Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Har du vaccinerat dig mot svninfluensan

Ja
18
32%
Nej, men jag ska göra det
16
29%
Nej, jag tänker inte heller göra det
22
39%
Fullt normalt med dessa biverkningar. Finns på alla läkemedel.
OBS! Jag säger inte det enbart för att jag är PRO-vaccin utan för att jag jobbar med sjukvård. OBS!
Här kan man följa biverkningarna som rapporteras och sammanställs. Glöm inte läsa texterna med för förtydligande http://www.lakemedelsverket.se/Alla-nyh ... november-/.

Edit: Var tvungen att lägga in biverkningar på Treo som en jämförelse att vanliga receptfria läkemedel oxå har biverkningar som kanske förundrar ;-)
Och jag förringar inte Kalles redovisning, tvärtom!! Såg bara så domedags-aktigt ut så jag tänkte balansera lite.

Biverkningar för Treo: Hjärtklappning, skakningar, magsår/magblödning, ökad blödningsförmåga (trombocytopeni), svettningar, oro, rastlöshet, sömnlöshet, illamående, trötthet, yrsel, tillfällig tinnitus, yrsel, allergisk reaktion, svåra hudreaktioner, njurfunktionsstörningar.

Varning & försiktighet: Om man samtidigt äter blodförtunnande medel, om man samtidigt använder antiinflammatoriska medel (t.ex. Zon, Diklofenak. Kan ge njurskador), vissa vanliga antibiotika (spec. vid urinvägsinf. eller prostatainfl.), diabetesläkemedel, Fenantoin (eller liknande antiepileptiska läkemedel), (anti)reumatiska läkemedel, samtidig användning av slemhinneavsvällande läkemedel (t.ex. Rinexin), användning av Fevarin (stämningshöjande medel), om du behandlas med gonorrémedicin, om du behandlas med vissa mediciner för schizofreni.

/M10
Senast redigerad av 1 matzen10, redigerad totalt 0 gånger.
~Kalle~ skrev:Inrapporterade biverkningarTycker jag har klarat mig undan med lindriga biverkningar, känner de som haft det värre. /Kalle
Japp, kan meddela att svåger Roger hade baconsnuvan för 6 veckor sedan. Han har fortfarande envis hosta + slem i luftvägarna vid ansträngning.
När vi slaktade lamm i helgen så hördes det hur det bubblade när han andades :shock:

/Matz
Vaccinerades mot svininfluensan i onsdags. Igår torsdag var jag lite frusen och kallsvettades emellanåt. Onsdag kväll och hela torsdagen var jag ganska orkeslös. Men idag fredag är jag helt återställd förutom att det gör ont i armen där sprutan sattes.

Men fy fasen va trött jag blev av vaccinet. Skönt att ha det bakom sig nu.
Tänker inte låta mig vaccineras. Känns som den här (varianten) av svininflusen inte heller lär utrota mänskligheten. De senaste åren har det kommit en del sånadär sjukdomar som ska utrota oss alla, men i slutänden visar sig inte lyckas... uinte nå vidare i alla fall jämfört mot många andra sjukdomar.
Jag har vaccinerat mig idag, så jag är beredd på en halvtaskig helg med lite feber och värk som så många andra har fått dagen efter.

Smittspridningen har vänt tydligt neråt i Sverige, men beror säkert på att så många redan har vaccinerat sig.
Senast redigerad av 1 Scania, redigerad totalt 0 gånger.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 9
C20 D2 Bult till remskiva gått av

Nog inga problem men du behöver värma[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Har en nissan micra k11 1998 som tappar kraft och […]

Hittade du felet med lampan i lastutrymmet? Jag ha[…]