Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Cicaro skrev:
Funk skrev: om det bara skulle finnas vilja.
/Thomas
Jag vill mig minnas att vår förra statsminister(GP) inte ville åka volvo eftersom han tyckte att BMW:s baksäten hade bättre plats för benen... Kan ju vara en av anledningarna till att säkerhetspolisen har många BMW...
Jodå det har jag hört, och efter att ha träffat GP några gånger så kan jag nog hålla med...han är stor (åt alla håll :lol: ). Men det har gått några år sedan dess och problemet borde vara mindre idag. Annars får man väl gå på med en lång S80...

/Thomas
Funk skrev: Annars får man väl gå på med en lång S80...

/Thomas
Det finns S 80 Executive som är skyddsklassade, jag har själv kört en. Och en sådan hade GP fått rum i om han ville. Och även Fredrik Reinfeldt. Men vi skall ju vara så dj**la internationella. Ingen protektionism här inte.
Ja, det finns skyddsklassade S80. Men inte i närheten av den skyddsklass som regeringens 760iL är byggd i.
Jag tycker fortfarande att det är exceptionellt märkligt att man väljer att lägga ner när man har en produktionsklar(!) ny 9-5. Jänkarna kan räkna pengar, det är vi säkra på, så varför lägga ner en modell som man plöjt ner flera miljarder i?
Jag tror den blir en Cadillac eller liknande. Tror den är för lik Insignia storleksmässigt för att kunna säljas under Opelmärket.

Tror också du tänker på 9-2 som var en ombyggd Subaru? 9-1 har aldrig presenterats (än).
crumpets skrev:Bra fråga faktiskt. GM är ju långtifrån rädda för att bara byta märke på bilar (9-1 och 9-4...), varför inte copypasta nya 9-5 med en opellogga på t.ex.?
Det är ju en jävligt läcker bil.
Det är kanske de tänker göra också, tillverka den med en annan logga. Men det räddar inte jobben i Trollhättan.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 11

Jag skulle testat så stor som möjligt.

Tryckslang v70 D5

Hej, undrar om någon vet vad nedre delen av […]

Jag hade samma problem i min C30. Jag plockade is&[…]

Ja det har aldrig varit så mycket lekstuga […]