein med Du hast, härlig insats av dig/er :lol: Dock en ganska enkel text, men musiken var ju helrätt. Kände du inte att du ville släppa lös helt, och visa "publiken" vem som ägde scenen? 8) :wink:
Då var ytterligare en koncert avklarad med In Flames! Denna gång på Annexet (Globen) 30 oktober -08

Och vilken spelning sen, publiken blev tämligen triggade av bara förbanden vilket inte var mindre än Sonic Syndicate, och det andra ett fransk metalband Gojira! För er som gillar Cavalera brödernas tunga trash metal, är Gojira ett MÅSTE! Vilket ÖÖÖÖÖS, och vilken tyngd i melodin... Trummisen var ytterligare en riktig galning, som verkligen satte fart på rytmen och headbangandet i publiken! Sonic Syndicate är ju i nuläget ett ganska känt band för metalheads i sverige, så jag har inte så mycket att säga om dom. Att de har en lång framtid inom hårdrocken känns ganska given!

Och In Flames ägde scenen i vanlig ordning, och trycket där framme är bara så fylld av passion och kärlek! Vilken metal de bandet lirar... Efter konserten var jag nog på vippen att slå omkull fullständigt, efter att ha stått längst fram vid scen från början och öst för pung och fosterland! Vissa i publiken måste helt klart gå på droger, efter som de orkar ösa från låt till låt med full energi, moshpit på moshpit och vråla konstant. En annan har ju fullt upp med att stå kvar på benen och digga musiken, men en o annan moshpit blev det ju trots allt :mrgreen: :-@

//Pontus
Lite dåligt flyt i tråden? :roll: Gick ni under jorden alla metalfans, eller är det bara en formsvacka? :wink:

För att få er på fötter igen ska jag informera om TV-programmet "Dom kallar oss artister" på SVT1 som imorrn Tisdag 18/11 kl. 21:00 handlar om In Flames. Tror det kan vara intressant för vissa kulturdiggare!

Happy Headbanging! /metalHJ
Upptäckte i helgen ett band som jag inte direkt brytt mig om förut, har väl inbillat mig dom var "skit", men dom är riktigt bra, gillar gitarrspelet.
Gruppen är Axel Rudi Pell
O när jag började läsa om dom så kom jag ju ihåg Steeler som han var med i på 80-talet (inte Steeler med Yngwie Malmsteen)

Så det var ett nyvaknande kan man säga :)

En grupp som rekomenderas.
Axel Rudi Pell är riktigt grymma! Enligt mig lite passionerad hårdrock, med en hel del feeling och dragning åt en "romantisk kväll med tjejen" stuk :wink:

Så även jag kan rekomendera denna musik starkt, framförallt när känslolivet lever ut en del :-)-)
Axel Rudi Pell är ju den melodiska rockens mästare, plattorna "Magic" och "Oceans Of Time" är helt makalöst sköna. Sedan har Pell alltid lyckats få riktigt bra sångare, nuvarande Johnny Gioeli är grym. Även Jeff Scott Soto innan var kalas.
Var i fredags i Köpenhamn och såg på Unholy alliance.Upptäckte Trivium så var hur bra som helst.En kul grej var att deras gittarist fyllde år och publiken sjöng för honom!
Amon Amarth var anledningen till att jag var där och de gjorde ingen besviken.Slayer levererade ett stycke utsökt hantverk.
Mastodon var tråkiga
Trivium är även nya i mina öron, och visade sig vara riktigt örongodis som spelas friskt :-)-) Sångaren har ju verkligen en riktigt egen & karaktäristisk klang på rösten!

Slayer hade ju koncert på Hovet i Sthlm under lördagen, så tydligen turnerade de vidare från Danmark till Sthlm. Kollegan var där och lovordade upplevelsen :) Men de gamla gubbarna har ju vart med i några år, och vet lite vad det handlar om med live och show!

Amon amarth är ju ytterligen en stor svensk stolthet som vi ska pusha framåt! De lirar ju riktigt bra metal. Och börjar nästan komma upp i Dimmu Borgirs klass, även om jag själv tycker att Amon amarth är betydligt mera vikingabetonat till skillnad mot Dimmus hårda black metal! Såg Dimmu Borgir och Amon Amarth i sommras på Metaltown, och måste ärligt säga att Dimmu Borgir ägde scenen/publiken betydligt hårdare än Amon Amarth. Men det är ju min personliga upplevelse 8)

Någon som känner till något större metalevenemang nu under vintern?
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 11

Tmap sensor på insuget? Alternativt egr som […]

Bump! Har även liknande problem! Finns det n&[…]

Funderar på att leta lite på skroten[…]

Det börjar bli hög tid att bagageutr[…]