Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Råkade ut för något konstigt igår. Skulle tanka här på JET runt knuten. Tanken var inte helt tom, men jag började tanka. Pumpen tuggade på. När den började närma sig 780 kronor saktade den ner, för att vid 800 slå av helt. Stoppade in kortet igen, för jag vill ha FULLT! Sliter ut kvittot i frustration, och stoppar in kortet igen. Börjar tanka igen, men pumpen slår av på en gång för att den tycker att det är fullt. Toppfyller då så mycket jag kan. Får i ca 1,5 liter soppa på andra tankningen. Ser då följande text på pumpen: Minsta tillåtna volym två liter.

Vad betyder detta? Ska man straffas för att man råkar äga en bil med stor tank, för att man faktiskt inte råkar veta hur mycket soppa man kommer att få i på andra tankningen??? Jag tycker det är illa nog med köpgränsen på 800! :evil:

Jaja. Jag hängde på handtaget och for därifrån.
De där me minsta tillåtna volym 2liter, de står nog på 99% av alla pumpar.
Har förr i världen under moppetiden tankat 1 liter trots att de står minst 2, å då på kassapump utan att någon sagt nått eller tagit betalt för 2.
Idag när jag var på väg till jobbet så började bensinlampan att lysa på bilen. 4mil kvar till jobbet och jag har aldrig kört så lampan lyst på den bilen tidigare. Så jag bestämde mig för att tanka så snart som möjligt, tanka innan jag skulle hem i em skulle ju ändå vara en nödvändighet.
Trycker in visakortet i automaten och då står det att kortet är spärrat :evil:
Kör vidare till jobbet för att kolla på internetbanken. Visar sig att jag har -500kr på kontot sen igår då man la in en övertrasseringsavgift på 77kr och sen hade jag legat på minus 77kr sedan mitten av förra veckan.

Det visade sig att jag den 25e glömt att föra över lönen till uttagskontot och sen hade min automatiska överföring till vårt gemensamma konto för räkningar och mat körts och sen var det inte så många kronor kvar.
Så när jag förra veckan stod och svor över att pumpen som vanligt bröt vid 600kr så visade det sig att jag dessutom fått en skuld på kontot på över 400kr :oops:

Ringde lite nyfiket upp banken för att höra hur jag kan få en övertrasseringsavgift på ett konto som jag inte har någon kredit eller ska kunna övertrassera.
Svaret blev då att just tankstationer som inte har en "ständig" uppkoppling går det att övertrassera på och då är det mitt ansvar att se till så jag har pengar på kortet.
Det svaret köpte jag självklart rakt av och mindes även denna tråd :)

Så jag passade även på att fråga om det är därför mackarna har köplimit som oftast bryter före tanken är full. Mycket riktigt så var det så.
Jag frågade då varför jag på mitt kort har en gräns på 600kr men sambon kan tanka för 800kr på sitt kort från en annan bank. Svaret blev att det är kortföretagen som banken anlitar som gör dessa avtal med mackarna så banken har inget att göra med det och då har tydligen min sambos banks kortföretag ett annat avtal.
Jag svarade att i detta fall var det ju bra att det bröt vid 600kr så jag inte fick högre övertrasseringsavgift men att det i regel ju är rätt irriterande att alltid behöva sätta i kortet igen för att få tanka de sista litrarna för att få fullt och om dom tänkt förhandla upp denna limit så den blev högre. Det hade han inget svar på.

/Han som blev lite orolig innan han såg att hela lönen satt på sparkontot :lol:
Felkod B5

Hej allihop! Vi var och kollade på en XC60[…]

Välkommen ut i trafiken

Jag har kvar ett nytt expansionskärl, som &au[…]

Fast det är inte samma.

Läser du ut både aktiva och lagrade fel[…]