Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av A80TD
*pettson* skrev:~AVSKEDSANSÖKAN~

Anhåller härmed om att få sluta som vuxen. Jag har beslutat mig för att återgå till att bli åtta år, med de skyldigheter som ingår i detta.

Jag vill kunna gå till McDonalds och tro att jag sitter på en fyrstjärnig restaurant.

Jag vill kunna låta pinnar segla ikapp i en bäck, och jag vill kunna bygga ett slott av gamla kartonger.

Jag vill kunna tro att nonstop är roligare än pengar eftersom man faktiskt kan äta dem.

Jag vill sitta under en stor ek med några kompisar och sälja saft till förbipasserande en varm sommardag.

Jag vill återvända till en tid då livet var enkelt och lätt att leva; då det mesta handlade om färger, pluttifikationstabeller, fåniga ramsor, och väldigt lite bekymrade, eftersom du inte visste vad du inte visste, och du brydde dig i alla fall inte om det.
Du kunde bara vara glad eftersom du var lyckligt ovetande om allt som kunde göra dig orolig eller bekymrad.

Jag vill tro att världen är ett enda stort nöjesfält.
Att alla människor är pålitliga, goda och ärliga.

Jag vill kunna tro att allt är möjligt. Jag vill kunna blunda för sånt som är krångligt och besvärligt, och jag vill kunna bli glad och uppspelt över småsaker igen.

Jag vill leva enkelt och lätt igen. Jag vill inte att min dag ska bestå av datorhaverier, berg av pappersarbete, deprimerande nyheter, försök att överleva flera dagar varje månad än det finns pengar till, räkningar, skvaller, sjukdom, och förluster av nära och kära.

Jag vill tro på leenden, kramar, snälla ord, sanning, rättvisa, fred, drömmar, snöänglar och på fantasin.

Ja, . . . så här är då mitt checkhäfte, mina kreditkort, bilnycklarna och mina deklarationsblanketter.
Jag avgår från posten som vuxen från och med idag.

Om du av någon anledning vill diskutera detta med mig, så blir du tvungen att fånga mig först, för att ..................

”Fånga mig om du kan!” ;D
Jag fick nästan tårar i ögonen när jag läste detta.
av *pettson*
A80TD skrev:
*pettson* skrev:~AVSKEDSANSÖKAN~

Anhåller härmed om att få sluta som vuxen. Jag har beslutat mig för att återgå till att bli åtta år, med de skyldigheter som ingår i detta.

Jag vill kunna gå till McDonalds och tro att jag sitter på en fyrstjärnig restaurant.

Jag vill kunna låta pinnar segla ikapp i en bäck, och jag vill kunna bygga ett slott av gamla kartonger.

Jag vill kunna tro att nonstop är roligare än pengar eftersom man faktiskt kan äta dem.

Jag vill sitta under en stor ek med några kompisar och sälja saft till förbipasserande en varm sommardag.

Jag vill återvända till en tid då livet var enkelt och lätt att leva; då det mesta handlade om färger, pluttifikationstabeller, fåniga ramsor, och väldigt lite bekymrade, eftersom du inte visste vad du inte visste, och du brydde dig i alla fall inte om det.
Du kunde bara vara glad eftersom du var lyckligt ovetande om allt som kunde göra dig orolig eller bekymrad.

Jag vill tro att världen är ett enda stort nöjesfält.
Att alla människor är pålitliga, goda och ärliga.

Jag vill kunna tro att allt är möjligt. Jag vill kunna blunda för sånt som är krångligt och besvärligt, och jag vill kunna bli glad och uppspelt över småsaker igen.

Jag vill leva enkelt och lätt igen. Jag vill inte att min dag ska bestå av datorhaverier, berg av pappersarbete, deprimerande nyheter, försök att överleva flera dagar varje månad än det finns pengar till, räkningar, skvaller, sjukdom, och förluster av nära och kära.

Jag vill tro på leenden, kramar, snälla ord, sanning, rättvisa, fred, drömmar, snöänglar och på fantasin.

Ja, . . . så här är då mitt checkhäfte, mina kreditkort, bilnycklarna och mina deklarationsblanketter.
Jag avgår från posten som vuxen från och med idag.

Om du av någon anledning vill diskutera detta med mig, så blir du tvungen att fånga mig först, för att ..................

”Fånga mig om du kan!” ;D
Jag fick nästan tårar i ögonen när jag läste detta.
Det var en tid man längar tillbaka till ibland.. Har vi bara lite tur så kommer vi dit igen när vi blir gamla. Har vi otur staplas vi som lådor på nåt hem och får inte se dagsljus mera..
Användarvisningsbild
av ketto
Lilla Sally kom hem från skolan med ett leende på läpparna och berättade för sin mamma: "Olle visade sin snopp för mig idag."
Innan mamman hann komma med några kommentarer sa Sally: "Den påminde mig om en jordnöt."
"Jaså" sa mamman lättad, "så liten?"
"Hihi, nej" sa Sally, "men lika salt"
Användarvisningsbild
av ketto
Bonden va sugen på att köpa en "Barbara", men var för blyg att göra de själv.
En dag frågade han brevbäraren om inte han kunde köpa en, jovisst kunde han de.
Han köpte dockan och tänkte, varför inte pröva den.
Dockan fick en rejäl omgång innan han lämnade den till bonden dagen efter.
Bonden blev jätteglad och tackade så mycket.
Efter ett par veckor träffas dom igen och brevbäraren frågar om han var nöjd med dockan.
Bonden svarade: Jättenöjd, otroligt hur levande de kan göra dom nu för tiden, ja har redan fått en könssjukdom!
Användarvisningsbild
av ketto
Pojkvännen låg i sängen tillsammans med sin flickvän.
Efter ett par minuters tystnad knackade pojkvännen på flickvännens axel och vände sig om.
-Ska vi ha sex?
-Nej, ja ska till gynekologen i morgon och vill vara någorlunda fräsch. sov nu.
Pojkvännen vände sig om och försökte sova, men efter ytterligare några minuters tystnad knackade han på flickvännens axel.
-Du?
-Ja, vad är det nu?
-Du ska väl inte till tandläkaren i morgon?
Användarvisningsbild
av ketto
Två glädjeflickor stod och väntade på napp...
Då den ena säger: I kväll kommer de att bli en riktig höjdarkväll, ja känner de på mig, de rikigt osar k*k i luften!....
Varpå den andra svarar:.. Tagga ner!!!... De är bara jag som har gäspat...
Användarvisningsbild
av ketto
5 saker du INTE kommer att höra från din kvinna.
1: Är de säkert att du inte vill dricka mer?
2: Vad snygg du är när du är bakis
3: Jag har mens och huvudvärk, men är de okej att ja suger av dig?
4: Om ja lägger mig på köksbordet, kan du inte raka mig och sen tokk****a mig sen?
5: ja vet att ja är lite trång i r*ven, men kan vi inte pröva en gång till?
Användarvisningsbild
av ketto
Hur får man in 3 lögner i en mening med 7 ord?

Ärlig zigenare med egen cykel söker jobb....
Användarvisningsbild
av ketto
Michael Jackson och hans fru satt och tog igen sig i ett vilorum efter förlossningen av deras nya bebis.
När doktorn kommer in frågar Michael:
-Hur lång tid tar de innan vi kan ha sex?
Doktorn svarar:- Ja skulle rekommendera att du väntar tills han blir fjorton.
  • 1
  • 39
  • 40
  • 41
  • 42
  • 43
  • 199
Vilken mjukvara har ni?

Två saker som jag tycker blev annorlunda eft[…]

3G släcks

Jag fick svar från Volvo förra å[…]

Jag har konstaterat att vårt campingbord, so[…]