Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Camel
EbbevonVolvo skrev:Kommer Paludan att behöva ögon i nacken nu?
Ja.

EbbevonVolvo skrev:Fick han mer uppmärksamhet än vad han räknat med?
"– Det blev inte som jag hade tänkt mig, säger Paludan. Samtidigt säger han att han inte ångrar aktionen."
Expressen: Rasmus Paludan om koranbränningen: Blev inte som jag tänkt mig

EbbevonVolvo skrev:Tror ni han är orolig för sitt liv?
Expressen: "Blir du rädd?"
Paludan: "– Ja, jag kan bli rädd när någon skriver explicit att de ska döda mig. När de beskriver vad de ska göra."

EbbevonVolvo skrev:Har han livvakter?
Paludan har personskydd. Det lär behövas eftersom han har med religiösa extremister att göra som inte kommer att dra sig för att ta till de medel som de anser behövs för att tysta Paludan.
Användarvisningsbild
av Camel
Turkiet erhåller mycket ekonomiskt stöd från EU och även direktstöd från Sverige. Stöd har utbetalats bl.a. för att Turkiet skulle minska flyktingvågen och till olika EU-anpassningar. Sverige har t.ex. betalat direktstöd till infrastrukturprojekt i Turkiet. Sverige stöder organisationer i Turkiet via Sida. Kanske dags för Sverige att sätta ned foten? Kanske dags för EU och Sverige att agera med mindre naivitet?

Turkiet får motsvarande minst 75 miljarder kronor för att anpassa sig till ett EU-medlemskap, men pengarna når inte många av dem som bäst behöver dem, visar Ekots granskning.

Tre miljarder i svenskt stöd till turkiskt järnvägsprojekt

Sidas bistånd i Turkiet 2021, Totalt bistånd 100.1 mnkr

Färre flyktingar till EU byts mot miljardstöd och ny fart i Turkiets förhandlingar om medlemskap.

EU betalar 16 miljarder kronor av flyktingpengarna – direkt till Turkiet

Miljarder EU-pengar går till Turkiet sedan länge
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Japp. Dags att lägga ned detta NU.

Sluta skicka pengar till Turkiet och lägg ned alla ansträngningar att gå med i NATO.

Vi har varit välkomna i 40 år men vägrat gå med, nu när dörren är stäng och låst står vi och knackar på. Vi skämmer ju bara ut oss. Låt Finland gå med så fort som möjligt.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/sver ... verklighet
Användarvisningsbild
av EbbevonVolvo
VolvoB20 skrev:Japp. Dags att lägga ned detta NU.

Sluta skicka pengar till Turkiet och lägg ned alla ansträngningar att gå med i NATO.

Vi har varit välkomna i 40 år men vägrat gå med, nu när dörren är stäng och låst står vi och knackar på. Vi skämmer ju bara ut oss. Låt Finland gå med så fort som möjligt.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/sver ... verklighet
Jag håller med dig till 100%. Nu är det bara pinsamt...
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Turkiet har gjort sitt val. Vilket är det största hotet mot Europa och vilket är det allvarligaste brottet.

I ena vågskålen, Rysslands invasion som orsakar hundratusentals människors död och misär, 4 miljoner flyktingar, ekonomiska skador för 1000 miljarder och risk för världskrig med atomvapen

I andra vågskålen, en galen halvdansk som eldar upp en religiös skrift.

Och som alla galna religiösa fanatiker väljer man så klart nr 2. Ingen överraskning.

Finns absolut inga protester i Turkiet mot Ryssland agerande, inga sanktioner, tvärt om man välkomnar ogilarkerna och vill ta över affärerna som Europa stoppat med sanktioner. Turkiet är helt på Ryssland sida. Inte precis vad NATO hade tänkt.
Användarvisningsbild
av Camel
VolvoB20 skrev:Turkiet har gjort sitt val. Vilket är det största hotet mot Europa och vilket är det allvarligaste brottet.

I ena vågskålen, Rysslands invasion som orsakar hundratusentals människors död och misär, 4 miljoner flyktingar, ekonomiska skador för 1000 miljarder och risk för världskrig med atomvapen

I andra vågskålen, en galen halvdansk som eldar upp en religiös skrift.

Och som alla galna religiösa fanatiker väljer man så klart nr 2. Ingen överraskning.

Finns absolut inga protester i Turkiet mot Ryssland agerande, inga sanktioner, tvärt om man välkomnar ogilarkerna och vill ta över affärerna som Europa stoppat med sanktioner. Turkiet är helt på Ryssland sida. Inte precis vad NATO hade tänkt.
Ja, Turkiet har valt. Ibland känns det som att Ryssland hindrar Sverige från att gå med i Nato genom Turkiet. Bara spekulationer från min sida. Men Turkiet har nära band med Ryssland.

Liksom Ryssland ser Turkiet ett nytt imperium
Like Russia, Turkey eyes new empire

Turkiet och Ryssland, ett partnerskap som är avgörande för båda
Turkey and Russia, a partnership essential to both

Ryssland och Turkiet, ibland måste starka män komma överens
Russia and Turkey, sometimes strongmen need get along

Nästan 73 % av turkarna föredrar goda relationer med Ryssland
Almost 73% of Turks favor good relations with Russia

Turkiet stärker sina energiförbindelser med Ryssland
Turkey is strengthening its energy ties with Russia

Vem kan vinna på närmare relationer mellan Ryssland och Turkiet
Who stands to gain from closer relations between Russia and Turkey

Ryssland vände sig till Turkiet om landtransporter för att undvika västerländska sanktioner
Russia turned to Turkey on land transportation to avoid western sanctions

Ryssland och Turkiet möts i Syrien till US förtret
Russia and Turkey come together in Syria to Uncle Sams chagrin
Användarvisningsbild
av Allinug
I andra vågskålen ligger också turkiska valet och det väger nog tyngst av allt för Erdogan.

Vi kan ju hoppas att Ergodans goda relation till Putin leder till fred i kriget mellan Ryssland och Ukraina.

Erdogan kanske vet något redan som gör att det inte är så viktigt eller bra för oss att gå med i Nato nu.

Vi kanske ska lita på Erdogan? I en allians ska vi ju vara villiga att riskera våra liv för honom och Turkiet.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Allinug skrev: tis 24 jan 2023, 20:35 I en allians ska vi ju vara villiga att riskera våra liv för honom och Turkiet.
I NATO behöver man bara hjälpa till om någon blir anfallen, inte om de startar krig själva.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Allinug skrev: tis 24 jan 2023, 20:35 Vi kan ju hoppas att Ergodans goda relation till Putin leder till fred i kriget mellan Ryssland och Ukraina.
Putin och Erdogan jobbar för fred, demokrati, mänskliga rättigheter och fria media.

Note: För att Putin/Erdogan ska uppnå fred, demokrati, mänskliga rättigheter och fria media, kan det krävas att de fängslar, mördar eller utplånar hela nationer med kärnvapen som inte tycker likadant under arbetet.
Användarvisningsbild
av lennarte
Idag deppar nog Putin.... Kanske 100 större stridsvagnar ska skickas till Ukraina. Hoppas bara dom kommer i tid. Det ska ju även skickas modernt luftvärn och pansar trupptranssport från Sverige. Även Sverige har Leopard stridsvagnar, men skickar inga nu. Dom kanske behövs här om Putin börjar vandra norrut nu när Sverige och Finland inte kommer med i NATO förren tidigast framåt sensommaren :x :-o :-o
  • 1
  • 56
  • 57
  • 58
  • 59
  • 60
  • 145

Kanske var en nitisk besiktningstekniker. Han kla[…]

B230F går fett

Om jag förstår det rätt så h[…]

Några joule snarare. Eller säg Wh ist[…]

Tack för alla svar, då har jag lite p&[…]