Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

av llesrof
Michaelvecel skrev:Jag är arbetssökande nu, jippi :twisted: Funderar på att gå som lärling hos farsan, Tapetserare..
Koolt. Jag tycker det är skitkul att kolla när yrkesskickliga tapetserare fixar till gamla klenoder. Det är ett hantverk.
av Tobbev
kottskrapa skrev:
Tobbev skrev:Fuiddynamik
Nu läste jag iof inte hela artikeln men är det som flödeslära fast mycket mer omfattande och fördjupat?
Man kan säga att det handlar om hur fluider (t.ex luft) rör sig, t.ex i och runt en bil :wink:

Cicero: Det beror ju på vad man har för intresse etc. Jag skulle säkerligen tycka att det du sysslar med är komplicerat också.
av Cicaro
Hehe det är möjligt :-)

Vad jobbar du med nu?
av Tobbev
Jag jobbar på Volvo PV med frågor som rör just dessa saker (vindbrus, aerodynamik, klimatsystem etc).
av Cicaro
:-)

Härligt att se att kunskaperna kommer till nytta utanför högskolan också! Annars har jag hört att det är ett problem inom många områden att det är svårt att hitta jobb utanför högskolorna för disputerade...
av anderc
På statlig icke namngiven myndighet
Användarvisningsbild
av TheFlyingDutchman
Jobbar som testare/mekaniker.
Testar alla (potentiella) inbytesbilar och servar/reparerar vid behov.
Ser också till att lackskador, spruckna rutor mm blir åtgärdade.
Man är med i hela processen kan man säga, från när bilen kommer in tills den kör iväg med en ny ägare.

Trivs kanon bra!
Senast redigerad av 1 TheFlyingDutchman, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av Silence101
Jag är serviceingenjör på ett stort "svenskt" företag som sysslar med reglerutrustning för fastigheter. Programmerare, idrifttagare.
XC90 USA Köp med motorproblem

Det låter som ett totalhaveri och ett motorb[…]

V50 2.0D 2005.

V50 2005. 2.0D Turbo stänger av sig spontant.[…]

Volvo som inte startar.

Har du kollat så kamremmen är hel? &Aum[…]

Min jobbkompis hade två dörrar i polarv[…]