Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

av Bannad
Om det ryska spöket kommer- Vad skall du göra då?
Om du föga har ett svar på det- så vad är trådens målinriktning?
Användarvisningsbild
av Allinug
Ryssarna kom väl, via Finland? Och de var fredligt sinnade: De ville inte kriga.
Användarvisningsbild
av torbjorn_75
Ryssland tar väl ett land i taget, det är större chans att expandera sitt territorium på det sättet, det vore bara dumt att kriga i många länder samtidigt.

Just nu är de upptagna i Ukraina, de kunde inte ta hela landet på en gång, utan annekterar bit för bit.
Användarvisningsbild
av lennarte
Det verkar som ryssarna fått problem på sin bro till Krim. Det brinner våldsamt på ett tåg med tankvagnar och delar av bron har rasat. Ett stort slag i ansiktet på Putin då denna bro är en förutsättning för att hålla Krim. Om Ukraina fortsätter framåt mot Ryska gränsen kan Krim nu bli helt avskuret från Ryssland.
Användarvisningsbild
av Erik Å
Jag såg en intervju med Zelensky, Ukraina vet att ryssarna förbereder kärnvapeninsatser. Om de sen kommer att fullfölja eller inte är förstås ovisst..
Sådant står antagligen på Putins lista som nästa punkt efter mobiliseringen, som uppenbarligen har misslyckats rätt rejält.
Ryssarna ser med all säkerhet Krim som ryskt territorium så brosabotaget lär inte minska risken..
Ärligt talat tror jag att det är läge att börja fundera över vår egen beredskap.

Användarvisningsbild
av lennarte
Erik Å skrev:Ryssarna ser med all säkerhet Krim som ryskt territorium så brosabotaget lär inte minska risken..
Jovisst, men utan bro har Ryssland ingen land väg till Krim om Ukraina fortsätter österut och tar tillbaka provinsen Zaporizjzja och eller Donetsk. Krim blir då helt avskuret från Ryssland och kan bara nås med båt (flygbasen är ju utslagen). Vilket Ukraina ganska enkelt (har det visat sig) kan nå med drönare eller robotar.
Användarvisningsbild
av Erik Å
Är det lastbilen längst till höger som exploderar? Svårt att se. På andra filmer ser det ut som om sista tankvagnen i tåget blev sprängd.. Märkligt att högra körbanan kollapsade isåfall, den är ju längst bort från spåret?
A, B och C-vapen går för övrigt utmärkt att leverera med flyg eller missiler, behövs inga broar..
Edit: tankvagnarna tog nog eld efter explosionen..
Användarvisningsbild
av lennarte
Erik Å skrev:A, B och C-vapen går för övrigt utmärkt att leverera med flyg eller missiler, behövs inga broar.
Så sant, jag tänkte nog mer på mat och övriga förnödenheter för både civila och militärer. Vapen får man alltid fram, men utan mat och vatten stannar dom största armerer ganska fort. Sedan, alla turister. Har dom flytt nu, eller finns det kvar ännu? Dom satte ju morronkaffet i vrångstrupen den där morronen dom sprängde flygfältet
  • 1
  • 41
  • 42
  • 43
  • 44
  • 45
  • 146
Hög framvagn biltema

Är det inte rätt typiskt Biltema, deras […]

Håll bara ett öga på att kanten a[…]

En multirib (eller flerspårs-) rem är j[…]

OM RYSSEN KOMMER