- sön 05 okt 2008, 23:10
Jag har en D40X med ett 18-55mm och ett 55-200mm, fungerar klockrent men börjar bli less på att byta objektiv så jag kommer snart att byta till ett 18-200mm. Har kollat på det där sigma objektivet och det verkar helt okej. Nya versionen har ju stabilisering som är ett måste. Nikons motsvarighet kostar ju 3-4000 mer så det tar i lite där.
Det verkar bli fel när man försöker länka till netonnet men jag vet vilket du menar.
V70BiFuel03 skrev:Nu är det dags att införskaffa en bra kamera....Om du ska köpa en D40 så rekommenderar jag dig att iaf köpa en D40X då. Uppgraderad och bättre version av D40.
Lutar starkt åt Nikon D80 kitet men tänkte fråga för säkerhets skull.... vilket tror ni är bäst...att köpa nämnda kit...eller, köpa en Nikon D40 & lägga lika mycket som kameran på ett objektiv Sigma AF18-200/3,5-6,3 DC OS NIKON http://www.netonnet.se/?iid=95870&gclid ... QgodtWYREg ?
Har inte lust att lägga hur mycket som helst på kamera paketet...dvs köpa en D80 & sedan behöva köpa ett löst dyrt objektiv.... eller är jag helt inne på fel linje?
Jag har en D40X med ett 18-55mm och ett 55-200mm, fungerar klockrent men börjar bli less på att byta objektiv så jag kommer snart att byta till ett 18-200mm. Har kollat på det där sigma objektivet och det verkar helt okej. Nya versionen har ju stabilisering som är ett måste. Nikons motsvarighet kostar ju 3-4000 mer så det tar i lite där.
Det verkar bli fel när man försöker länka till netonnet men jag vet vilket du menar.