Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Vad kommer du rösta på?

Vänsterpartiet
2
2%
Socialdemokraterna
11
12%
Miljöpartiet
2
2%
Centerpartiet
2
2%
Kristdemokraterna
5
6%
Folkpartiet
5
6%
Moderaterna
33
37%
Piratpartiet
6
7%
Sverigedemokraterna
17
19%
Övriga
Inga röster
0%
Vet inte
6
7%
Användarvisningsbild
av CarMan
Ja självklart är det demokrati att folket får rösta på vem men vill.
Men jag förstår fullt ut att ingen vill samarbeta med SD

Dom står ju inte för demokrati !
dom vill ju ha topp styre & kunna bestämma vad vi ska få se på TV o int se, vad vi ska få se på teater m.m.
Det är ju skönt att vi lever i en demokrati, hur kan flk rösta in ett parti som inte vill ha demokrati, det är för mig oförstårligt (jag tror många röstar utan att tareda på vad dom rösar på!)
Användarvisningsbild
av emwtur
tja - demokrati - det är faktiskt vanligt folks rättighet att rösta in vilka idioter dom vill i riksdagen.

"I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it."
- tydligen en felcitering eller summering av Voltaire !
/emwtur
Användarvisningsbild
av Tomas88
Ja det är spännande detta. Är inte glad att ett (som jag ser det) rasistiskt parti kommit in i riksdagen men det är inte mycket att göra åt.
Har hört många som sagt att de tycker det är odemokratiskt att ingen vill samarbeta med SD- de är ju ändå folkvalda...
Kan väl förstå hur man tänker men ändå inte.

Om nu alla övriga riksdagspartier anser att de står så långt ifrån SD i sin politik så är det väl inte så konstigt. Är väl egentligen inte konstigare än att Moderaterna inte vill samarbeta med vänsterpartiet (tror jag iaf). Men det är ju ingen som tycker det är odemokratiskt.
Användarvisningsbild
av SvenB
Cicaro skrev:Som jag ser det så är det bara för alliansen att regera vidare, iom. att de rödgröna så tydligt sagt att de inte på något sätt tänker stödja sd så tolkar jag det som att enda sättet för dem att inte göra det är att rösta tvärtemot SD eller lägga ner sina röster och då kommer alliansen fortfarande kunna få igenom alla sina förslag... :roll:
Nu är det tydligen så, enligt vad jag såg på TV i kväll, att Mona har sagt att det parti som får flest röster bör få första försöket att bilda regering i det parlamentariska läge som inträffat. De rödgröna är alltså sura för att inte de får första "tjing" att bilda en minoritetsregering. Men Maria kunde inte säga att de rödgröna skulle väcka misstroende mot Fredrik. De måste ju ha aktivt stöd från SD. Men allt detta klarnar kanske på onsdag då de sena förtidsrösterna och utlandsrösterna räknats. Alliansen behöver tydligen c:a 7.000 rösters övervikt för att få egen majoritet.
Användarvisningsbild
av SvenB
bjompa skrev:Är de inte bättre att alla partier utom SD slås ihop??
Du menar så att SD får ännu fler röster?
Användarvisningsbild
av Tomas88
Jag tolkar bjompas inlägg som ironiskt.
Håller fullständigt med om att det blivit allt för blockindelat om det nu var så du menade bjompa.
Användarvisningsbild
av CarMan
bjompa skrev:Är de inte bättre att alla partier utom SD slås ihop??

Partier som har någulunda lika syn på hur pangar ska fördelas & vad som ska beskattas m.m. kan ju enklare diskutera fram en lösning, än partinger som är mer raka motståndare till varandras åsikter. så alla partier har ju svårt att gå samman.

När det gäller SD så vill ju dom bland annat så fort som möjligt gå ur EU & sätta upp sträng gränsövervakning. deta kommer att inebära att företag i sverige (ägda av svernkar & ägda av utlänska föratag, samt sånna som är underlevrantörer m.m.) komer att få ökade omkostnader att exportera sina produkter. så dessa produkter blir inte atraktiva = man flytta bort produktionen om det är ett utlänskt företag & de svenska går nog i kull.

skapar deta jobb i sverige? Jag tror inte nått annat parti vill samverka till detta o allt annat konstigt som inte är genomtänkt som SD vill ha igenom.
Användarvisningsbild
av SvenB
Jag blir lite irriterad på våra politiker. De vägrar, fortfarande, att ta debatt med SD. Nu talar man om att ändra antalet ledamöter i utskotten för att på sådant sätt stänga SD ute. Jag giller inte SD, men nu har c:a 5% röstat på dom. Ta in dom i debatten och låt dom visa vilka "pellejönsar" dom är. Då kanske många ångrar sitt val. Det är visserligen för sent nu, men till nästa val. De skall inte ha något inflytande, men att debattera med dom och visa hur de är skadar väl inte. Nu har ju tydligen en debatt kommit i gång på Facebook där en av SD:s blivande riksdagsledamöter skrivit att "Rada upp dom (invandrarna) sätt ett skott i pannan, sätt på ett frimärke och skicka tillbaka dom dit de hör hemma". Jag menar sådan debattklimat kan de gärna få visa upp i utskott och pleninsal.
  • 1
  • 39
  • 40
  • 41
  • 42
  • 43
  • 49
Ljud vid kallstart

Vet någon om detta stag/turbo åtgä[…]

Varvtal motortemp är bara två exempel […]

Efter att jag bytt kamremmen senast så sitte[…]

På sådana GDS hallar då lyftplat[…]