Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Amarace skrev:Angående det jag skrev tidigare om nya sångerskan i Nightwish, hon är bra sångerska, rent uttal, man hör vad hon sjunger och mycket bättre engelska äN Tarja, men jag säger inte att Tarja är dålig, Nightwish med Tarja var väldigt bra, det jag inte gillade var hennes engelska uttal, hör väl ihop med hennes "opera"stil, men ändå. Ta bara Wishmaster, man kan banne mig inte höra vad hon sjunger på större delen av låten (vilket väl är grunden till parodin på den låten som cirkulerar), medans med Anette så hör man klart och tydligt själva texten. Sen är ju Anette ny så dom går inte att jämföra på äldre låtar, är man invand med en sångare/sångerska som sedan byts ut så har man svårt att Acceptera den nya, ett praktexempel på det är ju Helloween, från Hansen till Kiske var ju en förbättring, men från kiske till Deris var ju ett totalt fiasko, men dom som börjat lyssna på Helloween med Deris tycker kanske tvärtom.
Andra exempel är ju Deep Purple utan Gillan, det är u han som är rösten bakoM Deep Purple, precis som Lord är keyboards och Blackmore är gitarren. Black Sabbath också, när Ozzy ersattes av Dio var ju katastrof, MEN, Dio i sig är väldigt bra och när han gick med blev det Dios stil på musiken, som han sedan fortsatte med själv, därför funkar Black Sabbath med Dio.
Och samma gäller lite med Nightwish, tycker det är lite annat sound nu som passar Anette
Intressant inlägg Amarace :-)-)

Och en får tacke för lite historia i 70-80 tals-rocken där jag inte är så påläst ??:-/ Men inser att jag borde ägna lite mera tid åt detta... Mycket av de grupper du nämner är ju byggstenarna för den musik jag i dagsläget avgudar! Naturligtvis har jag lyssnat en del på Deep Purple, Black Sabbath m.m. (Morsan diggar Deep Purple och Led Zeppelin över allt annat, så denna musiken är jag uppvuxen med :lol: )

Det som är intressant med dagens band är att de är under uppväxt hela tiden, och det händer saker hela tiden. Det är lixom samtidigt lite spänningen med metalkulturen, se nya band och stiler växa fram. Men sen har jag ju alltid mina idoler, de som alltid kommer ligga nära hjärtat. Men Nightwish är bara nightwish med Tarja för mig, det var då musiken var storslagen i mina öron. Anette är för klen i rösten för att kunna leva upp till Nightwish tyngre musikaliska stil. Efter koncerten i sommras, försvann verkligen allt mitt hopp om dom. Men vem vet, de kanske vänder mot de bättre...
Bjompa, det är därför den musiken är så bra! Personligen kan jag sätta på sån metal, och somna till, i ren fröjd... Och i andra sekunden kan jag trasha som en dåre, och nästan vara i extas :D

Har du tips på några fler band, liknande Cavalera?
Va fan, sitter ni och diskuterar hårdrock utan mig? :D
Född 74 och lyssnade på Helloween, Dio, Mötley, Accept, Metallica på 80-talet. Ganska mycket allätare nuförtiden så länge det kan kallas hårdrock/Metal, men dom där gamla skivorna kommer ju alltid fram imellanåt. På den tiden hade man ju inte råd med så mycket skivor, så när man hade köpt en låg den och snurrade på skivspelaren tills man köpte nästa, en månad eller två. Konstigt att varenda trumslag sitter inpräntat i hjärnan...
Upptäckte Sepultura när Chaos AD kom, var nog det som tog mig in på lite tyngre saker. Får kolla upp Cavalera Conspiracy, gillade inte Soulfly riktigt. Jag är lite mer inne på black och döds än power, även om det också går ner i mindre doser.
Dark Tranquillity (aldrig riktigt fastnat för In Flames)
Dimmu Borgir
Dissection (allt som börjar på D är bra verkar det som :lol: )
Metallica (fram till 91 iaf...)
Sabaton (nån som var på Gates of Metal -04? Jag tror Primo Victoria gick konstant på 90% av alla bandare på campingen. Och vilken spelning sen...)
Finns ju massor, orka räkna upp allt!

Nåt jag måste kolla upp mer är Sister Sin! Bara hört en låt än, men det röjer gott.

Har varit på SRF varje år sen 2001, med undantag för 2007 när jag blev bjuden på resa till Rhodos. Ett svårt val faktiskt...
GoM sen det startade, men nu har ju det varit innställt ett par år.
Metaltown några gånger.
Sparkz, hittade du inte hit förrens nu? :lol: Jag trodde nästan att det dolde sig ett metalhead bakom allt ditt skrivande här på forumet :wink: Men jag ser att vi är inriktade mot samma stuk inom metal :!: döds, trash och black! Vi behöver lite mer folk från den sidan, då powermetalen nästan fick övergreppet här inne ett tag :-O)

Var du på Metaltown i år (2008)?
metalHJ skrev:Bjompa, det är därför den musiken är så bra! Personligen kan jag sätta på sån metal, och somna till, i ren fröjd... Och i andra sekunden kan jag trasha som en dåre, och nästan vara i extas :D

Har du tips på några fler band, liknande Cavalera?
Nej ja har ju inte de... Intresset för tung musik har alltid funnits där men ja har inte vart den som letat nya/andra grupper så ja är faktist väldigt kass på de här..
Skulle själv vilja veta om de finns fler band av liknande stil. Å de du säger om att sova till den här musiken osv. där är vi väldigt lik varann.
Sparkz skrev:......Upptäckte Sepultura när Chaos AD kom, var nog det som tog mig in på lite tyngre saker. Får kolla upp Cavalera Conspiracy, gillade inte Soulfly riktigt....

....Sabaton (nån som var på Gates of Metal -04? Jag tror Primo Victoria gick konstant på 90% av alla bandare på campingen. Och vilken spelning sen...) ....
Va lika för mej angående Sepultura, Refuse/Resist gick om å om igen trodde man skulle tröttna men de har ja inte gjort än, nu tycker ja att alla låtar på den skivan är riktigt bra.. Kaiowas kanske inte är den bästa men den är riktigt tuff LIVE ist.
Sen kom ju Roots-skivan, där vart de lite tyngre ändå :-)-)

Cavalera Conspiracy är jävligt bra.

Sabaton ja, ja va inte där men dom är bra dom me, de bästa me dom är ju att dom gör intro-musiken till Leksands IF...
Vill bara flagga för att AC/DC spelar i Globen fredag 2009-02-20!
Biljettsläpp imorgon(2008-10-11) kl 10.00, gissa en som kommer försöka ihärdigt!!!!!
Ingen som vet / hört / spekulerar om fler AC/DC spelningar i Sverige / Norden? (Oslo 2009-02-18)
Ullevi i sommar skulle va GRRRRRRRRREEEEEEEEAAAAAAAAT!
Satans Helvete!
Efter en timma i kö får man reda på att det e slutsålt. Å xtraspelningen på söndag oxå :cry:
Hur ska man bära sig åt för att få tag på biljetter utan att tälta utanför bokningen eller göda svartabörshajarna?
Ja, jag var på metalown i år.
Men jag träffade en tjej jag brukar prata med på festivaler, och hon hade med sig en Jelzin bag-in-box men utan box i ryggsäcken. Har bara en minneslucka, men den är lång... :roll:
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 11
Däck dimensioner

Profilen på däcken är /65. Och det[…]

Michelin XZX var en nyhet i början på […]

Hej Har en en v70n från 04/05 som jag nylig[…]

bränsletrycksregulator placering