Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

av S60AWD2.5T
Ja där ser man.
Undrar fall den tömmer eller suger skit där?

Jag har i alla fall en Acer som vart kanon 1355 heter den vä.
Har gott klockrent i ca 3år så de kankse var bättre förr.
Billig var den dess utom, 9995:- men datorbutiken tyckte min tävlingsslogan var ok så jag fick den :oops:

jag tror inte Acer är varken bättre eller sämre än många andra.
Lutar åt att Toshiba och IBM är i topp.

Lycka till med en nya nu!
Användarvisningsbild
av Janne3
Ja gratis är alltid gott (S60AWD2.5T)
Lycka till med leksakenbranx ,min ACER still going strong
Användarvisningsbild
av elmuppo
Acer har bytt moderkortet på laptopen. De anser att första besöket hos dem inte kan räknas som ett service besök då det inte fanns något fel på datorn (?!)

Varför de bytt moderkort när hårddisken är kass är för mig och onoff en gåta.

Iaf skulle den ha varit i göteborg förra onsdagen, för ACER tyskland hade skickat den veckan innan men inte.
Onoff ringde och bad mig hålla ut. Igår kom ett sms från onoff om att datorn var försenad 2 veckor. Jag blir tokig.
Användarvisningsbild
av AndreasC
branx skrev:Acer har bytt moderkortet på laptopen. De anser att första besöket hos dem inte kan räknas som ett service besök då det inte fanns något fel på datorn (?!)

Iaf skulle den ha varit i göteborg förra onsdagen, för ACER tyskland hade skickat den veckan innan men inte.
Onoff ringde och bad mig hålla ut. Igår kom ett sms från onoff om att datorn var försenad 2 veckor. Jag blir tokig.
Så det är bara service besök om man hittar fel ? :shock: Ska nog köra det hos våra kunder också :D

Skulle vara kul att se dom stamma fram det hos konsumentombudsmannen :D
av megga
Hej!

Fattar vad du går igen branx. Köpte en packard bell hos just onoff. Den pajade efter 6 veckor, den la av fullständigt, gick inte komma åt hårddisken, ett antal samtal med pb:s support senare fick jag lämna in dator för reperation.

Tog 7 veckor att få tillbaka den, fick 2 st sms från onoff om försening, när jag inte hade hört något efter datumet som stod i sista sms:et gick jag till onoff butiken och då hade den kommit utan att dom meddelat mig.
Var rejält arg... Fick till slut 500 kr i ett presentkort av onoff.
Pratade med konsumentombudsmannen och han sa att det enda man igentligen kan kräva är en lånedator från början...

Hoppas det löser sig för dig

/Magnus
Användarvisningsbild
av Brainy
AndreasC skrev:
branx skrev:Acer har bytt moderkortet på laptopen. De anser att första besöket hos dem inte kan räknas som ett service besök då det inte fanns något fel på datorn (?!)

Så det är bara service besök om man hittar fel ? :shock: Ska nog köra det hos våra kunder också :D
och jag när jag lämnar in bilen på felsökning!

mvh
Anders
av chthor

Skrev ju att du skulle kontakta mig om dom inte löste det, har inte se varken mail eller PM. maila mig Så löser jag ditt problem.
Användarvisningsbild
av elmuppo
chthor skrev:

Skrev ju att du skulle kontakta mig om dom inte löste det, har inte se varken mail eller PM. maila mig Så löser jag ditt problem.
ah jo jag vet. Men fram tills nu har jag varit nyfiken på hur detta ska sluta... men nu är jag trött på det. Jag trodde faktiskt inte det kunde ta 4 månader.
av Lövet
Din motpart i det här läget är OnOff, inte Acer. Detta innebär att du enbart behöver rikta dina krav mot OnOff. Om förseningarna beror på Acer är totalt ointressant. Vid det här laget kan du garanterat kräva att få pengarna tillbaka. Om OnOff vägrar, koppla in ARN.

När du sedan får tillbaka dina pengar, kolla upp Fujitsu-Siemens professionella serie Lifebook. Dyra, men otroligt bra byggda och ALLA är testade från början. DOA existerar inte.

http://www.dustin.se/dacsaportal/custom ... 5010105188
Användarvisningsbild
av elmuppo
Goda nyheter.

Tack vare hjälp via forumet så har ONOFF nu tagit tillbaka ACERN.

Efter lite diskussion så blev det en SONY VAIO istl,
och den känns riktigt bra.

Onoff gav mig oxå kompensation för tiden det tagit,
ACERN har ju varit på service sen den 14:e januari om jag inte minns helt
galet.

Summasummarum, Detta tog på tokförlång tid. Det är inte accepterbart att
det ska ta 3månader att få en dator fixad. Jag hoppas
att rutinerna hos Onoff ses över, samt att man förklarar för en säljarna att
när man sålt en produkt, så är det Onoff som ansvarar för garantin
och inte ACER (vilket 2 olika säljare hävdade)

Men! Efter kompensation, väldigt trevligt bemötande och viljan
att göra rätt nu, så är jag som kund.. Nöjd. Och kommer
troligen att köpa fler saker från Onoff. Dock ingen ACER :)

//Branx
Cigg-uttag maxström?

Det är riktigt att max belastning på 12[…]

V90 problem släpvagnsbelysning

Det är ganska enkelt att göra på e[…]

Volvo 945 STARTAR EJ

Jag hade problem med lambdasond i ett halvår[…]

Precis! Man kan hävda att det är kö[…]