Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Vad kommer du rösta på?

Vänsterpartiet
2
2%
Socialdemokraterna
11
12%
Miljöpartiet
2
2%
Centerpartiet
2
2%
Kristdemokraterna
5
6%
Folkpartiet
5
6%
Moderaterna
33
37%
Piratpartiet
6
7%
Sverigedemokraterna
17
19%
Övriga
Inga röster
0%
Vet inte
6
7%
Användarvisningsbild
av SvenB
FiddeUBC skrev:
Varför är det så farligt att sammarbeta med SD Reinfeldt?
Lugn, han kommer att ta deras aktiva eller passiva stöd. Det han inte får göra,enligt mig, är att förhandla och ge SD något. De hatar Mona och kommer aldrig att ge henne något. Jag tror att priset för att samarbeta med MP är för högt.

Men det behöver inte vara "kört" för alliansen om egen majoritet. Avhoppen från SD duggar ju tätt just nu. Jag såg ett inslag på E 24 skrivet av en Johan Javeus. Tänkvärt

Men enligt honom behöver det inte vara kört för Alliansen att få egen majoritet under mandatperioden.

– Man kan fundera över vad som kommer att hända längre fram. Vi har ju flera exempel från den tidigare mandatperioden att vi har fått politiska vildar som hoppat av sitt parti och det är ju inte omöjligt att det också skulle inträffa med Sverigedemokraterna framöver. Det är inte lätt för ett parti att komma in i riksdagen och det är lätt hänt att det blir oenigheter. Det är inte osannolikt att det skulle bli ett eller två avhopp från Sverigedemokraterna till något av Allianspartierna under mandatperioden, säger Johan Javeus.
Användarvisningsbild
av SvenB
SD är inte seriösa. De gick ut med endast en riksdagslista för hela landet. Detta innebär att en tjej från Landskrona skall representera Sörmland i riksdagen. Detta trots att det fanns två Sörmlänningar på listan, fast på platserna 26 och 63. Att dessutom tjejen är fälld för förtal av politiska motståndare två gånger gör inte saken bättre.
Användarvisningsbild
av vetten
Valet var för EN vecka sedan och vi lever visst i en demokrati så vi får nog vara så goda och gilla läget. Det är bara dåliga förlorare som gnäller och om man inte gillar läget så finns det "kanske" något land som är mindre "rasistiskt" är Sverige nu tydligen blivit och som eventuella gnällspikar kan flytta till :-(O)
Användarvisningsbild
av emwtur
torbjorn_75 skrev:Andra chansen vet jag inte vad det är, men jag tycker ett öråd vore lämpligt nu.
8 partier är 1 för mycket.
Andra chansen som i Melodifestivalen !

/emwtur
av llesrof
FiddeUBC skrev: För den delen, de som säger att SD är ett nazistiskt och rassistiskt part har nog inte lyssnat tillräckligt noga. SD vågar säga det som majoriteten av Svenska folket pratar om över köksbordet. Men vi blir hela tiden hyshade att det är fult att ifrågasätta invandringspolitiken.
Det majoriteten av svenska folket snackar om överköksbordet måste ju nödvändigtvis vara rätt och klyftigt. :roll:
av *pettson*
llesrof skrev:
FiddeUBC skrev: För den delen, de som säger att SD är ett nazistiskt och rassistiskt part har nog inte lyssnat tillräckligt noga. SD vågar säga det som majoriteten av Svenska folket pratar om över köksbordet. Men vi blir hela tiden hyshade att det är fult att ifrågasätta invandringspolitiken.
Det majoriteten av svenska folket snackar om överköksbordet måste ju nödvändigtvis vara rätt och klyftigt. :roll:
Vad är det för grundval som gör att alla andra isåfall har rätt istället och är klyftigare? Eller har alla lika fel oavsett och alla är lika klyftiga?
Det betyder isåfall att samtliga som gjort ett val, har fel, och är idioter och att vi inte borde ha fria val då vi inte kan rösta på rätt partier?
Jag bryr mej faktiskt inte ett skit om vad SD gjort eller gör eller kan göra eller vilka dess anhängare är, alla partier har en historia och inget parti är särskilt rent. Ska vi kika historiskt så är ju Centern värre än SD någonsin varit fram till dags dato, där fanns uttalat judehat och uttalat stöd för att hålla vår nordiska ras ren från utländska element, där har man slagit på stora trumman och tyckt att röstar du sosse så är du kommunist, rött är ju rött ,men ingen jäkel höll det emot dom nu i valrörelsen? Varför glömde man det så lägligt? Centern verkar du inte ha nåt emot? Nu är SD folkvalda och ska få säga sitt hursomhelst. Vill man inte ha såna här missnöjespartier så får man helt enkelt ta upp alla ämnen då och inte lägga en del under mattan och tro att det löser sej av sej självt? Det är upp till dom partier du o jag valt att säga ja, eller nej olika förslag som läggs. Att SD sitter betyder egentligen inget mera än att dom nu fått chansen att gå upp till bevis. Faller dom på bevis så faller också hela partiet.
Användarvisningsbild
av V70BiFuel03
*pettson* skrev:
llesrof skrev: Det majoriteten av svenska folket snackar om överköksbordet måste ju nödvändigtvis vara rätt och klyftigt. :roll:
Vad är det för grundval som gör att alla andra isåfall har rätt istället och är klyftigare? Eller har alla lika fel oavsett och alla är lika klyftiga?
Det betyder isåfall att samtliga som gjort ett val, har fel, och är idioter och att vi inte borde ha fria val då vi inte kan rösta på rätt partier?
Jag bryr mej faktiskt inte ett skit om vad SD gjort eller gör eller kan göra eller vilka dess anhängare är, alla partier har en historia och inget parti är särskilt rent. Ska vi kika historiskt så är ju Centern värre än SD någonsin varit fram till dags dato, där fanns uttalat judehat och uttalat stöd för att hålla vår nordiska ras ren från utländska element, där har man slagit på stora trumman och tyckt att röstar du sosse så är du kommunist, rött är ju rött ,men ingen jäkel höll det emot dom nu i valrörelsen? Varför glömde man det så lägligt? Centern verkar du inte ha nåt emot? Nu är SD folkvalda och ska få säga sitt hursomhelst. Vill man inte ha såna här missnöjespartier så får man helt enkelt ta upp alla ämnen då och inte lägga en del under mattan och tro att det löser sej av sej självt? Det är upp till dom partier du o jag valt att säga ja, eller nej olika förslag som läggs. Att SD sitter betyder egentligen inget mera än att dom nu fått chansen att gå upp till bevis. Faller dom på bevis så faller också hela partiet.
Klokt inlägg pettsson !
Användarvisningsbild
av torbjorn_75
*pettson* skrev:Att SD sitter betyder egentligen inget mera än att dom nu fått chansen att gå upp till bevis. Faller dom på bevis så faller också hela partiet.
Vi hade ett parti på samma tema som SD för inte så enormt länge sedan, dvs Ny Demokrati. Dom föll pladask och åkte ut redan efter 3 år. Jag förstår inte varför det ska "upp till bevis" nu igen. Vad är nytt under solen?
  • 1
  • 42
  • 43
  • 44
  • 45
  • 46
  • 49

Den "vanliga" facelift-grillen har kro[…]

ABS ring/sensorring

Har en XC60 -14 4wd med krånglande felkod p&[…]

Har nu kollat flatstiftkontakterna som är oke[…]

Felkod B5