Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av erikn
SJ varning här med. Har inte heller någon som jag kunde övningsköra med, så det blev bara körskola. 4 st dubbellektioner varav två krypkörning och två körning i trafik, sedan uppkörning. Den här köpte jag förra året men den är just nu i delar då jag haft inne toppen på verkstad och fräst ventilerna (hade dålig komp i en cylinder) som jag fick tillbaks för en vecka sedan. Yamaha XJ 900 (framgår rätt tydligt av bilden) av årsmodell 1985. 900 cc och 98 hk. Tyvärr bara 5-växlad. Överlägset bäst att ta sig fram på två hjul i köerna i Sthlm kan jag säga. Gratis parkering 50 m från porten till jobbet i Hammarby sjöstad, skyr som pesten att åka dit vintertid. Då är jag 95% i Nykvarn på vår fabrik/lager.

Bild
av PTV
erikn skrev:SJ varning här med. Har inte heller någon som jag kunde övningsköra med, så det blev bara körskola. 4 st dubbellektioner varav två krypkörning och två körning i trafik, sedan uppkörning. Den här köpte jag förra året men den är just nu i delar då jag haft inne toppen på verkstad och fräst ventilerna (hade dålig komp i en cylinder) som jag fick tillbaks för en vecka sedan. Yamaha XJ 900 (framgår rätt tydligt av bilden) av årsmodell 1985. 900 cc och 98 hk. Tyvärr bara 5-växlad. Överlägset bäst att ta sig fram på två hjul i köerna i Sthlm kan jag säga. Gratis parkering 50 m från porten till jobbet i Hammarby sjöstad, skyr som pesten att åka dit vintertid. Då är jag 95% i Nykvarn på vår fabrik/lager.

Bild
XJ 900 är en fin hoj och brukar vara driftsäker med normal service.Sevenfiftyn jag tidigare hade på 750cc var ju också femväxlad men jag störde mig inte direkt på varvet på femmans växel så vilket varv har du vid ca 140 km/h om man får fråga.
Användarvisningsbild
av MångaVOLVO
AB 1970
BECEDE 1975
Användarvisningsbild
av wissel
Tog körkort 12 Oktober 1965 som privatist. Då var jag 18 år o 40 dagar.
Tog min egen bil in till Länsstyrelsen i Visby, fast jag parkerade min Bel Air 56a längre bort.
Gick in till Aina B. och fick min "Lapp".
Det var en dag jag aldrig glömmer.
Senast redigerad av 1 wissel, redigerad totalt 0 gånger.
av Eirike93
Född 93
Tog B-kort som privatist (nåja, tog två lektioner) 16/8-11
A2-kortet togs 4/5-2015, ett av de bättre besluten i mitt liv! :D
Användarvisningsbild
av erikn
Eirike93 skrev:Född 93
A2-kortet togs 4/5-2015, ett av de bättre besluten i mitt liv! :D
Det förstår jag. Otroligt härligt att åka på två hjul.
av V60D5AWDPolestar
A-kort 4/5 -84, helt klart en av mina bästa dagar...
B-kort 21/1 -86, 18-årsdagen, snöoväder, privatuppkörning I en blå 244GL -79.
TAXI, ?7? -89, syns ju inte längre på körkortet, men fyllde sin funktion gällande extraknäck.
BE, 18/6 -07, så nu trailas båt och dras husvagn lagligt.
Användarvisningsbild
av grillchips
Snöoväder är fasen klockrent att köra upp i. Man kan ta det så onödigt lugnt och förklara att det är pga vädret, jag körde upp mitt i vintern och var ganska nervös inför just väglaget men tog det istället extra lugnt (vilket uppskattades). Extra bra då jag också körde upp i ett område jag inte var helt bekant med. :D
Användarvisningsbild
av crumpets
crumpets skrev:B: 2009
D: 2012
och så idag C: 2015/03 :)
Bara ett litet E kvar nu. Om man inte ska gå med i donatorregistret och skaffa tvåhjulingskort, men jag vet inte vad det skulle vara bra för...
Liten uppdatering ang CE-kortet. Fy %#=%# vad drygt det är! :-(O)
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8

Det pratas om att adaptiva farthållaren an[…]

DennisCA's Volvo 850 -97

Det höll på att gå åt helsi[…]

Problem bromsar (luftning)

Du har felet där bak. Förmodligen en d&a[…]