Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

av Droopy
Det är ju aldrig fel att anpassa hastigheten till väglaget och sikten, fast idag i Sundsvall hade nog en del behövt stanna hemma med bilen istället för att köra i 30 knyck, så farligt var det inte. Men jag kom fram till slut fast det tog lite tid.
av 2444ever
Ursäkta om det blir lite OT nu, men det mest korkade är alla dom som kör 10 km/h när dom ser första snön, sen efter en vecka utan att något hänt så kör dom som vanligt, med någon meter till framförvarande bil (var kanske lite det du menade).
av llesrof
2444ever skrev:Ursäkta om det blir lite OT nu, men det mest korkade är alla dom som kör 10 km/h när dom ser första snön, sen efter en vecka utan att något hänt så kör dom som vanligt, med någon meter till framförvarande bil (var kanske lite det du menade).
Jag tror inte att det är samma personer som gör det.
av Droopy
2444ever skrev:Ursäkta om det blir lite OT nu, men det mest korkade är alla dom som kör 10 km/h när dom ser första snön, sen efter en vecka utan att något hänt så kör dom som vanligt, med någon meter till framförvarande bil (var kanske lite det du menade).
Nu vet jag inte såklart inte vilken katogeri av människor som var ute på vägarna idag men en del såg livrädda ut och hängde över ratten med näsan tryckt i rutan för att se något framför sig och bilarna gick i typ 20-30 kmph, nu kan de såklart ha varit påväg någonstans ofrivilligt. De varnade ju tom på radion att folk inte skulle ge sig ut i trafiken utan anledning och de jag träffade på kan ju såklart ha haft goda skäl till att ge sig ut på vägarna i detta oväder.

Själv hade jag inget egentligt skäl att ge mig ut i ovädret men då jag aldrig har några problem att köra i halka el snöstorm osv gav jag mig iväg och blev lite förvånad över hur trögt trafiken gick, men de som var ute hade kanske inget val, vad vet jag.
Användarvisningsbild
av StringerBell
2 cm snö i Göteborg. Kaos. Klass 1 varning. Dussintal lastbilar på kors och tvärs över E6, R40, etc, etc.
Användarvisningsbild
av Brainy
Var ute och körde igår, motorväg där jag körde om en kö med bilar som uppenbarligen tyckte att 40km/h var lagom. När jag passerat kön så får bilen längst fram i kön för sig att köra ikapp mig, sen ligger han så nära att jag knappt ser hans lampor i backspegeln.

Vänta nu, körde du inte 40km/h för att det var halt? Varför ligger du då och försöker pussa min dragkrok i dubbla hastigheten? Jag blir så förbannad, hålla avståndet är a och o när det är halt.

Att folk kör långsamt har jag mer överseende med, jag ser hellre att de kör långsamt om de är osäkra än att de blir skadade och jag dessutom tvingas vänta på en avstängd väg i flera timmar. Det där lät nog mer oempatiskt än jag menade, hoppas ni förstod :)
Användarvisningsbild
av MartinS
Brainy skrev: Att folk kör långsamt har jag mer överseende med, jag ser hellre att de kör långsamt om de är osäkra än att de blir skadade och jag dessutom tvingas vänta på en avstängd väg i flera timmar. Det där lät nog mer oempatiskt än jag menade, hoppas ni förstod :)
Fast är man livrädd och kör 40km/h på en motorväg med 1cm snö på kanske man skulle stanna hemma eller ta bussen istället för att skapa enorma köer...

/Martin
Användarvisningsbild
av jojjeblom
http://norrteljetidning.se/nyheter/1.19 ... i-roslagen

Vi har haft ett riktigt skitväder senaste dygnet här i roslagen, körde rent garageinfarten med slungan sent igår kväll och nu på morgonen är det typ 30cm att köra bort igen :shock:

Har ju tur att ha gång/cykelavstånd till jobbet så man slipper ut i trafiken :)
Användarvisningsbild
av erikn
Att han körde 40 var kanske för att han inte såg vägen. Sedan när du körde om så ligger han nära för du såg uppenbarligen vägen bättre än den andre. Fast det är hur som helst ett dumt beteende.
Användarvisningsbild
av MartinS
Ett par bilbilder med snö får illustrera hur mycket snö vi har på västkusten. Dessa ynka centimeterna har alltså gjort att motorvägsfart har varit 5-10km/h de senaste morgnarna. Nu på dagen var i och för sig himlen trevligare utan mörker och snöfall, men ändå.

http://www.gunneby.se/xc60/sno/

/Martin
  • 1
  • 51
  • 52
  • 53
  • 54
  • 55
  • 190
Start stopp

Ja,det gör den..

Förstår dig. Helt outstanding bil, den […]